Hej! Fick min LG i måndags och gillar den väldigt mycket. Nu har dessvärre ett irritationsmoment uppkommit. Fit appen öppnas inte längre på klockan när jag säger "Show me my steps" eller "Show me my heart rate". Däremot går det att öppna genom klick. När jag ger röstkommandot så vill den bara öppna göra en google sökning. Detta fungerade i början. Har resettat klockan 2 ggr men fortfarande problem. Hur fungerar denna funktion för er?
Kolla i Android Wear-appen på telefonen så att Fit är satt som default på de röstkommandona. Min tappade något kommando och då gjorde den bara sökningar.
Fit ligger på röstkommandolistan i Android Wear. Går inte att ändra till något annat heller. Har pratat med både LG och Google.. Verkar vara ett nytt problem för dem..
Har samma problem med "show me my steps" och "Show me my heart rate" kommer bara upp sökning. Har testat att installera Google fit då Min Note 3 inte hade det men det gör ingen skillnad. Vet inte när problemet började dock då jag inte använde det direkt ofta. edit: Hittade detta http://forum.xda-developers.com/moto-360/help/ok-google-steps-t2960166/post57240672#post57240672 på XDA Moto360 forumet. Verkar som det är ett allmänt problem
Jag har samma problem på min moto 360. Konstiga är att det fungerade i morse. Har inte uppdaterat eller installerat nya appar på varken mobilen eller klockan. Grunt irriterande och märkligt fel.
En liten fråga nu när det diskuteras steg osv... Är det någon här som använder sin G Watch R under löprundan? Jag vill gärna använda den under träning, men det är ju inte direkt en träningsklocka. Tänker mest att den blir svettig, blöt och äcklig efter ett tag? Speciellt med läderarmbandet... Någon som använder den under träning och kan dela med sig av erfarenheter?
Har du provat what's my heart rate /what's my pulse? Har då alltid funkat, visste inte ens att man kunde säga show me
Japp! Hade det. De verkar ha fixat det nu. Står även på vissa forum. Kanske google skickat ut en patch i smyg?
Det tror jag knappast, mitt funkade inte heller i början och då googlade jag runt lite, sedan fipplade jag in samma språk på flera ställen så hoppade det igång.
Med tanke på att jag haft samma språk hela tiden och att det är flera olika både användare och klockor som haft problemet så tror jag personligen mer på att det var hos Google problemet låg än att det hade med våra inställningar att göra. Jag har inte ändrat något och nu fungerar det.
Har samma problem, kan inte sätta varken alarm eller kolla puls, allt slänger upp en Google sida. Samma språk överallt... Rätt irriterande, kan det vara watchfaces appen, har sådan aktiv, och watchmaker installerad. Får testa det ikväll