League of Legends - Någon som spelar?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Cee, 11 feb 2011.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Först och främst vill jag säga att jag vet att det finns andra liknande spel som Dota och HoN, något jag fullständigt skiter i. Tråden behandlar LoL, inte vilket alternativ ni föredrar.

    Är det någon annan här på Swedroid som spelar detta gratisspel?

    I ren tristess pga av all skinka och jansons behövde jag och kompisarna något att göra i julas. En av oss föreslog då vi skulle testa League of Legends. Det var jag och två andra då. Idag är vi 11-12 st från vår klass och övriga bekantskapen som spelar ganska frekvent.

    LoL är baserat på den gamla Warcraft 3-moden Dota (har dock inte spelat denna så jag vet inte hur lika de är). Saxar beskrivningen från Wikipedia: "Spelarna delas in i lag om antingen tre eller fem spelare beroende på vilken av de två existerande spelkartorna som väljs. Spelkartan med tillgänglighet för fem spelare ger en större bonus åt dem som väljer den vid vinst, men tidsåtgången skiljer sig. Varje lag startar på varsin sida av kartan, nära ett så kallat "Nexus". En match vinns först när motståndarlagets Nexus är förstört, eller när det andra laget ger upp. För att lyckas förstöra ett Nexus, så måste lagen kämpa sig igenom en mängd kanontorn ("Turrets"). Tremannakartan har två vägar ("Lanes") som har utplacerade kanontorn på båda vägarna, femmannakartan har tre vägar. Under spelets gång är det upp till spelarna att förstöra så många av motståndarlagets "Champions" (spelfigurer) och "Minions" (små NPC:er som regelbundet avgår från basen och attackerar motståndarlaget) och förstöra neutrala monster (vissa av dessa monster ger speciella krafter när de dör) för att gå upp i nivå. Spelarna startar på nivå 1 i början av matchen och kan komma upp till nivå 18. Under spelets gång kan man också köpa en mängd olika artiklar ("Items") som gör spelarens spelfigur starkare, dessa artiklar köps med guld som spelaren får när han/hon dödar Minions eller Champions."

    Jag och mina kompisar kör så gott som enbart 5vs5. Alla börjar hitta "sina" karaktärer och roller nu så det går bara bättre och bättre för varje gång. Jag spelar mest som Olaf eller Kennen. Olaf var den första jag testade och även den första karaktären jag köpte. Kennen inhandlades för ett tag sedan men jag har nog snart spelat lika mycket som Olaf ändå. För tillfället finns få saker som slår en kväll med kompisarna på Skype och 3-4 rundor 5vs5.

    League of Legends är helt gratis och kan laddas hem från: http://signup.leagueoflegends.com/en/signup/index

    Mitt användarnamn är "afCee". Lägga gärna till mig om ni vill spela någon gång.
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Spelade det ett tag (typ en timme) och tröttnade på det. Sen när vi avinstallerade (och efter avinstallationen) så bestämde sig datorn för att börja strula.
     
  3. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    spela bloodline champion istället! ;D
     
  4. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Nä, men har en kompis som snackat varmt om det.
     
  5. Naruto

    Naruto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Spelar det och finner det som ett reko spel.
     
  6. 8bit

    8bit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag brukar spela det.
    Första gången jag spelade det, efter att HoN betan tog slut, fann jag det lätt jämfört med DotA och HoN för att dom som spelade det var kassa tyckte jag.
    Jag har börjat spela nu när många kompisar börjat spela och då tyckte jag att det var kul att ha någon att spela med.
    Nu när man har kommit upp i dom högre levlarna är det svårare att vinna för att motståndet har blivit bättre, nu är dom typ lika bra som i DotA/HoN.
    Det enda jobbiga med LoL är ju att det tar flera år att ha råd med en gubbe om man även köper runes...
     
  7. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    själv har jag kört i 3 veckor och tycker det är riktigt roligt! Började med det för jag tröttnade på cs. Har spelat 720 timmar cs på 1 år så lite tråkigt blev det till slut.....
     
  8. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Både på gott och ont att man möter väldigt bra spelare ju längre upp man kommer tycker jag. Kan ju ta en mindre evighet att få klart en runda ibland, men å andra sidan så måste man tänka till lite själv och se vad man kan förbättra i sitt eget spel med. I början plockade alla lite gubbar på måfå så fick det vara bra, det funkar inte riktigt nu dock.

    Kan ta ganska lång tid för mig att bemästra en gubbe helt. Märks ganska tydligt när jag hoppar mellan Kennen och Olaf med att det tar en stund att få in rätt reaktioner i ryggraden med. Har en del kompisar som kan plocka vilken ny karaktär som helst och gå in och äga vem som helst, lite småavis på det :) Dock så har de spelat en hel del liknande spel innan så de har väl en viss fördel. Var bra många år sedan jag var en riktig gamer.
     
  9. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Halloj! Har testat League of Legends i snart en månad. Tycker det är ett sköj spel och är självklart roligare om man är några fler och lirar mha skype t.ex. Spelet är väldigt likt DotA, vilket jag bara tycker är trevligt. Kan tänka mig lira lite med annat folk så lägg till Itson om ni vill. Har dock redigt svårt att bestäma mig för vilken gubbe att fokusera på. Är heller inte lvl 30 ännu.
     
    Last edited: 12 feb 2011
  10. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Testade spela och ville verkligen spela det då många vänner tycker om det men jag lyckades inte tycka om spelet. Det sög verkligen :( ;)
     
  11. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag började spela lol med några kompisar förra sommaren/hösten. Spelar fortfarande.

    Nick: Oruhyl. (Om någon vill leka stalker..)
     
  12. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Ofc, skitkul
     
  13. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Funderar på att börja, har en macka polare som snackar hejvilt om spelet.. :)
     
  14. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    PMa om du vill ha en direktinvite. Spelar ingen roll för dig hur du registrerar dig men jag får lite boost på det sättet =p Har man bjudit in 10 000 personer så får man en betald resa till Riots kontor så att man kan vara med att designa en egen champion så som man själv vill ha den, fattas 9997 st för min del.
     
  15. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    jag lirar också lol emellanåt
    nick är 8aalceir
     
  16. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Kör lite då och då. Heter LeagueofBananas av någon jävla orsak B)
     
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Är det någon som lirar fortfarande?

    Började för ett tag sen. Vi är mellan fem och tio pers som lirar när vi inte har något vettigare för oss :P
     
  18. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Självklart! MaXmeOliver på West.
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Skulle vart kul att komma igång med lite diskussion här i tråden :)

    Har kört följande hjältar i den ordningen de listas:

    Ryze
    Veigar
    Vayne

    Vayne börjar jag bli riktigt bra med. Ganska svår att spela med men belönande när man gör det korrekt.

    Vad brukar du själv köra med?
     
  20. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Brukar köra
    Fiddle
    sen lite mer fiddle
    sen kanske malphite lr lite soraka
    Namnet är 8aalceir
    tror dock inte jag lirar på west men är inte hundra