Låst appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Spuffy, 1 apr 2016.

Taggar:
  1. Spuffy

    Spuffy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej först och främst vet jag inte om detta är rätt ställe att fråga så någon moderator får gärna flytts den till rätt ställe isf.

    Jag har stött på ett problem som är att jag har satt lås på vissa appar och hittar inte nu vart jag slår av det. Jag är helt 100 på att jag inte har laddat ner någon app som gör detta. Som tur är vet jag vad det är för kod till låset men vill gärna veta vart jag hittade inställningen. Så min fråga är om ni har någon aning vad jag kan ha gjort för något?

    Telefonen det gäller är Huawei honor 4x med android 4.4 kitkat på.
     
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jag är lite osäker på vad du menar med att du har satt lås på vissa appar. Om det är att du har avaktiverat dom, så går du till inställningar, appar, under listan alla appar ligger de som är avaktiverat nederst på listan på min Huawei, klicka på den du vill aktivera och du får upp en aktiveringsknapp.

    Edit. På min Samsung bildats en ny lista över avaktiverade appar till högar.
     
    Last edited: 1 apr 2016
  3. Spuffy

    Spuffy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Det jag menar med att jag låst den är just att apparna är låsta dvs att det krävs att jag anger en kod innan jag kan starta appen, så det är inte att jag har avaktiverat dom. Hoppas det blev lite tydligare nu.
     
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jag är lite nyfiken på den här funktion då jag har några appar typ Dropbox, MyCloud, OneDrive etc. som jag vill låsa utan att ladda ner någon extra app. Kan inte hitta en sådan funktion i Android. Under ”Device Manager” finns en liten nyckel i listan under ”Permissions” men den gir bara en beskrivning, ingen funktion. Jag har själv en Huawei med Android 4.4.2, men hittar inget för att låsa appar med. Ej häller i Samsung. Är det möjligt att du har använt någon förinstallerad app i din Huawei?
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kan det vara någon form av barn-lås?
     
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Du säger att du inte ladat ner någon lås-app, men den kan ju ha legat förinstallerad eller inbyggd i just Huaweis UI.
     
  7. Spuffy

    Spuffy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag hittade nu vart det var jag hade slagit på det. I en förinstallerad app "Telefonhanteraren" så fanns det en funktion som kallades applås.

    Komatt tämka på det när asawi sa att det kan ha varit en förinstallerad app
     
    Asawi och indika gillar detta.