Leverans

Diskussion i 'Galaxy S' startad av ondjultomte, 15 jun 2010.

  1. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bilder och recensioner när ni får dem! Och snabbt ska det gå!
     
  2. BusinessDroid

    BusinessDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag vill ha en massa screenshots på hur kalendern funkar och vilka olika vyer som finns, hur synk med exchange funkar ota och allt sånt.
     
  3. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Ska fan bråka med Mobilgiganten.com´s kundtjänst i morgon, vad fan spelar de för roll om jag åker upp till helsingborg och hämtar telefonen eller om de skickar ut den? tvärtom så sparar de in 79 spänn i frakt och jag sparar 3 dagar. Kan ju skriva på vad fan de vill att ja har hämtat ut telefonen.
    Bor ju i malmö och har bara 45min till helsingborg så det borde ju inte vara några som helst problem och hellre att jag hämtar skiten själv än att den liger och sunkar på en post terminal någonstans! Hade fan till och med kunnat betala dem för DHL leverans!!
    E så sjukt sugen nu när folk har telefoner på g hem!!
     
  4. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och paketet kom med 18:00 posten förhoppningsviss. KollID mottaget iallafall! Tyvärr endast förhandsinformation hittils men kan dyka upp mera frammåt natten.
     
  5. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Fan grattis din apa :) du lär ha din telefon vid 4 i morgon eftermiddag, är så jäkla sotis :) . du behöver inte vänta på någon avi från posten om de nu kör med det systemet (vissa har sms när paketet är framme) bara kolla upp när det är framme på utlämning och gå ner med kollinummret så får du ut din jävla telefon :mad: :P
     
  6. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ringde Tele2 shop och de har skickat paketet idag men kärringen på andra sidan vägrade ge mig kollinumret pga. några löjliga säkerhetsregler som dem håller till punkt o pricka. Hoppas bara att posten är snabb och jag får den redan imorgon och då har jag hela helgen på mig att bekanta med Samin:)
     
  7. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Hittade den här vi kan ge alla Desire apor huvudvärk med :

    <object width="400" height="370"><param name="movie" value="http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=111af26bae32eb843ab3e6848a3ad908"></param><embed src="http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=111af26bae32eb843ab3e6848a3ad908" type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="370" allowScriptAccess="always"></embed><noembed> <a href="http://www.grapheine.com" title=agence publicitaire>web web creation</a></noembed> </object>
     
  8. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Men har du inte fått något bekräftelse mail från tele2 med kollinummer och annat? frågade du dem om de skicka ut avi eller sms när paketet är framme? lite surt om du nu ska sitta och vänta på en avi hela helgen när paketet ändå ligger på utlämning.
     
  9. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det roliga i denna historia är att jag bestämde mig för Galaxy S klockan 13:32, fick mail om att den kunde skickas vid 14:39, betalad 14:45 och sedan skickad vid 17:46. Måste säga att Katshing har skött det här väldigt snyggt och snabbt. Kan dock ha oturen att telefonen ännu inte har skickats utan det var bara förhandsinformationen som gick till posten som kommer imorgon. Återstår att se.
     
  10. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idioterna från Tele2 har skickat SIM-kortet i förväg (med kollinummer den 6 juni ) som jag redan tog ut. När jag ringde första gången idag så gav Tele2 supportgubben glatt samma kollinummer till mig som jag har kollat direkt och som posten.se har visat att den var redan utlämnat. Ringde tillbaks Tele2 och förklarade läget för kärringen på andra sidan och hon bad mig vänta lite och gick iväg att rådfråga med nån annan. Sen när bitchen kom tillbaks så envisades hon med den där jäkla säkerhetsrutinerna ( typ dem är rädda att någon annan tar ut paketet än jag genom att få ut kollinumret med mitt namn) och annat tjafs om att dem vill bara skydda kunden och kan ej lämna ut kollinumret och jag ska vänta tills avin kommer med posten. Jag försökte ringa flera gånger ifall någon annan skulle ge mig mitt kollinummer men alla vägrade.

