Leveranstid från Expansy?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Nickemannen, 14 dec 2009.

1. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frågan är väl om expansys egentligen kan skriva det utan att få DHL på halsen. :rolleyes: Men en liten anonym förvarning kunde nog vara bra.

2. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick nu svaret jag helst inte ville ha. Leverans Måndag(!). Hon var inte helt 100 att det stämde men det var så det stod i hennes tidtabell. Riktigt, riktigt dåligt. Ska man ligga på och be om förklaring över den bedrövliga leveranstiden till DHL eller Expansys? :confused:

3. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om den inte är skickad än så är det ju expansys. Har den fastnat på vägen eller något sånt är det väl DHL man ska ösa ovett över.

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Med tanke på att den ligger hos DHL så tycker jag att du skall skicka ett vänligt men bestämt mail till Expansys.se och förklara att pga DHLs leveransrutiner så kan de inte lova 1-2 dagar, utan att det kan dröja upp till en vecka beroende på vart man bor...

5. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oskar:
    Om DHL har mobilen så är det ju dom som kan påverka när den kommer. Dock borde ju expansys stå för att de utlovar leverans på 1-2 dagar och du har ju i första hand ett avtal med expansys. Min taktik skulle nog vara att vara trevlig mot DHL och se om de kan hitta en lösning :) Samt kanske ösa lite ovett över expansys för att se om de kan lösa situationen eller ersätta dig på nåt sätt för krånglet.

6. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Vänlighet i kombination med tydlighet brukar räcka längst, men att ringa Expansys verkar ju vara effektivt så ring dem och var vänlig men bestämd!

7. Nickemannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, du har förstås rätt. Vänlighet varar längst :) Jag menar dock att ska man klaga eller vara sur på någon så är det ju expansys som lovar mer än vad deras leverantör kan hålla.

De borde förbättra sin information och även erbjuda annat leveranssätt. DHL är superbra för mig som bor centralt och är hemma mycket dagtid, men för många andra blir det ju rätt knöligt.

8. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ska fundera på det. Men eftersom att det ännu inte gått 2 dygn så känns det kanske lite fel att ringa, även om DHL säger att det inte finns en chans i denna värld att den kommer fram imorgon (2 dygn, vilket skall gälla som max enl. expansys). Eller vad tycker ni? Har jag ingen ersättning att hämta utan helt enkelt får gilla läget så orkar jag nog inte mer än att möjligen slänga iväg ett mail ;)

9. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Du får den inte snabbare för att du klagar, men företag som inte berättar hela sanningen måste få veta vad som gäller. Blir lätt så att företagen skarvar mer och mer på sanningen allt eftersom annars...

10. uski

uski Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag fått hem min Liquid också! Beställde telefonen 12.24 i måndags och fick den idag vid 11 ungefär. Helt okej leveranstid tycker jag, lite extra tid går ju åt när man ska skicka in id-handlingar och sånnt (jag behövde endast bild på id-handling och mitt kort).

11. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Och nu fick jag den också. Tittade på DHLs fraktsedel och där hade de anget att orsaken till avisering var begäran om köranvisningar från mottagaren. Beror troligen på att min adress inte finns i vissa kartmaterial (TeleAtlas-baserade). Att det skall avgöra om man får paketet 2-3 dagar senare verkar ju rätt sjukt...
    ...särskilt som det, när jag ringde in, visade sig att de hade köranvisningar redan till närmaste grannen (samma gata, +2 på mitt nummer)...

12. Nickemannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick precis en expresslevererad låda i handen! Beställde kl 10 igår och fick den 13.30 idag. Mer än nöjd än så länge!

(Skulle ha fått lådan före 12 idag om jag inte ringt till DHL i morse och bett att få den levererad på eftermiddagen p.g.a. min tenta)

13. Nickemannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske funkade det inte att be dem leverera efter lunch, för på min tracking-sida på DHL står det att de försökte leverera paketet 08.50. Under 24 timmar efter beställning :) Hur som helst så har jag paketet här nu, hehe.

14. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Goda nyheter (för mig :D)

Efter mitt samtal sent igår kväll om att telefonen skulle komma först på måndag blev mäkta förvånad då jag gick in med mitt nya sändningsnummer och såg att telefonen redan var i Luleå :eek:

Ringde åter DHL och frågade hur det låg till. Fick prata med en tjej i Luleå som sa att den inkommit för sent för att jag skulle få den idag (bor ca 7 mil från Luleå). Så jag fick ett nummer till en kille på firman som skulle ha hand om utkörningen imorrn så jag kunde komma och plocka upp telefonen hos dom. Hade kunnat få utkörning om jag väntar till fredag (yeah right :D).

Men summa summarum blev jag väldigt nöjd då jag var inställt på 7 dagars väntan. Nu blev det mindre än 3 dygn om inget oväntat inträffar :)

15. Malx

Malx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hos mig (också Luleå), har DHL skrivit att de försökt att leverera den (13.00) men att mottagaren inte varit där. Jag har varit hemma hela dagen, bor i välmärkt lägenhet på bottenvåning med olåst ytterdörr!!!!

Ringde DHL och de sa att Luleåstationen skulle kontakta mig. Det var för snart två timmar sedan :(. Åker på 3 veckors semester ikväll och måste ha paketet idag.

16. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Skynda dig att ringa DHL och be att få prata med Luleå-kontoret så får du nog åka och hämta telefonen nu! :)

Jag ringde DHL och det var inga problem för dom att koppla mig till Luleå på direkten. Annars borde du bara kunna kolla upp var det ligger och åka dit, tycker jag.

17. illicit

illicit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon är fast i Leipzig sen igår kväll. Ringde DHL och frågade och de verkar tydligen haft något problem och den skulle inte flygas till Sverige förens i natt. Jag som hade räknat med att få den under dagen :( Jaja, blir till att hålla tummarna för att jag får den imorgon istället då jag skriver tenta på fredag och kommer ha svårt att ta emot den då.

18. ShibbY

ShibbY Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle ha fått min idag men ingen var hemma när dom ringde på så den åkte tillbaka till stockholm istället för att lämnas av i Gävle så jag kunna plocka den själv. :mad:

19. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

La en beställning på expansys idag! Kunde inte hålla mig längre, nu är det bara förhoppningen om att den ska komma innan helgen:D

20. CwL

CwL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bara jag som haft otur? Dhl ringde på morgonen igår 08:30 och meddela att dom slarvat bort min telefon. Ringde Expansys som skulle skicka en ny. Men jag antar att Dhl krånglar fast dom sa åt mig att få leverantören att skicka ett nytt paket för Exansys har inte skickat någon telefon ännu. Börjar bli j¤%#igt trött på Dhl nu. De flesta verkar ju få telefonen dagen efter i storstads regionerna så jag hoppas verkligen Expansys får iväg den idag och jag får lite tur så jag har den innan helgen.