Legend - tillbehör?

Diskussion i 'Legend' startad av kitsune, 25 mar 2010.

  1. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nån som har prövat nåt batteri med lite mer kräm i?
     
  2. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Han har dessutom säkert inte "ett" på lager utan ett stort parti men spammar och försöker sälja så mycket som möjligt :) Hehe
     
  3. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  4. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Exakt en sån köpte jag på Ebay för 20 spänn inklusive frakt!
     
  5. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag fick hem det svarta slide-fodralet igår(fredag) och idag(lördag) har det redan börjat spricka i sömmen. Fodralet känns även alldeles för stort för Legend, en liten lutning så glider telefonen ur direkt. Måndagsex? Hoppas de ger mig ett nytt eller pengarna tillbaka.

    Slidefunktionen ser ut ungefär så här (ursäkta paintbilden :D). Den fungerar bra.
    [​IMG]
     
    Last edited: 6 jun 2010
  6. Axel59

    Axel59 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. toffeboffe

    toffeboffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag trodde som många här i forumet att min kära Legend inte skulle behöva något skydd...men idag ångrar jag mig.

    Efter att ha haft telefonen i bara någon vecka upptäckte jag att jag fått en stor repa över skärmen. Det är som ett slingrigt streck på kanske 4-5 cm. Strecket syns tydligt när man är ute i solljus och är väldigt irriterande även om jag börjat vänja mig lite nu. Jag har bara haft telefonen "ensam" i fickan och förstår inte hur jag lyckats repa skärmen. Har även fått några mindre repor uppe på skärmen.

    Och som om det inte vore nog har jag också tappat telefonen på asfalt vilket ledde till några rejäla hack i aluminiumskalet. I början såg det inget vidare ut men efter några veckor med telefonen i fickan verkar det som hacken har slipats ner och nu ser det mest ut som små prickar. Skärmen klarade sig oskadd den gång tack vare böjen på skalet.

    Leter nu efter en screen protector som med lite tur kan fylla ut sprickan så att den syns mindre. Någon som har ett tips?

    EDIT: Rullade ner till Teknikmagasinet och köpte en Copter Displayfilm. Montering ikväll...
     
    Last edited: 3 jul 2010
  8. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...778817&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_1965wt_911

    Leverans iofs typ 10dagar... men jag är helnöjd. Finns på http://themobilestore.se (tror jag) också...
    Köpte även ett skinnfodral (lammskin) eller va dom kallar de. Är säkert inte lammskin men vem bryr sig...det är grymt bra iaf.

    Edit: Såg nu att du redan köpt...
    Den här va iaf grymt lätt att lägga på, inte minsta bubbla, behövde bara peta ut 1 bubbla med fingret efter montering, inga problem alls.'Ett tips är att använda gummihandskar, gissar att man annars lätt får fingeravtryck på skärm eller insida av skyddsplast.

    Återstår å se hur länge det håller. Men ser perfa ut efter ca 5 dar av flitigt användande.

    Känslan är nästan bättre än utan, lite mer glid nu än med bara glas.
    (Det tar någon minut av fingrande innan man får bra glid på plasten).
     
    Last edited: 4 jul 2010
  9. toffeboffe

    toffeboffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Synd att jag är så otålig :(

    Jag "monterade" displayfilmen igår och det var ett riktigt h**vete. Först fick jag ett hårstrå under filmen så jag tog bort filmen, sprayade den med appliceringsvätska och gjorde ett nytt försök. Andra gången gick bättre men jag hade fortfarande en del skit som fastnade så jag tog bort den, rengjorde och gjorde ett sista försök. Den hamnade lite fel och fick inte bort alla bubblor men det såg åtminstone bättre ut än tidigare. Nu när den har fått sätta sig under natten har det blivit ännu lite bättre. Nästan alla bubblor är borta men filmen ser fortfarande rätt skitigt ut. Fick några vertikala repor på filmen också, vet inte hur dom kom dit, kanske när jag försökte klämma bort bubblorna. Att resultatet inte blev så bra kan ju beror på att jag fick göra om proceduren flera gånger...

