Ni som har använt den ett tag, vad är era plus och minus? Funderar på att skaffa en sådan åt sambon. Hon har en gammal Toshiba Portege som känns segare än sirap. Hon använder enbart laptopen till att surfa någon gång då och då, skriver ut något dokument. Tittar aldrig på Youtube eller något sådant på den.
Bra tips, 2690:- inkl Google Nest verkar lockande... jag åker nog fan in och köper en... Gissar att man får ett års Google One på köpet, som med många andra chromebooks?
Jag gillar den. Använder den mest som platta men det är trevligt med tangentbordet. Kom från en 6 år gammal android platta som fortfarande funkar men är rätt slö och dåligt batteri.
Jag köpte en, gillar det behändiga formatet.. Grym skärm och upplösning för det priset. Tangentbordet är lite litet och trivs bäst när det står på ett bord, i knäet blir inte så bra. Som surfplatta och Netflix spelare så är den bra... Har även aktiverat Linux stödet.. perfekt. Inte lika "blixtsnabb" som min HP Chromebook med i3 processor - men duger till det mesta!
Hittade en bra guide om hur man installerar externa apk (appar som inte finns i Google Play store) How to Easily Sideload Android Apps on Chromebook [Guide] | Beebom Mycket bra deal på denna hos Elgiganten nu, framförallt på grund av tangentbordet/fodralet samt Google Nest högtalaren. Är väldigt imponerad av hur den fixar att vara både skrivbordsdator med bla Linux kommandotolk och surfplatta samtidigt
Har precis beställt detta från Amazon, kanske inte vad du söker? Jag ville ha ett komplett skydd som även har fäste för Stylus.
Har precis beställt en Duet. Läste någonstans att det kan vara bra med skärmskydd så att inte tangentbordet repar skärmen. Är det någon som har erfarenhet av detta, eller klarar skärmen att tangentbordet skaver emot den i t.ex. en ryggsäck om man är ute och reser?
Har en Duet sedan mer än ett år och den har varit både på fjället och i Italien i ryggsäck med tangentbordet bara igenslaget utan skärmskydd. Duet är gjord för det
Fick för ett tag sedan mitt beställda fodral, här kommer lite bilder. Det används både för att en stabilare konstruktion när man använder tangentbordet, och ett lätt och smidigt fodral för plattan. Dessutom har det hållare för pennan.
Ser ut som att det släppts en sorts uppföljare: Lenovo Duet 5 Detachable 2 in 1 Chromebook | Lenovo US View: https://www.youtube.com/watch?v=4uf4AwXWpJU
Är det inte en helt annan typ av maskin med den betydligt större skärmen etc. Original Duet är fortfarande oslagbar med sin storlek och pris.