Launcherpro Plus, allmänn diskussionstråd

Discussion in 'Applikationer' started by calle_d, Jul 20, 2010.

1. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Beautiful widgets, en betalapp.

2. dek

dek Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har fortfarande problem med kalender-widgeten. Veckan börjar på en söndag och i agenda view så visar den vädret, vilket jag inte vill se. Blir så rörigt. Har stängt av dessa funktioner i originalkalendern men det hjälper inte. Någon som har en lösning på detta problem?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Än så länge går det inte välja vilka kalendrar som ska visas eller vilken veckodag som ska vara den första.
    Förhoppningsvis kommer möjligheten att ställa in det i kommande uppdateringar.

4. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Upptäckte detta också (plus att inte hemskärmsbläddringen hindras när an försökte scrolla i kalendern, ytters jobbigt) så jag valde att inte använda den, förhoppningsvis kommer detta åtgärdas som sagt.

Itmt rekomenderar jag CalWidget :)

5. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

I min Magic är det inga problem.. Kalender börjar på mån och scrollningen är inga bekymmer. Nog något med HTC sense lurar som ställer till det. Synd.

6. Anders_H

Anders_H Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Här kommer det en ny version.

A new build of LauncherPro has just hit the Android Market. Here’s what’s new:

For all users:

Fixed a bug where changing the icon on the default dock shortcuts would revert back to the default icon after restarting LauncherPro (this didn’t happen when you changed the shortcut too).
    Fixed the menu button not responding after using the trackball or a hardware arrow key.
    Fixed a bug in the 3rd party scrollable widgets code that would cause the widget to be accidentally lifted while scrolling it.
    Changed the loading mechanism for the new “Activities” shortcut feature, since it wasn’t loading on some phones due to the amount of data on the list. It should load on all phones now. If you have a lot of apps installed, it might take a couple of minutes for the list to load.
    Set dock shortcuts to ignore swipes when they have no swipe gesture action set.
    For Plus users only:

Brought back the daily updating of the calendar widget to keep it up to date. I’ve tested the memory usage when using this and the previous memory leaks are fixed.
    New Messaging widget!. The fourth widget in the LauncherPro Plus series brings your SMS messages right to your homescreens. There are two styles to choose from, a card view that shows one message at a time, and a list view that shows all your messages in a list. Since widgets are now resizable, there’s only one pre-set size for each style, you can resize them to your liking. After you’re done resizing a widget, press the “Back” button on your phone to save the changes and go back to the launcher (just repeating this because I saw a lot of people complaining about their phone being “frozen” after resizing a widget).

In the card mode, you can scroll vertically through your messages. There’s buttons to reply and delete any message, and you can click the sender’s photo to bring out their QuickContact popup (on phones that have this functionality, otherwise it will open their contact card).

In list mode, you can reply to any message by clicking on it. To delete a message or mark it as read, long-press on it and choose the desired option from the menu. You can also click on the sender’s photo to bring up their QuickContact popup (again, only on phones that support it). Clicking on the “Messaging” title should open your default messaging application. There’s two additional buttons, one for marking all messages as read (the button with the checkmark) and the other to compose a new message (it should create and open a blank message on your default messaging application).

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha varit Sense-fan i över ett år (min Hjälte fyllde 1 år igår :) ) har jag nu köpt Plus. Det har tagit några veckors tillvänjning men nu när widgetarna börjar droppa in finns det helt enkelt ingen anledning att använda Sense.

En dockbar med swipe-funktioner är kanon men i kombination med Apps organizer är det perfekt.
    Att kunna ändra storleken på widgets är också oslagbart.
    Igår rensade jag även data på Sense och det känns som LauncherPro blev snabbare även om det inte borde påverka.

Nog med lovord till denna underbara Launcher.
    Det som jag saknar är möjligheten att ändra namn och ikoner.

Till alla som saknar settings-widgetarna i Sense kan jag rekommendera Quick Settings. Det är inte en widget men du kan välja vilka inställningar du snabbt vill få tillgång till. Genvägen kan tom gömmas i notifications. Den är i min mening helt suverän.

Vill man fortfarande ha widgets så är Droidmanias widgetar snygga. De finns på Market under två olika utvecklarnamn Droidmanina och Droid-mania.com.

Edit: Jag saknar även att kunna flytta runt hemskärmarna i helikopter-vyn. Det funkar i Sense och är sjukt smidigt.

Last edited: Aug 15, 2010
  8. Anders_H

Anders_H Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset med Quick Settings, blev en riktigt ren "homescreen" nu.
    Nu skulle jag bara vilja hitta ett sätt att avinstallera Sense, tar ju bara en massa plats i onödan.

9. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis köpt denna app (efter att ha använt gratisversionen ett tag) och är supernöjd. Även fast jag inte använder något av det nya. SÅ bra är den!

10. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Önskar att jag hade råd men är totalt pank fram till slutet av september :-( it is sometimes a hell to be a student

Sent from my HTC Wildfire

11. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet någon varför jag inte kan använda friendstream + massa av mina andra widgets?

Sent from my HTC Wildfire

12. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan bara använda HTC Widgets i HTC Sense

13. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

student här också men 22,87 kr kan du väl skramla ihop? ;)

14. mjo

mjo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur gör jag för att Launcherpro ska starta automatiskt istället för Sense när jag startar om telefonen?

15. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    ditto!

16. wångö

wångö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

+1. :)

17. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tada! Nu finns messaging widget också ju!

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Bara det man använder minst. SMS :(

Skulle vart nice om den hade kommit med email, gtalk och sånt integrerat.

19. frejc

frejc Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte den här launchern för att prova lite. Är ny med android och tänkte höra om var man kan hitta lite fina ikoner som man kan ha där nere i dock-grejen. Går det att lägga in en bakgrund till dock-grejen? Såg att det fanns sådana bilder nånstans :) Sedan en annan lite mer generell fråga. Vad är det som gör att htcs widgets inte fungerar till andra launchers? Sitter det hos htc eller hos launcher-tillverkaren?

20. kukki

kukki Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ikoner kan du hitta på t ex. deviantart.com, dockbakgrunden ändrar du via Meny - preferences (den i mitten ifall du har systemet på engelska) appearance settings - dock background. Och 'problemet' sitter hos HTC..