Leta gamla mail

Diskussion i 'Hero' startad av mabl, 27 okt 2009.

  1. mabl

    mabl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Y GT-S5360
    Info:
    Privata numret. KANONNALLE!
    Finns det något sätt att ställa hur gamla mail man ska spara i inkorgen i vanliga mailprogrammet? Nu verkar det vara en vecka. Är det någon skillnad om man synkar mot gmail? (jag synkar mot exchange) Det var ju inte så roligt när jag hade en flygbokning på mailen som var äldre än en vecka när jag skulle åka. Det löste sig ju givetvis då incheckningen sökte på namn osv. men ändå ett irritationsmoment.

    Om det inte går, hur ser det ut med andra mailapplikationer? Klarar de detta bättre? Det rimliga vore ju att spara ~en månad gamla mail (utan bifogade filer) i alla exchangemappar.
     
  2. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Du kan ställa in hur länge mailen ska stanna i telefonen.
    Tryck Meny-Mer-Kontoinställningar-Skicka och ta emot-Nedladdningsalternativ
    Där kan du välja hur länge mailen ska finnas i telefonen, du kan också välja att bara ha ett visst antal.

    Om du måste spara ett mail telefonen en längre tid så kan du vidarebefordra det till din gmail. I gmail på webben kan du skapa ett filter så att alla sådana mail får en viss etikett. Du kan även automatiskt markera dom som läst och arkivera dom. Dom kommer då inte dyka upp i inkorgen utan du kan hitta dom under etiketten du valt.
     
  3. mabl

    mabl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Y GT-S5360
    Info:
    Privata numret. KANONNALLE!
    Hmm, jag förstår inte hur jag kunnat missa det där. Jag har ju kollat på alla inställningsskärmar ett otal gånger. Kanske har jag bara letat efter "keep" nånting och blivit blind för det uppenbara. Tack iaf!