Problem: Launcher Pro och SGSII

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Roq, 9 sept 2011.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag har letat runt med viss entusiasm utan resultat men vidarebefordra mig gärna till en tråd som redan behandlar ämnet.

    Jag undrar bara enkelt hur man ändrar dockbakgrund och ikoner för Launcher Pro på SGSII:an utan att de blir .jpg och därmed får en svart bakgrund?

    De problem jag stöter på är att när jag väljer "custom" för att komma åt andra ikoner/dockor än de redan inbyggda öppnas mitt galleri, utan val att använda något annat program. Galleriet i sin tur är ju kopplat till Picasa, där jag har laddat upp ikonerna/dockorna. När jag då väljer en bild laddas den ner till telefonen och används som ikon/docka. Problemet då är att den laddats ner som jpg och inte png vilket gör att den får en svart ful bakgrund.

    Lite luddigt och mycket retligt. Antar att jag bara kan ladda in bilderna på telefonen och köra därifrån men jag trodde inte man skulle behöva krångla med sladdar 2011 ;)

    Tacksam för all respons.
     
  2. makke

    makke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Inget jag känner igen, men sen använder jag inte inte picasa heller, men kollade lite snabbt, och det verkar som om picasa kan göra om bilderna till jpeg om de tycker man har editerat dem eller liknade...

    How do I resize photos?
    Picasa's Resize functionality is embedded (some might say hidden) in the Export functionality. Click here for more info.

    Note that Export lets you resize photos to a smaller sizes than the original photos. Resize does not let you enlarge a photo.

    If you need to enlarge a photo, you can use the Collage functionality, but understand that you can't really enlarge a photo and get any more detail from it.
    You will end up with a larger but blurrier version of the photo.

    In Picasa, click on your photo.
    Click the Collage button.
    On the collage dialog, select the Picture Pile collage.
    Drag your photo to the center of the collage, and use the little "handle" on the photo to adjust the size and orientation of the photo.
    You can then generate the collage and then edit and crop the resulting JPEG.

    Your result will be a new JPEG that has more pixels than the original photo, but do not expect much in the way of clarity or sharpness.

    Det är inget sådant du har råkat ut för?


    Picasa and Picasa Web Albums FAQs - Tips and Tricks - Picasa Help Resources Site
     
    Roq gillar detta.
  3. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Inte riktigt rätt svar men ett inköp av Custom Launcher Icons ger dig mängder av ikoner som sköter sig.

    Sent from orbit
     
  4. Drewmor

    Drewmor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Så jag gört i alla fall

    Sent from my Sgs2 white