Leveransrapporter i handcent

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Ruscam, 3 aug 2010.

1. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har aktiverat leveransrapporter i handcent men får varken notifiering eller en grön bock när sms:et är läst, men om jag skickar sms:et från den inbyggda meddelandehanteraren så får jag både bock och notifiering.

Självklart har jag aktiverat leveransrapport i handcent. Någon som har samma problem eller som kan tipsa mig om jag missat något?

Mvh
    /Marcus

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag har bara upplevt att det är ganska stor sannolikhet att man inte får någon leveransrapport trots att meddelandet har kommit fram. Jag använder Handcent men går jag in i samma meddelande i standardappen så har den fått & inte fått samma leveransrapporter som Handcent. Vet inte om det blir någon skillnad om jag faktiskt skulle skicka meddelandena genom standardappen.

3. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem på min X8. Den har ju bara Android 1.6, kan det vara relaterat till det?

4. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Häpp! Nu var det problemet löst! :) Att få en ibockad leveransrapport i Handcent gör man i menyn för mottagna(!) meddelanden under Inställningar. Inställningar - Mottagna meddelanden alltså. Där ligger det överst och går inte att missa. Var de olika inställningarna ligger i det programmet verkar inte helt logiskt, påminner en del om i Nokia E51:an jag hade förut ;)

5. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag får minsann ingen bock i mina meddelanden när jag skickat, det finns bara en boll med ett i i. Jag har valt att få rapport i inställningar men stört mig på att man måste gå in och kontrollera varje gång istället för att få en ruta med signal som jag fick på mina äldre mobiler. Jag har Telia om det spelar någon roll, har alla andra symboler som visar att meddelandet är mottaget?

6. maxzat

maxzat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-Är du säker på att du bara får en bock när meddelandet levererats?

Efter jag uppdaterade till 2.1 så fungerar inte den gröna bocken som den borde, den blir nästan omedelbart grön vare sig det kommit fram eller ej.
    Däremot fungerar det om man väljer att få ett meddelande i statusbaren vid leverans, men det vill jag inte, det piper och blinkar tillräckligt i telefonen ändå :)

I chomp så fungerar leveransrapporten, likaså i standard programmet.

Edit: Hittade V3.2.9 och installerade, problemet kvarstår vilket innebär att uppgraderingen till android 2.1 är boven för oss med X10i?

Last edited: 4 nov 2010
  7. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

När jag skickar sms får jag en grön boll med vit bock i. Däremot skickade mms får den gula bollen med ett i i. Vet inte varför, har bara accepterat att det är så.

Nu sen senaste uppdateringen från SE har det blivit lite skillnad dock, nu är det först i nån sekund en blå boll med klocka i, sen blir det den gröna bekräftelsen på att sms:et gått iväg som det ska.

För mig, med X8, så fungerade ju leveransrapporten redan med 1.6, men det är väl inte omöjligt att SE gjort förändringar som gör att det är mindre eget i deras UI jämfört med vanilla android.

Vad gäller inställningarna har jag klickat i leveransrapporter och Handcent leveransrapporter, samt leveransrapporter på mms också.