Legend seg!!! 3GS bättre?

Diskussion i 'Legend' startad av MacRyhage, 26 apr 2011.

  1. MacRyhage

    MacRyhage Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena! Som rubriken lyder så har jag en Legend som är mycket seg i olika situationer. Jag har gjort flera fabriksåterställningar men utan större resultat. Om jag till ex ska bläddra mellan bilder på telefonen tar det många sekunder innan de visas. Detta är bara ett exempel på ett ställe där telefonen alltid är seg för mig. Överlag så är den lite efter överallt om man jämför med en till ex 3GS som vad jag vet t.o.m. ska vara något sämre hårdvarumässigt.

    Frågan är nu om det finns någon lösning på detta? Root eller annat? Eller måste jag köpa en annan telefon? Känns verkligen otroligt korkat att en mobil från 2010 ska ha problem att hänga med i menyer osv.
     
  2. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Slå på USB-debugging.
    -> inställningar-> Program-> Utveckling-> USB-felsökning

    Det låter konstigt men det fungerar verkligen (om du har android 2.2).
     
    MacRyhage gillar detta.
  3. MacRyhage

    MacRyhage Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! Det fungerade faktiskt. Hur är det med root då? Blir den snabbare då?
    För även om detta är en förbättring så kan den fortfarande bli snabbare!
     
  4. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Slänger du in en annan, snabbare ROM som inte är baserad på Sense kommer telefonen garanterat bli dubbelt så snabb. Sense är äckligt krävande.
     
  5. MacRyhage

    MacRyhage Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, är det krångligt detta med att ROM'a telefonen och vad är skillnaden på det och root? Har läst några guider men tycker det verkar konstigt med goldcard osv. Måste jag köpa ett speciellt typ av minneskort också?
     
  6. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Du rootar din telefon för att få tillgång till allt i den, sen när du rootat så kan du ändra rom (typ operativsystemet) på telefonen. Goldcard är väldigt simpelt att göra. Här har du en bra guide med program

    http://android.modaco.com/content/software/308798/pc-application-goldcardtool/

    Nej, du behöver inte köpa ett speciellt sdkort. Spara allt viktigt från ditt befintliga sdkort så kan du göra om det till goldcard för att senare formatera om det till ett vanligt igen när du är klar med nedgraderingen & root. För om du vill byta rom behöver du inget goldcard.