Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

1. Rotab

Rotab Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Yes, beställde min 21 mars.
    Har du alltså inte ens fått sms/mail om att dom har skickat telefonen?
    Beställde i butiken, det kanske har något med det att göra?

Holly18 gillar detta.
  2. the-guvnor

the-guvnor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Var inne på TPH i Vetlanda utan att ha förbeställt. Hade 2 st kvar i eftermiddags

3. Ajallo

Ajallo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter också nöjt med en One i handen. Tackar CFB för tipset angående Phone House. Även om hemsidan visade 0 i butikerna fick jag tag i ett tidigare reserverat, men ej uthämtat, exemplar, i mitt fall butiken i Nacka Forum. För de som inte kan vänta kan det nog löna sig att kolla Phone House i hegen, fick intrycket i den andra butiken jag besökte (Sickla) att de förväntade sig fler, icke reserverade, lurar under fredageftermiddagen.

Beställningen på Webhallen numera återkallad. Fick inte plats i första sändningen (beställde 22/4) och i mitt samtal med kundtjänst tidigare under dagen fick jag det bestämda intrycket att det är 'anybodys guess' när nästa leverans kommer in.

Hade egentligen tänkt vänta tills 64GB versionen släpps, men där kan man verkligen snacka om 'anybodys guess'. Får väl bli nästa telefon.

Luren? Har inte hunnit göra mycket så här långt, men att design och byggkvalite ligger på en nivå man inte sett i Android världen (Apple heller om ni frågar mig) tidigare, är ingen tvekan. Definitivt premiumkänsla över denna. För protokollet, inte tillstymmelse till glapp eller bristande passning någonstans. Väldigt imponerande byggkvalite för något som är massproducerat i Kina någonstans och där de 6 k man betalar också ska täcka in en hel del elektronik.

För er i tråden som eventuellt fortfarande sitter på staketet och tvekar mellan denna och SG4, så vet i alla fall jag vad jag skulle välja....

4. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

OT... Men 64GB skulle väl inte komma hit alls...? Eller har jag missat något nytt nu? SKA den komma ändå, men ingen vet när bara? :eek:

Last edited: 26 apr 2013
  5. noaksson

noaksson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Haha, själv är jag delad. Webhallen är billigare, men de har betett sig illa under denna processen och thephonehouse har varit bättre och mer infomerade. Lite offtopic så här på fredagskvällen.

6. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Aha, ja det har jag inte ens kollat på så jättenoga. Mina krav har varit bra kundtjänst som vet något om leveranserna och att de har fysiska butiker. Jag gillar att kunna gå in och prata direkt med någon ifall telefonen blir knasig. :) Då betalar jag gärna några hundralappar mer från början. Har ändå på avbetalning ihop med förlängt abonnemang så det märks ju knappt nån skillnad då!

7. anderssoon17

anderssoon17 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tittade också på det där skalet, sjukt snygg framsida men tycker baksidan är ful....

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

8. Luccifer

Luccifer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man ska tro på expansys hemsida så har de 49 stycken silvriga i lager!

9. zetux

zetux Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte hur mycket man ska lita på deras info. Deras info ändras likt en sinuskurva.

På mitt orderkvitto står det att den finns i lager. På sidan varierar det ständigt ETA 4-8 dagar var och varannan dag. Just nu är min order beräknad 6 dagar :/

10. Luccifer

Luccifer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För mig står det 3 arbetsdagar och nu har det sjunkit till 44 i lager o_O

11. discomega

discomega Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
    HALEBOP

Väldigt låååång stund nu. 09:32 igår så fick jag mejlet. Står fortfarande bara "elektronisk förhandsinfo mottagen..." :(

har detta ändrats för någon?

12. LDV

LDV Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lugn och fin nu:) Paket som skickas från halebop (electra) ligger i kalmar, Postens paket från kalmar sorteras i torsvik utanför jönköping, Godset kommer att sorteras på söndag kväll i jönköping, Då kommer du få ny status på ditt kollinummer,,,

13. discomega

discomega Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
    Sweet! Tack för infon :)

14. Holly18

Holly18 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nä, har inte fått något sms eller mail. Frågade tre angående mail så har jag ingen registrerad och man kan bara göra de när man gör en beställning (låter inte troligt...) så jag kommer få ett sms när de skickar telefonen till posten (eller vilket bolag de använder). Ringde de igår för att just fråga angående var telefonen var då sa tre att telefonen inte skickat ännu och att de inte har några telefoner i lager...

Jag beställde också i butik så då vet jag att det inte har med det att göra :ehm:
    Hoppas att den kommer nästa vecka men de sa att de kunde dröja upp till 2-3 veckor...

15. Kevalin

Kevalin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man beställer en olåst One idag finns det någon chans alls att man får den inom en vecka?

Och varifrån bör jag i så fall beställa den för att få en snabbast?

Tack :)
    min nuvarande mobil har dött så jag får skippa One om jag inte kan få den snabbt, vilket skulle vara skitsynd.

16. Ajallo

Ajallo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tidigare listade HTC 64GB varianten på sin Svenska sida. Sedan en tid är den borttagen, men finns kvar på t.ex. Brittiska och Tyska siten. Som bekant är 64GB varianten redan släppt i USA, men trots idoget letande på nätet verkar ingen veta vad som gäller i Europa, ännu mindre Sverige.

Att HTC Norden skulle bringa ljus över detta är att betrakta som ett skämt. HTC=utmärkta telefoner, patetisk kundvård.

Min gissning, 64GB varianten kommer till Sverige, kanske som en One+, men det lär nog dröja tre till sex månader. Ren gissning dock.

17. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Aha... Jag var sugen på 64GB först men... Jaja. Skitsamma, jag får väl tömma mobilen på bilder och jox emellanåt helt enkelt.

Det var ett par här som undrade över svarta varianten? Här står det att den är i lager idag: http://www.proshop.se/Mobiltelefon/...risjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Xhika gillar detta.
  18. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

19. chimaira77

chimaira77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fattar inte hur alla återförsäljare har knipit åt sig en del av leveransen men tele2 fick inget.
    Tips på affärer i Stockholm med nån inne mottages mer än gärna.

20. cub31993

cub31993 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag med! Tänkte åka runt och hitta en eller två lösa ex. skulle någon kunna ge lite ledtrådar var jag bör leta? All hjälp uppskattas! :)