Lenovo K 6 note

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Rudberg, 1 nov 2016.

  1. Rudberg

    Rudberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Moto g5 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto g5 plus
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Platta:
    Sony z2
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Både Dustin och netonnet har satt upp denna till försäljning för 2500 kr. Någon som vet om den kör ett rent andriod som Motorola lurarna ? För i så fall känns den som ett mycket bra budget alternativ till Pixel speciellt med 4000 Mh batteri .
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Lenovo har hittills kört eget skin (vilket dom verkar behålla med K6 serien baserat på dom bilder jag sett) , i stil med övriga kina tillverkare och huawei där app drawer saknas och gränssnittet är ett ganska stort kliv (i mitt tycke) från ett rent android som tex Nexus, motorola och Oneplus erbjuder.

    Dock äger jag inte en K6 så jag kan ju självklart ha fel i detta fall. Men med tanke på att denna enhet verkar vara riktad mot budget marknaden (SD430) så tvekar jag starkt att Lenovo skulle lägga resurser på att utveckla ett eget gränssnitt för enheter sålda utanför Asien/Indien.
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Mobil skrev om Lenovo K5 att den hade väldigt egen version (långt ifrån vanilj alltså) av Android och att det fanns en hel del kinesiska appar som vi inte har någon som helst nytta av här. Troligen är det samma sak här.
     
  4. Rudberg

    Rudberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Moto g5 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto g5 plus
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Platta:
    Sony z2
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Vet att vissa Lenovo lurar som kör Lenovo vibe ui går det att välja om man vill köra vanilla eller vibe ui . Blir att vänta har se då finns ju inte så mycket information om den.
     
  5. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Lenovo som säljs utanför Kina är i det närmaste ren vanilla, även K5 note efter uppdatering. Moto och "vanliga" Lenovo har snarlikt UI

    De har de en mycket förvirrande namngivning av sina telefoner. T.ex är K5 / K5 Note/Vibe K5 plus helt olika telefoner utan släktskap, men släppta ungefär samtidigt
     
    Last edited: 1 nov 2016
    Rudberg gillar detta.
  6. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Det är i det närmaste ren Android
     
    Rudberg gillar detta.