Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

1. dijkstra

dijkstra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du kan ju kolla med chatten innan de stänger klockan 17, för säkerhets skull. De verkar lova allt mellan himmel och jord på det där stället. Man tycker ju att en telefonförsäljare borde ha koll på hur många som kommit in och hur många som hittils beställt och på så vis faktiskt kan reservera en fysisk enhet i en leverans, men det är tydligen för mycket att begära.

2. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ja Halebop. Bad om kollinr på chatten.
    Sen är det bara hämta den fort den finns på ditt utlämnings ställe

3. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Chatten som nyss avslutades på TPH...

"Välkommen till kundtjänst. Du talar nu med Nicklas
    Hur kan jag hjälpa dig?
    Nicklas: Hej
    Du skrev.: Hej! Vill veta om ni har skickat min mobil nu idag som ni lovat!
    Du skrev.: Mitt personnr är xxxxxx-xxxx
    Du skrev.: Och så vill jag gärna ha kollinr
    Nicklas: Var god dröj
    Du skrev.: Ok
    Nicklas: Johanna?
    Du skrev.: Ja
    Nicklas: Den är inte skickad ännu
    Du skrev.: Nä du skojar... :(
    Du skrev.: Den skulle ju ha skickats i tisdags egentligen
    Du skrev.: Den finns väl i lager hoppas jag?
    Du skrev.: Fick i måndags höra att ni fick in en leverans av One, fler än vad som var förhandsbokade
    Du skrev.: Och jag var bland de 17 första i kö på den
    Nicklas: Det kom fler beställningar en vad som var förväntat
    Du skrev.: Ok, men min finns väl och skickas imorgon åtminstone??
    Nicklas: Vi hoppas på det
    Du skrev.: Du menar att du hoppas att den skickas imorgon?
    Nicklas: ja
    Du skrev.: Eller menar du att du inte vet om det finns en åt mig?
    Nicklas: Jag kan inte se tur ordningen på ordrar
    Du skrev.: Nähä... Men hur många One har skickats idag då?
    Nicklas: Det kan jag inte se
    Du skrev.: Eh, nähä... Men hur många har ni inne just nu då som inte har skickats iväg?
    Nicklas: 4 st
    Du skrev.: Men snälla nån, när ni fick in måndagens leverans sa ni ju att ni fick fler än som var bokade! Får inte ihop det här...
    Du skrev.: Jag beställde ju för 9 dagar sen och var bland de första i kön
    Nicklas: Dom kan vara resarverade jag ser inte det
    Du skrev.: Du menar att vi som har reserverat, att inte just våra mobiler är inräknade i de där fyra som finns i lager? Att våra reserverade också finns i lager fast du inte kan se dem?
    Du skrev.: Alltså, hur vet ni vem ni ska skicka till i första hand om ni inte ens kan se vart i kön man står???
    Du skrev.: Är det därför jag aldrig får min, för att ni skickar till de som beställt efter mig istället?
    Nicklas: Alla ordrar skickas i tur ordning.
    Du skrev.: Ok, men i så fall skulle jag ju ha fått min nu eftersom det bara är 4 kvar i lager som du säger. Och eftersom ni fick in fler än vad som var reserverade i måndags?
    Nicklas: Du kommer få ett sms när du kan hämta ut paketet
    Du skrev.: Jo det vet jag. Men jag vill veta om ni ens postar min mobil snart eller om jag bör köpa nån annanstans!
    Nicklas: Som jag ser så har inte din telefon skickats idag. Kom in på chatten efter 16:00 imorgon, så kan jag se om den är skickad.
    Du skrev.: Nej jag tänker ringa imorgon så jag får prata med någon direkt, för det här känns ganska dåligt tycker jag.
    Nicklas: Du är välkommen att ringa in
    Nicklas: Ha en trevlig kväll
    Nicklas: Tack för att du kontaktade oss, du vet väl att du kan få chattdialogen skickad till dig genom att trycka på brevsymbolen nedan.

Ha en trevlig dag!"

Han avslutade snabbt som attan där så jag hann inte ens skriva nåt mer... Känns tråkigt just nu...

4. dijkstra

dijkstra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mjo, jag skulle kalla det här falsk marknadsföring, att hävda att man har telefoner på lager som är klara att skickas och sen gå tillbaka på det och säga att de här telefonerna visst redan var bokade. Förjävligt att man gick på det, skulle inte ha avbokat min från Webhallen känns det som nu, men jag är tveksam till att ha flera ordrar liggandes samtidigt på olika ställen.

