Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

1. Ruffe

Ruffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Snackade med 3 förra veckan (bokade den 12 apr) och då sa dem att jag skulle få telefonen om två veckor dvs nästa vecka. Dock har dem inte uppdaterat på sin hemsida att det är "1 veckas leveranstid" istället för "2 veckors leveranstid".

Så då kan jag lika gärna få telefonen om 2 veckor istället för nästa eller är jag ute o cyklar? :P

2. erfarne

erfarne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta den från TPH du också istället. De har ju lager. Jag ringde som sagt och avbokade min från 3. Killen på TPH sa att de förmodligen skulle hinna skicka idag så leverans senast fredag.

3. introstand

introstand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vi kollade med vårt företags kontaktperson på 3 precis. Han hade ingen aning om när de skulle kunna leverera min beställda One. Förra veckan sa han i slutet på förra veckan eller början på denna.

Antagligen har man inte kommit med i första leveransen och måste nu vänta på nästa obekräftade leverans.

Last edited: 30 apr 2013
  4. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Finns i lager! Fick det bekräftat av Toni här inne som jobbar där att de har fler på lager än som är bokade. Skynda! :D

5. kafferast

kafferast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

6. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Htc Sverige skrev nyss såhär på facebook: "De första leveranserna av den svarta HTC One beräknas anlända nästa vecka. De kunder som förhandsbokat sin telefon via sin återförsäljare kommer att prioriteras i första rundan.
    Ta kontakt med din återförsäljare för mer information gällande leverans."

Xhika, -WR- och s.mario gillar detta.
  7. Malli_

Malli_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Beställde igår, enligt supporten kommer den skickas imorgon

8. Ruffe

Ruffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dilemmat är att jag har "omförhandlat" mitt abonnemang med 3 och kommit ner en del i pris... Tror inte att jag kan få samma deal om jag skulle köra med TPH. Annars hade jag avbokat denna för längesen och kör med TPH alla dagar i veckan.

9. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Vad fick du för deal?

10. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Njae, till mig sa de att min skulle skickas antingen idag eller på torsdag (beroende på hur mycket de hann med idag iom att de kör halvdag). Så jag tolkar det som att de har stängt imorgon...

11. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Min hann inte skickas idag... :/ Får hålla tummarna för att den skickas snabbt genom Sverige och fram till mitt utlämningsställe så jag kan greja med mobilen under helgen! :P

12. dijkstra

dijkstra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag beställde från The Phone House ca en halvtimme sen över telefon och avbeställde nu från Webhallen. Phone House sa att den borde komma innan helgen, men nu såg jag på hemsidan att den inte längre finns i lager, vilket gör mig något orolig för att jag inte kommer få en. Rimligtvis borde de ha full koll och faktiskt ha reserverat en fysisk enhet åt mig när jag ringde, men vem vet... Kan ju vara så att jag knep den sista också. :P

EDIT: På chatten sa de att det ska stämma att jag ska få en av de som finns i lager om han sa det på telefon så förmodligen har de koll. Skulle skickas på torsdag sa de.

Last edited: 30 apr 2013
  13. noaksson

noaksson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Vet du om man får en bekräftelse från dem på mailen när de skickat den? Isåfall har inte min blivit skickad heller!

14. Ruffe

Ruffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

449kr/mån 3total som jag har idag (fastpris och 10gb surf etc), 24 mån bindningstid

pobin gillar detta.
  15. Holly18

Holly18 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har tyvärr råkat ut för något liknande. Jag vet att 3 fick in telefonen i förra veckan (första leveransen) och skickade till de som bokat (troligtvis innan April månad). Nästa leverans vet de inte säkert när den kommer...

Jag bokade min den 17mars och har inte fått min ännu. Jag fick tillslut nog (eftersom jag inte kunde få något ordentligt svar från telefon supporten) och gick in till butiken jag beställt den i. Där upptäcker säljaren (samma som jag beställt utav) att en person (som jag pratat med i 3:s telefon support den 22april) har ändrat min beställning och därför står beställningsdatum den 22april på. Allt jag frågade i samtalet var hur det såg ut med statusen på telefonen...

Jag blev (ganska så mycket) arg och menade hur i hel...e kan det går till så. Har jagat dem med blåslampa sedan dess. Kommer att kräva större ersättning för varenda dag som jag inte får telefonen.

16. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej, de har iaf sagt till mig att det enda man får är en avi när paketet är framme. Sms-avi skulle jag få. Men jag ska gå in på chatten på torsdag eftermiddag tänkte jag, innan de stänger, och fråga vilket kollinummer jag fått. Sån där sms-avisering brukar alltid krångla för mig, får den många timmar (ibland någon dag) efter att paketet är framme hos ombudet. Vill inte förlora en minut typ! Vill ju ha mobilen nu, helt förra veckan. :P

noaksson gillar detta.
  17. noaksson

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Då vet jag alltså inte om min har blivit skickad idag eller inte.. Tack ändå!

18. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

När beställde du? Jag beställde för exakt en vecka sen när de hade i lager. De tog slut innan min tur så fick ingen då. Fick veta att jag var bland de 17 första som skulle få nästa gång (alltså leveransen som kom idag). Men de hann visst bara skicka två One idag och min var inte en av dem.

19. noaksson

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Jag fick samma info när jag beställde min i onsdags. Att den skulle skickas i veckan. Idag fick jag veta att den skulle skickas idag eller på torsdag. Men förmodligen på torsdag då eftersom att din inte skickades idag och att det bara var två som skickats idag.

20. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok, ja då är du antagligen tätt efter mig i kön. :) Hoppas de får iväg dem på torsdag nu då och att frakten går snabbt så vi kan leka med lurarna till helgen! ;)