    Vet någon om man kan be tanten på Konsums postavdelning att kolla imorgon ifall det finns paket i mitt namn om jag saknar kollinumret och avin ?
     
  11. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om du har kollinummer och har lite tur med posten så kommer du att leka redan med din dyrgrip så här dags imorgon. ;) Lycka till med paketet :D

    Hoppas jag gör det samma..........
     
  12. inact_0035

    inact_0035 Guest

    kan tänka mig en iPhone vs Android med det där haha

    ämne: multitasking:D
     
  13. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2010-06-17 20:22 Göteborg Sorterad

    Mumms vad detta ser bra ut.
     
  14. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag startade ett ny tråd för de som har fått sina lurar hem och kanske har lust att posta sina första intryck om mobilen.

    Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

    Hoppas det är OK med er
     
  15. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    <object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/AMBACjWLALk&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/AMBACjWLALk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
     
  16. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag känner mig förvånansvärt lugn nu när telefonen börjar skeppas ut. Jag har gått och väntat väldigt aktivt under lång tid nu men trots att folk ser ut att få den redan imorgon känner jag ingen stress av att Dustin inte skickar ut förrän på måndag.

    Jag antar att det är att man äntligen vet att den är här, snarare än den konstanta ovisshet som rådit.
     
  17. idgforum

    idgforum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hm, konstigt, jag beställde på förmiddagen och fick bekräftelse ca: 16.00 samt att ordern inte skickats ännu. Fast det var kanske tur när jag hade min gamla adress (till samma hus som bytt namn) inlagd på deras hemsida. Väntar hellre en dag eller två och telefonen kommer rätt. Deserie sim jag avbokade skulle ju inte komma fören mitten på juli :) Lite sunkigt att Samsungen inte ens har flash light men den har visst en YouTube ikon i menyn så kanske det går att titta ändå med HTML 5.
     
    Last edited: 17 jun 2010
  18. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Min order står fortfarande som leveransklar... Men ej skickad :(

    Katshing har misskött sig å de grövsta, de har ju alltid funkat så bra innan........ Va va de för mening med att förboka den jättetidigt om de inte skickar ut den i tid... :mad:
     
  19. phucker

    phucker Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Telefonen levereras till butiken jag jobbar i imorgon, jag kommer plocka ut den så fort som det bara går. :D
     
  20. pewpew

    pewpew Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tele2 tele2...

    Försökte utnyttja Tele2s sommarerbjudande, en samsung galaxy s för 0 kr, men det gick minsann inte... Något blev fel, enträgen som jag är försöker jag 3 gånger men jag får något felmeddelande varje gång... Kontaktar då deras support och de lovar åtgärda det och skicka ett sms när det är ordnat. Ivrig som jag är kontaktar jag deras support 4 dagar senare då det fortfarande inte fungerar, felanmälan ligger och de säger att jag ska få ett sms så fort det är ordnat. Efter 12 dagar kontaktar jag dem igen och förklarar situationen att jag skulle gärna vilja binda upp mig ytterligare 2 år hos Tele2, killen lovar att han ska kontakta de som ska ordna för att skynda på det hela... Dagen efter tar det hela en ny vändning!

    Hör ingenting från Tele2 på hela dagen efter (tisdags). På kvällen går jag in på Katshing bokar en Galaxy s och porterar till Telia. Idag fick jag sms från Tele2 "Din utportering är godkänd" och från Katshing "Din order 3***** har levererats 2010-06-17 17:49 och beräknas komma fram till dig inom några dagar." "2010-06-17 20:23 Göteborg Sorterad" Postens lilla notis.

    Så summan av kardemumman är att Tele2 på grund av sin inkompetens gjorde så att jag antagligen fick min telefon tidigare. Så tack Tele2 för att ni är inkompetenta!

    pewpew!

    ps. Tyvärr kommer jag aldrig ha nytta av deras inkompetens igen då jag aldrig kommer bli kund hos dem igen... :ehm: