Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

1. Kamblad

Kamblad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har beställt en HTC One, en svart S4 och en vit S4 via Telia. Den som kommer först fram tar jag. HTC känns så jäkla oseriösa och det är alltför lätt att komma ihåg hur sunkiga lurar de gjort tidigare. One är grym och snygg, gillade den när jag testade den på Dustin Expo. Synd bara att det är just HTC som tillverkar den.

2. _Richie_

_Richie_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Himlans massa trashtalk från din sida, Samsung anställd eller?

3. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Jag skulle snarare säga att det är leverantörerna och operatörerna som lämnat flera datum och sedan inte kan hålla löftena, inte HTCs fel direkt. Självklart hade det varit bäst om de själva vetat hur lång tid det skulle ta men ända sedan de gick ut med att de hade problem med produktionen så har det varit april/maj som gällt för svenska marknaden. Rätta mig gärna om jag har fel.

Det gör dock det hela inte mindre roligt för det. För egen del spelar det ingen större roll, jag kommer köpa en One oavsett. Jag är dock lite orolig för HTC nu när de troligen tappar en massa köpare eftersom S4an står för dörren. Denna tråd är ett bevis på detta. Jag hoppas dock att nog många av den "stora massan" köper den ändå och att HTC får det uppschvung de förtjänar.

/fogy

4. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Många av de avbokningar som gjorts i Sverige beror ju även på att folk har beställt EU modellen från diverse ställen...Inte att de har beställt en S4 istället...

5. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Visst bär det frustrerande när en pryl inte kommer men samtidigt kan det ju faktiskt vara så att HTC inte kan ge bättre besked än så här. HTC har antingen haft tillverkningsproblem, komponentbrist eller oväntat hög efterfrågan. Dom vill nog skicka ut telefonerna precis lika snabbt som vi. Kan inte förstå att man väljer att köpa en annan telefon bara för att en telefon tar några veckor längre. Telefonen ska man ju ha minst ett år så vad gör ett par veckors extra väntan?

-WR- gillar detta.
  6. Hcore

Hcore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Vi har ju i alla fall detta besked från HTC:

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

De har nog haft alla tre.

8. Kamblad

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har inte tid då jag behöver en vettig kamera till semester i början av maj. Mycket möjligt man byter bort S4:an i höst och köper en HTC One Plus X Superduper i någon kul färg. Gissar att HTC kommer att lansera många varianter om de får in lite pengar med HTC One. Så visst kan jag vänta, men inte i dagsläget.

9. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    För Sverige har jag hört (och sett) ett uttalande från HTC, att premiärleveransen blivit framflyttad till mitten-slutet av april. Jag har inte hört någonting annat och då har jag ändå följt det här dagligen. Jag tycker mest det förekommer mängder med spekulationer..

10. Kamblad

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Trashtalk är det ju knappast, om inte annat tyder väl den här tråden på att HTC har problem på flera plan. Produktion, leverans och kommunikation. Om de failar lanseringen i USA med samma problem så kommer de att gå i konkurs. Tråkigt för det behövs flera aktörer inom Android förutom Samsung och Sony.

11. zwich

zwich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hahha ever heard of a digital camera ? .. detta är ett forum för telefon-intresserade, du verkar inte bry dig särskilt mycket och spyr galla på märken, spår deras framtid som företag. Du.har.ingen.aning

12. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Varva ner lite nu...

fogy gillar detta.
  13. Kamblad

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Helt off-topic, men följer alla Android-podcasts och teknikfolk med koll så vet nog en hel del.
    Och sist jag var på semester i höstas så såg jag inte en enda digitalkamera så vem har ingen aning.

On-topic, någon som beställt/bokat via Telias butiker och fått något preliminärt leveransmeddelande?

14. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Precis. Bara för att man själv skulle köpa en digitalkamera för att fota på semester betyder det inte att alla som vill använda sin mobiltelefon som primär kamera är dumma i huvudet. Bara att de har andra prioriteringar. Döm inte andra efter dig själv.

Nu tycker jag dock att vi börjat spåra lite här. Denna tråd skulle handla om leverans och inget annat, men jag antar att många av oss hänger här i rent tristess. DEN KOMMER SNART!

15. zwich

zwich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Sa jag att han var dum i huvudet? i detta fall var det ju (om man ska peka på någon) han som tog upp att det hade med kameran att göra. leveranstiden sekundärt

16. Kamblad

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Pratade med Telias butiker och de har ingen sammanhållen leverans av HTC One utan butikerna beställer själva. Tyvärr kan det nog innebära ännu mindre chans till information om leverans och blir oklart om dessa räknas till de förbokade som ska få först.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

17. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag frågade Katshing när den svarta modellen kan tänkas komma, men de har inget datum att förmedla. Personligen räknar jag med att få vänta ut hela maj. Juni känns som mest troligt.

18. kafferast

kafferast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min status är nu skickad från Swedenmobile.se Bara hoppas inte posten strular en massa.

19. simonah

simonah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har beställt min från 3. Leveranstiden har hoppat framåt hela tiden.. Förra veckan fick jag ett sms från 3 där de skrev att de RÄKNADE med att få in den v.17.

Var i kontakt med 3 tidigare idag och nu vet de inte själva, men nu räknar de med v.17-18, dvs inte alls som jag fick i smset. Vilken distributör de hade sa hon att hon inte visste, enligt henne fick de telefonerna själva från HTC.

Efter vi hade lagt på ringde jag HTC och frågade vad problemet var. Enligt honom var det problem med kameran på telefonerna, därför var de försenade.
    När jag frågade honom om de skickade telefonerna direkt till operatörerna fick jag ett snabbt nej. Han tipsade mig att ringa till Brightpoint.

3de samtalet gick till Brightpoint. Han ville inte säga till vilka operatörer de skickade ut telefonerna men efter ett tag gav han med sig och sa att de skickade till 3. Han visste dock inte när.

Känns som man får vänta några veckor till på denna. Har börjat tänka i banorna att jag vill avbeställa min telefon och ta en annan bara för att visa att jag är missnöjd på 3 men samtidigt vill jag inte, är ju grymt sugen på HTC One.

20. simonah

simonah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kolla mitt senaste inlägg, kan vara så att Telia säger själva att de beställer själva, fast fallet egentligen inte är så.