Låt oss göra en samlad beställning av N7

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Karmeck, 9 jul 2012.

1. Karmeck

Karmeck Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jag har varit här ett bra tag men inte postat, xda är även ett ställe jag besöker ofta. Men jag posta här mer och vara delaktig på xda forumet med. För detta krävs en N7a och jag vill som ni ha den nu.

Jag hade som andra en beställning på liggandes på hmv, jag fick samma mail om att mitt kort inte funka. Jag har även sett flertalet personer som säger att dom ska ta hjälp av kompis. Jag har själv utforskat detta alternativ då jag har vän i usa.

Men frakten + hans 20$ gör det dyrare än många av de rövar priser vi kan se på ebay i denna stund. Går vi ihop tillräckligt många så kan vi få ner frakten så pass att det lönar sig.

Han är med på att hjälpa till vid en större order. Men vill då ha 20$ från alla som beställer.

Jag har kommit med liknade förslag på andra forum och har där möts av skepsis. Men jag gör ett nytt försök här i hop om att jag kan hjälpa andra och mig själv få hem en N7a så billigt som möjligt.

Vet inte om det ger mig någon trovärdig het men jag är admin på några okända sidor så som: http://www.chaseace.com/ samt http://jng.rakeingrass.com/

Tanken är att han gör beställningen, då han fått den hör jag av mig till de berörda som då föröver pengar till mig + adress. Jag ger grönt ljus till min man i usa, han får er adress och när plattan kommer till er så får min man i usa sina pengar.

Om någon har ett bättre förlag så skriv gärna det.

Jag är gärna med om någon mer trogen till detta forum vill starta något liknade.

det blir 297$ + frakt till Sverige.

Last edited: 9 jul 2012
  2. DasBoot

DasBoot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Glöm inte momsen. Vad har ni tänkt för speditions bolag?

krickan gillar detta.
  3. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Låter som en super idé, hoppas folk vågar ta steget. Skulle du kunna uppvisa legitimation via bild mm om så krävs?

skickat ifrån min Galaxy S3

4. Gero

Gero Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Gillar inte kollektivistiska lösningar:mad: Vill man verkligen ha en Nexus 7 beställer man via MYUS.com

5. Karmeck

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Det är tänk att sakerna kommer till min vän först. Sen kan han väll märka om paketen med lågt värd + gåva. Ups tror jag va billigast men blir vi många så kan man ju ta något snabbare. Fan han kan ju inte skicka till enskilda om vi ska ha gemensam frakt. Det blir att jag får agera mellan hand. Id-kort kan visas upp om så önskas.

6. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det är en god idé. Dock kommer det ju kännas osäkert att betala ut pengar till en "okänd" person. Vi kan väl heller inte räkna med att komma undan moms och tullavgift? Även om man märker paketet som gift och lågt värde kan ju tullen kontrollera innehållet.

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

8. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag måste säga att totalen låter billig? Är det 8 eller 16GB? Blir försändelsen försäkrad?

Jag räknar med att den 16 GB min släkting köper blir att kosta mig drygt $400 i ett worst case senario. Då inkluderar det sales tax + frakt i USA, frakt till Sverige (inklusive försäkring) samt avgift om den fastnar vid ankomst till Svedala.

Last edited: 10 jul 2012
  9. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Håller med om att detta är intressant.

Vill dock ha mer info annars kan jag tänka mig att ställa upp. :)

10. Karmeck

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Det gäller 16gb versionen

få se, det blir 297$ + frakt till Sverige för samtliga N7or sen frakt till dem som inte kan hämta sin N7a hos mig i Mullsjö, Jönköping och sen har jag tillgång till flerkommun + kort från västtrafik så jag kommer nästan ner till Göteborg utan kostnad. så är det många ner åt landet som vill ha så kan vi la fixa en träff punkt i mitten. Alt för att slippa extra frakt.

Jag jobbar deltid så jag har mycket tid över för att åka runt å leverera N7or till de områden som täcks av mina båda buss/tåg kort.

Last edited: 12 jul 2012
  11. Karmeck

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

alla som vill vara med kan la skicka ett pm till mig så drar vi igång då vi nått 10 pers eller fler.

12. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hur fungerar det med betalningen? Finns det något upplägg som garanterar trygghet?

13. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag tyckte trådskaparen skrev att han skulle lägga ut pengarna tills varan levererades till sverige? Annars finns ju flera tjänster på nätet men de flesta tar en avgift.

Kanske kan få någon av ägarna till Swedroid att vara mellanhand :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

14. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Paypal tex har ju säkerhet mot ev bedrägerier och borde ju kunna användas?

15. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har blivit blåst på 2000kr en gång tidigare, inte så farligt men heller inte så kul att jag vill göra det igen.

Hittar vi en schysst paypal lösning så är även jag nyfiken till hur denna tråd fortsätter...

16. Karmeck

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

paypal ska nog gå att fixa till killen i usa. Har betalat honom förut på detta vis då han köpt spel över steam åt mig.

Ska nämnas att jag själv inte kunde vänta längre utan köpte en N7a från en kille i England över ebay. Han hade 2 tillgängliga. det hela slutade på 2400 drygt. Men jag kommer finnas kvar i detta lilla projekt vi har startat här ändra fram tills ni som vill köpa på detta sätt har er N7a i handen.

Jag har fått 2 pm om folk som vill va med, lättare att hållareda på det så. Så niu som vill vara på. Skicka pm.

17. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Haha.

18. Zender

Zender Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Känns spontant som liiite för mycket jobb för att spara några hundralappar. Dock ett bra initiativ om det inte är ett försök att lura folk på pengar. Hoppas det går bra för er och håll gärna oss andra "fegisar" uppdaterade hur det går.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

19. Karmeck

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jag åker bort en vecka till Kalmar, när jag kommer hem kör vi igång. Hittills är det 2 jag ahr fått pm från. Måndag Vecka 32 tar jag kontakt med min amerikanska vän. Känns onödigt att dra ut på det altförläng när vi nu vet att den kommer säljas i Sverige.

20. Karmeck

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Så hur gick de?

2 stycken blev det som ville vara med. Men sen när det var dax hade 1 redan hunnit köpa sin(a) och den andra svara inte på pm.

Jag själv köpte en på ebay å blev grundlurad. Ingen platta för mig inte, han bara tog pengarna å drog (lurade 6 personer totalt). Jag har nu fått tillbaka alla pengar takvare att det hela gick genom paypal, så jag sörjer inte. Kommer köpa den i någon elektronik affär som ligger nära så man slipper skicka å betala frakt.