Låst fast mig i verifieringen (oxygen 3.0)

Diskussion i 'Allmänt' startad av tommytommy, 9 jun 2016.

  1. tommytommy

    tommytommy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en oneplus two och under uppgraderingen av mobilens os så kraschade luren och jag behövde fabriksåterställa.
    När jag fabriksåterställt så ska jag verifiera mitt google-konto som telefonen är kopplad mot, så jag kan börja använda den.
    Men jag tillåts inte logga in! Den anger att lösenordet är fel, så jag loggar in på samma lösenord till min gmail, vilket fungerar, byter lösenord - sen läser jag på internet att jag måste vänta 72 timmar för att kunna logga in.

    Så det är lite surt att fastna där. men jag har fortfarande inte begripit mig på hur det här fungerar, för jag brukar byta lösenord relativt ofta, varför har inte telefonen uppdaterat lösenorden i takt med att jag loggat in på div. tjänster med nya lösenord? Hur kan jag veta att den kommer godta mitt nya lösenord om tre dagar när jag försöker logga in igen?

    Telefonen dyker upp i Googles enhetsadministratör så det är ju uppenbart att det är just det här mailkontot jag synkat mot telefonen, men varför kunde jag inte logga in med det från början?

    Och ja, berätta gärna för en nyfiken men ganska amatörmässig mobilanvändare :-)