5. Sweets589

Sweets589 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Va inne på telenor och beställde och förlängde mitt abonnemang idag. Hon så att det skulle ta 25 dagar. Hade hoppats på cirkus 2veckor men aja... Bara att vänta

6. Frigo

Frigo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Mycket pajkastning på halebop här nu. Min skickades i tisdags (beställde i måndags) och hämtar ut den imorgon efter kl 18.00.

7. erfarne

erfarne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De på chatten i TPH vet inte ett skit. Jag ska också ringa dem imorgon så att man får prata med en person. När jag beställde i tisdags frågade jag extra att de hade 100 stycken i lager och att bara 20 var bokade. Stämmer inte detta är det extremt trist och riktigt dålig reklam för TPH.

Vore najs om man kunde få tag på Toni och be han dubbelkolla sitt ordernr. Lever du Toni? :)

8. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja det börjar kännas så! Skumt... Och irriterande. Vet inte om Toni är sjuk eller ledig, skrev till honom tidigare idag men har inte fått svar.

9. erfarne

erfarne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror chatten sitter och krökar samtidigt.. de bara skiter i allt.. hoppas i alla fall att du får din mobil! du verkar mest sugen av alla här inne :). jag beställde min den 4/4 (från början från 3) och börjar känna mig lite avmattad. kommer säkert en bättre modell om en vecka eller så. kanske lika bra att avvakta :)

10. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Haha, ja man kan ju undra... :P
    Tja har man bestämt sig och beställt blir man ju putt av att aldrig få mobilen... Hade gärna beställt min tidigare, men fick snällt vänta tills gamla abonnemanget hade tre månader kvar. Men av andras inlägg att döma så verkar tidig förbeställning inte garantera att man prioriteras ändå tyvärr...

Jo, nytt flaggskepp kommer säkerligen snart. Så är det ju alltid!

11. 181wolf

181wolf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Telenor är allt höjt i dunkel ända svar man får är 1 till 3 veckor, men hur många dom får in vet dom inte och vart man står i kön vet dom inte heller. Men dom är väldigt tydliga med att tala om att när dagen väl är kommen får jag en avi från posten. Det sista kunde jag faktiskt räkna ut själv.

Fick även svaret att den bara kommer finnas i silver,
    Så även Telenor har sten koll. Men den som väntar på
    Något gott......

12. whemgren

whemgren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har precis beställt en i silver från tele2, när tror ni att man kan få den?:scared:

13. Ruffe

Ruffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Snackade med 3 idag för att få bekräftat att min telefon kommer nästa vecka. Nu sa dem att dem kommer få in en batch nästa vecka och skicka en till mig. Hon sa att jag skulle ha den i slutet av nästa vecka när hon märkte min frustration...

Men jag stör mig så innerligt att alla har så jävla dålig koll? Det borde framgå vilken köplats jag har. Beräknad leveranstid 2 veckor, men är det från dagens datum eller är det för alla som har beställt, det kan dem inte heller svara på.

Dem borde veta med 100% om jag kommer få min telefon skickad nästa vecka eller om det kommer dröja ytterligare...

Fattar ej hur företag/folk har så jävla dålig koll. Om flera efterfrågar om en viss produkt eller någonting annat så borde personer "högre" upp kunna föra informationen vidare längre ner i hierarkin så att kundtjänst personal slipper upplevas som idioter.

14. Nahkzul

Nahkzul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag vill vara säker på att få en HTC One med Tele2 abonnemang så snabbt som möjligt, vilken affär bör jag söka mig till?

15. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag skulle siktat på TPH.

16. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

ingen som vet eller har ett hum kanske? ^^

17. anderssoon17

anderssoon17 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det får du nog om du inte bor på något konstigt ställe! :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

18. Urindanger

Urindanger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om man ska ha en olåst htc one. Vart tror ni att man ska beställa från då? När tror ni netonnet får sina?

19. frippan

frippan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Tror inte det kommer skilja så mycket mellan olika leverantörer, skulle försöka gå på magkänsla mellan hur många du tror dom får in vs hur många som tros ha handlat där.

Jag valde inwarehouse/komplett.se

20. simpler

simpler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde ifrån Halebop igår kväll och på support chatten sa de att jag var på plats 17. De kunde inte svara på när de får in nästa leverans, bara att leveranserna kommer löpande. Borde få den när nästa parti anländer :)