Launcherpro Plus, allmänn diskussionstråd

Diskussion i 'Applikationer' startad av calle_d, 20 jul 2010.

1. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lock desktop, finns den funktionen till launcher pro??

Så man inte råkar flytta runt på grejer hela tiden.....

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Installerade precis launcherpro verkar vara ett fiffigt program dock hade jag stora problem med att batteriet tog slut väldigt fort. Batteriet fulladdat kl 03:38 urtaget från laddare, sen ligger den helt orörd fram till kl 11 lunchtid och då är batteriet nere på 30%.

Tänkte inte mer på det stoppar in laddaren och väntar tills den är fulladdad igen, drar ut batteriet och vips samma grej batteriet töms på väldigt kort tid. Går in under batteri för att se vad det är som drar så mycket, ser då att Arkivbläddraren har tagit hela 82% och har nästan 1 timme cpu tid.

Så vad är denna arkivbläddraren?

3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det är nog något som flippat ur bara, starta om mobilen så borde det vara löst. Tror inte det har med LP att göra.

4. Mitnik

Mitnik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    funkar inga inställningar i LP .. Så fort jag har gjort en ändring och startar om lp så händer det inget.. Tex om jag ska ha 7 fönster så ställer den tillbaka sig till 3.
    vet ej vad jag gör för fel..

5. bjornsva

bjornsva Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft gratisversion av LauncherPro installerat på min X10 Mini, men sedan igår blir jag direkt inkastad till browsern vid uppstart av telefon med hänvisning till att "This version of LauncherPro has expired" och direktlänk till deras hemsida för att ladda nya versionen.

Mitt problem är att jag kommer inte ens åt att använda X10 Minis original Launcher utan kan just nu BARA komma åt webbläsaren. För att göra det hela ännu mer frustrerande kan jag inte heller ladda hem uppdateringen till LauncherPro på hemsidan. Det laddar helt enkelt inte.

Någon lösning?

6. htcbap

htcbap Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testa och spara på lps inställningar BACKUP!

7. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

är helt ny med detta. har 2.2 och la in gratisversionen precis för att testa lite. men helt plötsligt kan jag inte lägga in widgets. "det finns inte mer plats för sidan" har testat ellt möjligt, även helt tomma sidor, där jag vet att det fungerade förrut, men inte längre. är det nån inställning jag råkad tryckt i?

8. Mitnik

Mitnik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Funkar inte ändå!

9. bjornsva

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är så vansinnigt frustrerad. Varför i h*vete kommer jag inte åt Sony Ericsson original launcher även fast just LauncherPro behöver uppdateras. Kommer pga detta inte åt inställningar, market eller någonting alls så frågan jag ställer är:

HUR kan jag uppdatera LauncherPro eller komma åt original lanchern? Telefonen är ju obrukbar just nu, kommer endast åt webbläsaren (och SMS om jag går ett nytt meddelande uppe i fliken)

EDIT: Vart ligger LauncherPro på minneskortet. Ska försöka ta bort den med telefonen kopplad till datorn via USB.

Last edited: 6 jan 2011
  10. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Prova detta kanske.
    Om du kommer in i din browser, gå in på www.appbrain.com, sök efter "Home switcher", tryck på deras ikon, gå in på "Ladda ner från Android marknaden" (du blir nu skickad till Market), ladda ner appen och försök sedan öppna den direkt efteråt och välj din originallauncher.

Jag har inte kollat om detta fungerar men kanske värt ett försök?

11. bjornsva

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen. Jag kom in på Android Market med din hjälp och kunde därifrån uppdatera LauncherPro.

12. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sweet!

13. wosk

wosk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Man kan ställa in hur många "rutor" din homescreen skall bestå av (kolumner och rader). Du har gissningsvis ställt in detta på ett lägre antal än orginal.

och en egen fråga:
    Finns det någon som jämfört snabbhet och batteriförbrukning mellan Launcher pro och HTC Sense? (bortsett från widgets). Föredrar LP, men eftersom sense ändå körs i bakgrunden känns det som att detta alternativet borde dra mer minne och cpu.

Någon som provat?

Last edited: 6 jan 2011
  14. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Sense körs inte i bakgrunden. Det finns installerat som andra appar, men körs inte, liksom andra appar, som inte används, inte körs.

15. wosk

wosk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Verkar helt rätt, är bara stock-apparna som verkar dra igång oavsett (väder, nyheter, gmail, aktier etc)

16. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Om det är fler som har problem med att LauncherPro plötsligt låser ute dig fullständigt från din telefon med meddelandet att "LauncherPro has expired" så kan jag tipsa om länken: http://launcherpro.com/market.html
    Använd den för att få upp Market och avinstallera därefter LauncherPro i bästa fall. Uppdatera i sämsta fall.

Jag kan verkligen inte rekommendera LauncherPro till någon längre efter att programmet visat dessa tendenser. Idag låstes frugans mobil fullständigt efter att LauncherPro "löpt ut". Det gick inte ringa, inte komma in i inställningar, inte komma till hemskärmen. Det enda man fick upp var webbläsaren. Till slut hittade jag länken ovan som gjorde att vi kom åt Market igen.

Författarens anledning till varför gratisversionen löper ut har jag ingen som helst förståelse för. Synd på en sådan bra launcher dock. Men jag går över till någon annan från och med nu, även om jag själv redan betalat för LauncherPro Plus (som inte löper ut).

17. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Instämmer med föregående talare. Jag kör Go Launcher numera.

18. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag tycker också att det är en dum lösning som Fede valt, men att betala 20 spänn för att göra sin telefon för ett antal tusenlappar rejält mycket bättre inte är oskäligt ens utan att använda de funktioner som plusversionen ger så varför inte stödja utvecklaren genom att köpa betalversionen som inte tar slut? En variant är ju att hoppa över en kaffe på Pressbyrån en gång så spricker inte månadsbudgeten heller.

19. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Hur vet vi att hans, för mig obegripliga idéer, begränsas till hur han löste gratisversionen? Den kanske poppar upp fler saker framöver?
    Dessutom stör jag mig på hans smått nonchalanta attityd i hans eget forum. Min tjejs telefon blev helt obrukbar under stora delar av gårdagen (innan jag hittade en lösning). Det enda som egentligen gick att använda var webbläsaren och den öppnade www.launcherpro.com som i sin tur visade en standardsida "Getting Started" från hans webbhotellsleverantör (så såg alltså hemsidan ut från en HTC Wildfire). Som om inte allt detta vore nog så får man "403 Forbidden" om man klickar på forum-länken på hans hemsida. Han verkar helt enkelt inte bry sig och den attityden har jag personligen ingen lust att stödja.

20. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Han är ju programmerare så vad väntar du dig ;)