Legend - tillbehör?

Diskussion i 'Legend' startad av kitsune, 25 mar 2010.

  1. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett exakt likadant blåtands headset som du och jag tycker faktiskt det funkar ganska dåligt. brukar alltid ha telefonen vid fönstret och springa runt med headsetet pga dålig sändning i min lägenhet. Med min förra mobil (SE C902) Kunde jag springa runt överallt.. endast om jag satt på dass med dörrn igen så kunde det spraka lite. Med Legenden så börjar det spraka bara jag går typ 2-3 meter ifrån. Vet inte om det bara är så för mig men jag vart iaf chockad att det va så stor skillnad mot för min gammla kassa SE!
     
  2. nicke.a

    nicke.a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns en hel del på eBay, billigare än i Sverige, om man kan vänta på frakten... har beställt inear lurar och fodral, ska ta hem skärmskydd och lite annat med.
     
  3. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag tappade min mobil i ett köpcentrum och mobilen gled ett par meter. Luckan där batteri och simkort m.m sitter lossnade och jag blev fan helt grå och tänkte, nej nu är de kört men jag fick inte ens en liten liten repa på mobilen! Jag har haft telefonen 1månad nu i fickan varje dag och jag har inte en enda repa nånstans! Jag kommer inte köpa något fodral eller plastfilm för jag tycker inte det behövs.
     
  4. nicke.a

    nicke.a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet nån hur det är med lurar till legend? Vill få tag på ett par inear men vill inte tappa antennfunktionen i originallurarna...
     
  5. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är ingen speciell antenn i hörlur sladden den använder bara en av koppar trådarna.
     
  6. kloverberg

    kloverberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade haft min Legend i exakt tre veckor när jag upptäckte att skären var sprucken i över vänstra hörnet. Visst jag ha tappat den några ggr men den har alltid klarat sig men har man småbarn hemma så vet man inte vad som kan hända. Är det någon annan som har fått sin skärm spräckt? Garantin täcker tydligen inte detta men luren är försäkrad.

    Jag har även lyckats få en liten repa i aluminiumskalet.

    Jag upplever Legenden som lite hal, kan man få lite mer grepp med t.ex. InvisibleShield Fullbody?
     
  7. alekar-6

    alekar-6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill passa på att tipsa om en bra bilhållare.

    http://biltema.se/Kontor---Teknik/Dator/Tillbehor/Universell-mobiltelefonhallare/

    Har använt den nu i ca 2veckor, enda problemet jag ser med den är att det kan vara lite svårt att komma åt och trycka längst ute på skärmen. Den går säkert att modda så att den blir bättre. Men för 59:- så kan man ju inte få allt. Själva armen är böjbar, man får även med en kortare arm som man kan byta till.
     
  8. daven

    daven Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill bara rekommendera ett cleant skinnfodral som passar som handsken till Legend. Det finns att köpa på teknikmagasinet för 99 kr.

    [​IMG]
     
  9. erobin

    erobin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte själv fodralet från teknikmagasinet för 1månad sedan, sömmarna gick upp första dagen och sedan några dagar senare var det helt förstört.

    I tråden nedan kan man se flera som skrivit samma sak som jag beskriver, man får vad man betalar för!

    https://swedroid.se/forum/archive/index.php/t-9632.html
     
  10. daven

    daven Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ajdå, lät inte så bra. Jag ser nu att sömmarna inte verkar vara av bästa kvalitet :/
     
  11. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ebay finns ju annars..
     
  12. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  13. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett litet och bra tips.

    För de som vill ha kvalitetshållare till hyffsade priser samtidigt vill INTE ha sugproppar i fönstret eller skruva fast hållaren eller fästa hållaren i AC ventilationsgallret. Det finns ett alternativ och bra sådant, läs nedantill.

    Det finns ett bra märke som heter Brodit, där köper man bilhållaren i två steg, först bilens fäste, välj efter bilmärke och vart denna ska fästas som A stolpen, eller ex.vis i gallret på AC:n (näää) eller som på min bil till höger om bilstereon innan handsfacket.

    Sen om man ska ha aktivhållare direkt till bilbatteri eller fast kabel till cig-uttagel, alternativt passivhållare med ingen sladd.

    http://www.brodit.se

    Totalt kostar det kanske max runt 400-500 kr men då bra kvalitet och snyggt som busen.

    Återförsäljare för dessa är de flesta stora näthandlare inkl Phone House mm, gå bara in på Brodit och sök rätt exakt efter bilmodell och hur ni vill fästa denna, notera artikelnr och sök exempelvis på www.dustinhome.se
     
    Last edited: 15 maj 2010
  14. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag valde en hållare på Jula, tror den kostade 99:-
    Det medföljde en Metallplatta som jag klistrade vid ventilationen vid vindrutan.
    Denna metallplatta fäste jag sedan "Armen". Den har suttit som berg i ett år nu!
     
  15. Biffen

    Biffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  16. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  17. james_sindbad

    james_sindbad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som fodral kan jag varmt rekommendera Krusell Luna Large. Mjuk skinnappa av toppkvalitet. Inte så tajt som en del andra fodral, vilket jag tycker är bra - lätt att snabbt ta ut mobilen när det ringer.

    Skärmskydd och liknande har jag skippat - jag vill ha kvar metall/glaskänslan... skärmen är bevisligen myckt tålig, och med ett hyfsat fodral ligger den skyddad i fickan.

    En rekommendation!
     
  18. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    finns ett 1500mAh batteri för 250 kr. Är det någon skillnad med 200 mAh extra :P?
     
  19. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    har 1st skydd som passar perfekt till Legend
    89:- inkl frakt
    har bara en så först till kvarn gäller

    [​IMG]
     
  20. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Detta är inte köp & sälj avdelningen...!
    Du spammar ju varenda tråd med ditt sketna case...