1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

LG G8

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Fireworks, 9 feb 2019.

1. dannejanne

dannejanne Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 164
    Telefon:
    LG G7

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7
    LG's skin är funktionellt och bra men inte det snyggaste. Men som sagt det räddas av deras utmärkta temamotor. LG har något jag gillar helt enkelt annars skulle jag inte sitta med 2 LG lurar!

bernard och thehero gillar detta.
  2. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det som jag upplever som stora anledningen att alls köpa LG är Hifi Quad Dac ljudkretsen.
    Har man bra trådade hörlurar som passar så att den går över i högimpedansläget 50 Ohm eller mer så är ljudet helt överlägset alla andra telefoner både i kvalité och möjlig ljudstyrka och den klarar som få telefoner även av MQA filer. Att de behållt fm-radio är kanske inte nödvändigt men väldigt trevligt i vissa situationer där de flesta telefoner inte längre har det.

Ok valet av vidvinkel som andra lins istället för det vanligare teleläget är många gånger ett bättre val i en telefon som sällan har något användbart tele. Tycker man oftare har behov av att få med mer på bild som vidvinkeln ger än ett tele på en telefon.

Fast G8 kamerasensorer får gärna ha de större pixlar (ljuskänsligare i mörker) som andra nyare telefoner har om kameran ska slåss i topp, på nuvarande G7 är den ok men inte bäst.

Synd bara att LG är ett sådant udda märke att man kan glömma att nordiska operatörer aktiverar Wifi-samtal och VoLTE på dem, Redan LG G7 klarar det rent tekniskt men icke påslaget här så tyvärr blir det väl samma visa med G8.

Går visserligen att lösa genom att hacka en konfig fil i telefonen, men det kräver root och har inte lust att bli utan garantin när telefonen är ny, När den blir lite äldre kanske jag tar risken med att roota den.

Tyvärr är LG dåliga på att uppdatera Android versioner, fast det har det goda med sig att ACR samtalsinspelning fortfarande fungerar, tydligen gör den inte det i Android 9. Och om man ändå lyckas få den att fungera så tar den inte längre med vilka telefon nummer som spelas in pga ändrad policy vilket gör det hela rätt värdelöst. Med andra ord akta er för att updatera ACR även på Android 8 om ni har den appen.

Men sedan är det också skillnad om man får den billigt för 3tusen kr som utgående G7 eller om G8 kostar 8-9tusen kr, då kräver man lite mer av telefonen. För 3 tusen är G7 Thinq ett klipp fortfarande och frågan är hur fort G8 rasar i pris som tidigare modeller gjort.

Folk klagar över lilla batteriet i G7 men tycker det räcker längre än i min Samsung S9, efter en dag med någon timmes radiolyssnade och lite snabbkollar på läget ändå 94% kvar efter 8 timmar det klarar inte S9.

Får se vad G8 klarar av, 5G versionen lär knappast komma hit dessvärre.

bernard gillar detta.
  3. dannejanne

dannejanne Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 164
    Telefon:
    LG G7

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7
    Batteriet är inget jag personligen har problem med på G7 den är riktigt väloptimerad och för sin batteristorlek och 1440p skärm så är det väldigt bra. Samma sak med V30 som hade 3300mAh batteri och hade riktigt bra batteritid. Med det sagt så skadar det ju inte med större batteri och extremt bra batteritid istället givetvis. Jag har tappat hoppet på att de steppar upp på kamerafronten igen dock det känns inte som de har det i sig längre tyvärr. Någonting gick förlorat för länge sedan och de hittar inte tillbaka. Men G8 får gärna överraska.

Vidvinkel är de inte ensamma om längre och Mate 20 Pro ska tydligen har en vidvinkelkamera med bättre kvalité än LG har så det är inte något exklusivt längre det heller. DAC'en är en bonus men jag tycker de behöver implementera en bra EQ som kan dra ytterligare nytta utav den för de som vill justera ljudet lite. Deras inbyggda EQ är värdelös och funkar inte som sig bör tycker jag. Det är stor skillnad på kvalitet på EQ's och LG's är en av de sämre. De borde gå hela vägen när det gäller ljudet så blir det en ännu större selling point. I dagsläget känns det som att de stoppar in DAC'en och förlitar sig på den.

4. Fireworks

Fireworks Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365

MINA ENHETER

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    12 562
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon: