Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

1. sopaj96

sopaj96 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Någon annan här som beställt från tre? Jag va i deras butik ( örebro) i onsdags och frågade men han som jobbade där (väldigt flummig typ) sa så här när jag frågade när Htc One kommer "det är det ingen som vet..." tycker det är så **** dåligt att ingen vet när *** dem kommer... ska nog in fredag och lägga en beställning ändå...vill gärna ha en av dem första så att man får med nokias mikrofoner då dem är så bra, tror dem som kommer senare kommer att ha sämre...usch inte så bra start för Htc att imponera som företag i mina ögon...hoppas mobilen är värt allt väntande, skulle kunna haft en S4 nu men jag vill prova något nytt så jag tänkte att jag kunde ta nya Htc One istället...om den någonsin kommer ...

2. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 356

MINA ENHETER

Tänker ungefär som dig, S4 vet man ungefär vad man får. Ganska trist tycker jag, däremot Htc'n är spännande och den känns riktigt bra i handen. Andas kvalitet och nytänkande.

Nexus⁴

3. Holly18

Holly18 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har också varit i kontakt med 3 angående min telefon. Jag beställde i mitten av mars men när jag ringde (till 3) den 22april så ändrade försäljaren (utan mitt godkännande) så att han "sålt" telefonen till mig och därmed ändrades datumen på min beställda telefon (och så flyttades jag bak i "kön"). Blev riktigt arg när jag upptäckte detta så kommer kräva kompensation av 3.

3 sa till mig igår att telefonen kommer till mig inom 1-2 veckor... som de sagt de senaste två till tre veckorna :ehm:

4. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 356

MINA ENHETER

Ett litet instick om NetonNet. Deras htc ones är icke nordiska, om nu det spelar någon roll. Läste det på deras sida.

Nexus⁴

5. Ruffe

Ruffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det samma hände mig! Jag beställde den 9 apr men när jag snackade med dem så sa dem att ordern är lagd från den 12 apr. Känns sådär kul om dem håller på o flyttar bak min beställning för att gynna sin egna provision.

6. cub31993

cub31993 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bra jobbat posten!...
    Den skulle nå Skärholmen igår... Det bästa är:
    Att köra från Segeltorp till Skärholmen tar det ungefär 10 minuter...

7. chimaira77

chimaira77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I samma sits, Södertälje dock. Nu idag står den som försenad vilket jag hoppas menas med att den ej kom igår och kommer idag.

8. Winnie

Winnie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10
    Platta:
    Nexus 7 Wifi (2013)
    Beställde från Halebop i måndags under den korta stunden som det stod att dom hade telefoner på lagret, i går eftermiddag så dök den upp.
    Vill ju inte gnida salt i såren på er andra men jag tycker den är riktigt bra än så länge. Känner någon liten kant mellan högtalaren och skärmen men inget som stör allls.

9. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Drog en chansning och förbokade en svart från electronova.se återstår att se hur snart den dyker upp

10. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Näe, FY FAN! Ringde TPH nu och NEJ jag får minsann ingen mobil skickad idag heller för de TOG SLUT innan det blev min tur! Hur det kan gå till när de i måndags sagt att de fick in så många, ja fler av vad som var bokade och jag var garanterad att få min denna vecka, det vet jag inte alls. Är så arg nu... Känner mig lurad. Löser de inte det här bra nästa vecka så är det första och sista gången jag handlar där och de kommer aldrig någonsin rekommenderas.

Hade det inte varit för att jag förlängde mitt abonnemang samtidigt och det tar dem tio jädra dagar att avbryta det så jag kan göra om ordern nån annanstans, så hade jag handlat på annat ställe direkt. Det här suger...

11. erfarne

erfarne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag pratade precis med tph. Det var tyvärr som vi misstänkte att de bara har 4st i lager. Det beror på att de skickat ut en massa telefoner till butikerna istället. Jag kommer att ägna dagen (är sjuk och hemma från jobbet) med att knalla runt i deras butiker i Stockholm. Känns som enda sättet :). Uppdaterar hur det går.

12. furis

furis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dessvärre verkar det som att vi inte kommer få in en leverans av HTC One silver förrän mitten av maj. Vi har inte något bekräftat leveransdatum i dagsläget dessvärre och inte heller bekräftade volymer än. Vi återkommer givetvis så fort vi fått mer information.

Med vänlig hälsning

Bockasjögatan 12
    504 30 Borås
    SVERIGE

Now you know

13. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Men det kunde de väl för farao ha kläckt då! Ska de räkna in fysiska butikers beställningar till nätsaldot så kan de informera om det. Och då ska de inte påstå att jag är bland de 17 första i kön. Jag kan vänta nån vecka till, det är inte det. Men jag vill ha bättre besked när man frågar och inte höra en massa ljug.
    Snart skiter jag i att det tar tio dagar att avbeställa. Är sugen på att köpa nån annanstans pga bemötandet.
    Undrar bara om jag får lov att avbeställa både abonnemang och mobil eftersom de drog igång förlängningen direkt när jag beställde för en o en halv vecka sen? För jag har nog inte råd att köpa mobilen kontant just nu...

14. erfarne

erfarne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De 10 dagarna räknas från att du fått din mobil. Jag har,nog tänkt att slänga in en anmälan mot tph ang detta också. Allmänna reklamtionsnämnden brukar ha synpunkter på hur man lurar konsumenter. Känns som att det sker systematiskt nämligen. Hela mobilmarknaden borde regleras som jag var inne på tidigare. Påväg in till stan nu. En dåres optimism att det finns mobiler.

15. dijkstra

dijkstra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nä nu gav jag upp principen om att bara beställa från ett ställe och beställde från både webhallen och komplett mot upphämtning, förutom phone house. Den som levererar först får stålarna, de som står där med en oupfyllda ordrar och extra administration får fan skylla sig själva. Jag är sugen på att avbeställa från phone house jag med men jag har avbeställt tillräckligt nu tycker jag, vill inte förlora en potentiell köplats igen. Att det ska vara så svårt att få tag i en jävla telefon...

16. Fahrbot

Fahrbot Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    OnePlus X

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus X
    Telefon 2:
    HTC One
    ROM:
    Cyanogenmod
    Platta:
    NVIDIA SHIELD Tablet
    Jag kör på samma taktik, har en order liggandes hos både Komplett, Webhallen och Dustin.
    Håller tummarna för att den svarta modellen hittar till Sverige nästa vecka.

17. cub31993

cub31993 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du kan kolla i TPH Solna, de kanske har några!

18. Dawe199

Dawe199 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bokade en ifrån Cdon den 8 mars, frågade förra veckan vad dom trodde och dem sa den 29:e april, har fortfarande inte hört något. åkte runt förra fredagen på södra sidan stockholm och letade efter en i fysisk butik. Alla är helt slut och vet ingenting. La beställning på komplett och webhallen också. Jag ska ha en telefon, så är det bara...

19. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej de säger att det tar tio dagar att makulera min abonnemangsförlängning hos dem. Så länge måste jag vänta efter avbeställning innan jag kan beställa mobilen ihop med förlängning av mitt nuvarande abonnemang i annan butik... Min förlängning registrerade de på Halebop när jag i förra veckan gjorde beställningen på TPH.

20. noaksson

noaksson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Jag pratade nu med TPH och de påstod att de fått in en leverans av HTC One idag. Jag försökte ställa hen jag pratade med mot väggen, men hen verkade tro att de fått in ett gäng idag. Hen sa även att hen skulle kolla med lagret om min går iväg idag eller i början av nästa vecka och sen maila mig. Vad tror ni om detta? Jävla konstigt.