Launcher för äldre

Diskussion i 'Applikationer' startad av safe, 22 nov 2021.

  1. safe

    safe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag är inte mycket för att customisera mina telefoner, vill bara att de ska fungera, men.....

    Jag behöver fixa en ny telefon till farsan och han både ser lite dåligt och är dement, så att lära sig nya saker, det finns knappt på kartan.
    Har precis förstått att det finns "launchers" som kan ändra hur användargrännssnittet ser ut.
    Finns det någon bra sådan där jag kan sätta upp enkla stora ikoner för att i princip kunna ringa, ha lite kontakter och läsa sms. Sen måste det kunna låsas så man inte flyttar eller tar bort saker av misstag.

    Gärna gratis, men det är inte nödvändigt om det är bra. Får absolut inte finnas några annonser/reklam som dyker upp.
    /Magnus
     
  2. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Vissa märken, bla Samsung, har ett sk "enkelt läge" inbyggt i systemet där man får det du efterfrågar utan att använda launcher. I annat fall vet jag att det exempelvis finns en som heter Big Launcher som är anpassad för seniorer.
     
    bernard och chraist gillar detta.
  3. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    967
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Nova Launcher kan man väl också anpassa rätt bra, finns både gratis och betal har jag för mig.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  4. safe

    safe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Big Launcher har potential. Men den faller på vissa saker, inget enkelt sätt att komma tillbaka till huvud-appen. Alternativt måsta men hitta en telefon med en riktig knapp för det, men det är inte alla som har.
    Den måste ha skydd/pinkod för att komma åt "inställningar" eller andra appar man inte konfigurerat på huvudsidan.
    Det ska bara gå att ringa, svara, se sms och kontakter.
    Lite orolig för att telefonen (android) ska uppdatera sig och annat också. Kan man stänga av sånt?
     
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag anpassade min mammas mobil med Lightning Launcher, det funkade utmärkt. För att komma till inställningarna så gjorde jag så att man behövde nypa för att zooma ut så kom man åt den ikonen (mamma använde bara ett finger på displayen, att zooma förstod hon nog inte att man kunde göra...)
     
    Kristy gillar detta.