Launcherpro Plus, allmänn diskussionstråd

Diskussion i 'Applikationer' startad av calle_d, 20 jul 2010.

1. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Förstår din lilla ironi ;)

Men om jag ska svara ärligt så förväntar jag mig åtminstone att han fixar så att www.launcherpro.com fungerar i telefonen (fungerar iaf inte i HTC Wildfire) och att det finns en tydlig länk rätt in i Market så att folk snabbt kan lösa problemet.
    :)

red/ alltså det är vad jag förväntar mig att han skulle göra på kort sikt, för att lösa det han nu ställt till med.

Last edited: 7 jan 2011
  2. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Problemet är inte att gratisversionen löper ut och blir obrukbar, problemet är att TELEFONEN blir obrukbar. Hur svårt kan det va att bara visa ett meddelande på skärmen och sedan stänga av sig självt, eller radera standardinställningen för vald launcher så man kan komma till standard igen?!

3. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Håller med. Jag har köpt Launcher Pro, men att släppa en gratis version som gör mobilen obrukbar när tiden gått ut? Det verkar vara att ta i lite för mycket! Att den slutar fungerar och får sense eller annan Launcher att starta istället är ok. Men att det blir på detta viset låter inge bra... visste inte ens om att det var så förrän jag läste om det här och tänkte först att det var handhavandefel.

4. Nilschen

Nilschen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir den obrukbar även om man har uppdaterat LauncherPro när nya versioner släppts?

5. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Nej, bara om man låter bli att uppdatera.

6. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Verkar snabb och snygg, har bara testat vanliga LP. Värt att testa LPP? Pris? (Förlåt om jag inte varit uppmärksam, men jag han inte läsa igenom hela ;) )

7. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Fattar inte! Jag har lagt in denna version av LauncherPro kommer den att sluta funka efter en viss tid!? Eller är det Launcher pro plus som slutar funka?

8. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det gällde Launcher Pro version < 0.8.2. Enligt utvecklaren så löper inte v0.8.2 ut längre. LPP har aldrig haft detta problem.

9. johand74

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Så har man 0.8.2 så är det lugnt?

10. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det hävdar utvecklaren. Sen om det stämmer eller inte visar sig väl framöver.

11. Red Baron

Red Baron Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoj!

Också jag som kört min Huawei med Launcher Pro (och tyckt att allt flutit på väldigt bra) har drabbats av denna låsning och därvid inte kunnat göra annat än titta på den förinställda websidan under större delen av gårdagen. Inte så kul! Tröttnade dock och blåste på annan root och hela baletten och då försvann naturligtvis de flesta inställningar, kontakter, bokmärken och annat som jag inte backupat. Dock så kunde jag läsa tillbaka vissa delar med Titanium Backup, vilket var bra att få se att detta i alla fall fungerade perfekt.

Sedan så har jag testat adw launcher, men gillar inte denna. Är det därför någon vänlig själ som kan rekommendera annan launcker som faktiskt fungerar, är enkel och inte drar enormt mycket batteri? Vissa skall ju göra det, har jag läst här på Swedroid.

Red Baron

12. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Man vet det genom att man funderar på om det finns något självändamål med att bråka med sina kunder.

Att du fick en 403:a hade inget med det här att göra utan det var problem med launcherpro.com nån dag (första gången jag sett att det varit det sedan jag började besöka sidan).

Tidsbegränsningen skall för övrigt vara borttagen i och med version 0.8.2 (d.v.s. nuvarande)

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

verkar vara tjall på sidan nu igen....
    undrar om den gått i graven numera eller vad som händer

14. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Go Launcher, riktigt bra faktiskt :D

15. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Han håller på att flytta forumet till en ny webserver, något strul med servern den ligger på nu.

På hans twitter meddelar han oxå att den nyskrivna LP går bra men han vågar ej ge någon ETA ännu.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

16. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Självklart finns det inget självändamål med att bråka med sina kunder. Av den anledningen har jag aldrig heller hävdat att han medvetet försökte låsa ute sina användare från sina telefoner. Men det blev tyvärr realiteten, troligtvis som följd av att han inte riktigt funderade på konsekvenserna av sin design.

Sen förstår jag inte vad du menar med att 403 Forbidden inte har något med problemet att göra. Till att börja med är det två olika faktorer. Båda har dock med problemet att göra i allra högsta grad. Helt enkelt därför att de förvärrar hela den här soppan.

