Letar efter ny mobil som ska klara sig ett tag framöver

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ninjaa, 21 okt 2015.

  1. ninjaa

    ninjaa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hejsan. Jag letar efter en ny mobil åt morsan. Det enda kravet egentligen är att den ska få uppdateringar av android minst ett par år framåt, gärna mer ;).

    I dagsläget har hon en LG (kommer inte ihåg modellen) som är fast på 4.0.

    Jag har tittat på Nexus 6 och Moto x play, då det helst ska vara så ren android som möjligt. Maxpris är väl priset på Nexus 6, men är inte omöjlig :). Kommer Nexus 5X hålla längre än Nexus 6 med uppdateringar tro? Bara ge mig förslag och gärna förklaringar till varför, så är jag tacksam! :)
     
  2. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Moto x play för priset och batteriet, tror det inte kommer dröja allt för länge innan den får marshmallow och den känns framtidssäker. LG kan ju vara ett alternativ då de ska rulla ut marshmallow ganska snart. Morsor brukar mest vara intresserad av Facebook, ta massa bilder och slippa ladda telefonen allt för ofta. Alternativt är väl att köpa Moto G3 med 16gb/2 gb ram. Sparar du en tusenlapp mot moto x play.
     
  3. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Var det inte motorola som lovat uppdateringar under x tid för någon modell... men som backade ur det löftet nyligen?... En Nexus är utlovad uppdateringar på OS't under två år och säkerhetsuppdateringar under ... 3 år tror jag...