    Hursomhelst, min stora repa på displayen har försvunnit vilket känns riktigt skönt. Är dock inte helt nöjd med produkten i övrigt och testar nog Jdroids tips nästa gång.
     
  10. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett sånt där invisible shield igår, men fy vad värdelöst.
    Står på förpackningen att den ska vara s.k "bubble free", men så fort jag applicerar plasten på den nyligt rengjorda skärmen så uppstår det bubblor över precis HELA skärmen. Dessutom antar jag att man får lite friktionsförlust, vilket är mindre bra..

    Dock köpte jag mig ett sånt där skyddscase i tyg, med vadderat utsida och nån form av bomullsfyllning inuti, den fungerar klockrent :)
    Lyckades dock med att tappa mobilen i golvet idag, ett fall på ca 1,5 meter. Inte en enda skråma, trots att den landade med skärmen nedåt.
     
  11. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men det är därför du får med en spade och spray så att du drar ut bubblorna fast Invisible Shield är sämre än Copter då Copter är lika starkt men tunnare och ger bättre känsla med fingrarna på skärmen.
     
  12. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då är du helt enkelt dålig på att applicera Shielden, har ett full body kit hela telefonen är täkt i plasten inte en ända lite bubbla, använder man sprayet dom skickar med och drar ut vätskan och luften med gummirakan så blir det ett perfekt resultat.
     
  13. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan också meddela att skyddsfilmen fortfarande ser bra ut även efter den studsa ner och gled på bilgolvsmattan (full med grus) med displayen neråt. Va lite orolig att den skulle bli kass, men inte en repa så den verkar hyffsat reptålig, även om den säkert blir dålig med tiden.
     
  14. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Bluetooth med micro-usb och FM-radio!

    Sony Ericsson MW600 är utrustat med micro-usb kontakt och har dessutom inbyggd fm-radio så man kommer undan problemet med att välja mellan blåtandslurar eller radio (kan även användas som fristående fm-radio).

    Köpte på teknikmagasinet http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=264175 förr 599:- igår och är supernöjd.
    Grym ljudkvalité och ruggig batteritid.

    Det enda som inte fungerar är visningen av låtinfomation på headsetets display, men det går att leva utan.
     
  15. biljard

    biljard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som vet ett schysst bordsställ till Legenden? De sidor jag har hittat levererar sina från utlandet vilket medför en jäkla onödig frakt.
     
  16. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har en fråga angående minneskort till HTC Legend.

    Planerar att köpa en Legend den tjugonde juli, då jag får min första lön.
    Men jag vill ju såklart ha lite plats att spara musik och filer på, och när jag tittar närmare på minneskort ser jag att det finns två sorters microSD. Vanliga microSD, och microSDHC.

    Vad är skillnaden mellan de två, och fungerar microSDHC till Legend?
     
  17. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tänkte hålla lite liv i denna tråden, med hjälp av en liten recension.

    Den 16 Juli beställde jag en docka från eBay, och redan idag den 23 Juli har jag fått den i brevlådan. Mitt första intryck är att den funkar bra, telefonen passar nästintill perfekt i dockan, och den har ett material på undersidan som gör att den står stabilt på skrivbordet.

    Jag fick med en laddare med en "svensk" adapter, dock så finns det bara ett uttag på baksidan när det stod att det skulle finnas två. Det gör mig dock ingenting eftersom jag bara använder den till datorn. En irriterande sak är också att en liten blå Led-lampa lyser hela tiden, oavsett om man har i telefonen eller inte. Men det är småsaker, på det stora hela är jag nöjd!

    http://cgi.ebay.com/USB-Sync-Charger-Cradle-Dock-HTC-Legend-A6363-/280521505708?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item4150627bac#ht_2894wt_911
     
  18. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    HC=High Capacity. Vanliga SD maxar på 8 gig medan HC även finns i 16 och 32 :)