1. www.launcherpro.com fungerar inte från mobiltelefonen. Åtminstone inte från vare sig min Nexus S eller tjejens HTC Wildfire. Och har så inte gjort sen utlåsningen uppstod för våran del. Till en början kom vi till "Getting Started"-sidan på utvecklarens webbhotell. Numera är sidan bara helt blank. Anledningen är gissningsvis att hans hemsida inte hanterar mobila klienter. Alltså inget större problem att fixa om man bara anstränger sig i några minuter. Detta får ju till följd att när meddelandet om att LauncherPro har löpt ut så öppnas webbläsaren och man kommer till en helt blank www.launcherpro.com. Om det hade funnits en tydlig, enkel länk till Market tillsammans med en beskrivning om missödet så skulle det lugna folk som samtidigt kunnat lösa problemet direkt (under förutsättning att de haft tillgång till internet förstås).

2. Det andra problemet är att forumet inte är åtkomligt (delvis sant). Det naturliga sättet att försöka lösa problemet efter att man möts av en blank sida i telefonen är förstås att ta fram en dator och surfa in på www.launcherpro.com därifrån. Här fungerar ju hemsidan. Utvecklaren hänvisar dessutom till forumet för frågor/buggrapporter men forumlänken är död. Dvs man möts av 403 Forbidden. Här någonstans börjar ju frustrationen bli total. Lyckligtvis kan man komma åt trådar i forumet genom direktlänkar. Så om man googlar lite så hittar man länkar in i forumet. Här svarar dessutom utvecklaren i tråden som behandlar just detta problem. Trots att folk poängterar både problemet med forumet och problemet med att launcherpro.com inte fungerar från mobiltelefon så händer ju ingenting. Okej om det är något problem med forumet just nu och att han håller på att flytta allt. Men med tanke på att väldigt många personer där ute har sin telefon låst just nu så borde han ju åstminstone kunna lägga ut en informationssida till alla som försöker komma åt forumet i desperation.

Betänk att vi här på swedroid har klarat oss ganska bra. Men jag har läst historier om folk som faktiskt förlorat pengar p.g.a. att deras telefoner varit obrukbara under en tid. Sant eller inte, men det är inte speciellt svårt att föreställa sig vilka problem som skulle kunna uppstå när man inte längre kan ringa med telefonen t.ex.

Hur som helst, alla gör vi misstag. Och det är inte egentligen inte grundproblemet som stör mig mest. Utan snarare det faktum att han inte anstränger sig för att göra det enklare för alla de som fortfarande har sina telefoner låsta eller kommer få i framtiden.

Last edited: 8 jan 2011
  17. Mithies

Mithies Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett utdrag ur Lifehacker från igår.

LÄNK: http://lifehacker.com/5727669/how-to-stop-launcherpro-from-taking-over-your-phone

EDIT: Det citerade ovan är alltså vad utvecklaren, enligt Lifehacker, säger om problemet.

18. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft några problem att komma åt url]www.launcherpro.com[/url] från min telefon. Fram tills nu när det inte heller går att komma åt sidan från datorn.

Han har gjort några rejäla missar med det här.

Den första missen är att han inte har skrivit i app-infon att det är en beta som kommer sluta fungera vid ett visst datum. Jag kan ha fel men jag minns inte att jag har sett något sådant.

Jag kan förstå att han inte vill att folk hänger kvar och klagar på buggiga beta-versioner men han klantade till det rejält när han implementerade låset. Givetvis borde låset gjort att defaultinställningen raderas så man kan välja en annan launcher.

Sen har han gjort en minst lika stor miss i informationen. När felrapporterna började trilla in borde det första han gjort varit att gå ut med information om vad som hänt och hur man löser det. Istället möts man av en vit sida, oavsett om man försöker komma åt sidan från mobilen eller datorn.

19. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Det var ju en herrans tur att jag uppdaterade versionen som följer med Elelinux-Froyo mer eller mindre genast då, fast det gör man väl mer eller mindre genast kan man tycka. Varför vänta? Och då uppstår ju aldrig detta problem, så vad är det att bråka så mycket om tycker jag också... fast visst är det dumt...

Som program är det ett underbart program iaf. Min Hero har _aldrig_ funkat så bra och det är nog LauncherPro en stor anledning till. Jag saknar lite saker från Sense, men inte mycket. Jag har f ö uppgraderat till Pro Plus :)

20. johand74

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Vad är det som är så bra med plus versionen? Finns det bilder på widgetserna som följer med?