layout och vyer

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av isocron, 2 dec 2011.

1. isocron

isocron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Kan jag på något sätt göra följande scenario.

Jag har en vy med lite knappar längst ner som ligger i en RelativeLayout ovanför finns en till vy med en listvy och när jag klickar på en rad i listan laddar jag en ny vy. Men knappvyn längst ner ska vara kvar. Jag vill inte skapa flera olika layouter för ska jag då ändra en sak bland knapparna så får jag ju då ändra på flera ställen.

Hur uppnår jag detta?

Ha det bra // Morgan

2. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

3. isocron

isocron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jo. bara att den är stor ful och inte gjord för att ligga där nere som standard. Mycket data kommer visas och då är en fast knapprad lite i vägen på små skärmar. Knapparna jag har drar man upp som en lite låda och sen ner igen. Man skulle man kunna använda meny-knappen istället. Men har frågat runt lite i vår tänkta användargrupp, å de verkar inte veta vad meny-knapp används till.
    Tycker även att det är lite struligt att skicka data mellan tabbarna, om de är olika aktiviteter...

4. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Prova en ViewStub. Du kan inflate den när du vill under runtime och den kommer lägga sig precis där du la den i layout designern.

Jag tycker detta är lite oroande. När man ska hjälpa någon som har Android och säger till dem att trycka på meny-knappen så ser de ofta förvirrade ut :ehm:

isocron gillar detta.
  5. isocron

isocron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, det låter intressant, ska kolla på det!