Noterar också att man förra året lanserade V30s, som är en snäppet uppgraderad version av V30, i år har man alltså gjort tvärtom, där S-varianten är den sämre. Snacka om logik Logiken kanske enligt LG är att S-varianten är den sämre i G-serien och den bättre i V-serien?....
Och som vanligt så tar det evigheter innan LG kommer med ett datum och pris. Hade hoppats på att kunna gå tillbaka till lg iår. Men nu lutar det mer åt s10+ eller mate 20 Pro
Ja, LG Sverige verkar inte kunna ge något besked (precis som det varit sedan LG G6). Det inger inte direkt något större förtroende.
Nöjd med min LG G7 och har den först och främst för dacen. Det som skulle få mig att uppgradera är för att få Oled. Angående besked, kommer ihåg när V30 skulle lanseras i Sverige. Det dröjde väl en 3-4 månader från det att LG Sverige annonserade på fb tills när den faktiskt dök i butik. Fail
Ska ändå bli intressant vad en importerad LG G8 kan tänkas kosta om några månader, kan bli ett intressant alternativ vid ett bra pris. Tyvärr är G8s helt ointressant pga dess större notch...
Tycker de har varit så ännu längre. Har en iPhone idag som jag vill bli av med så fort som möjligt. Och dessa tre telefoner är dom som tilltalar mig mest, men kan inte lg komma med ett datum inom rimlig tid så överger jag dom även iår.
LG G8 ThinQ 64GB (Mobiltelefoner) Inget på Prisjakt ännu. Pre-order i Korea börjar 15/3 påstås det. Men hemmamarknaden är unik, så det priset behöver inte betyda så mycket för hur det blir i Sverige så klart. Vi får förmodligen betala mer för den enklare varianten av G8 som kommer säljas här i Sverige. Om det blir som med G7 var det mycket billigare att köpa den i UK. En tusenlapp skillnad i pris, så en god idé att kolla vad den kostar på Clove och Amazon.
Detta bådar gott om kameran, men tiden får utvisa... VCX-Score - Objective, unbiased and untainted source
Ska man tro på mobil. Se så kommer inte ens lg g8 säljas här överhuvudtaget LG:s mobilsatsning tar paus på nordiska marknaden Skulle inte vara så överraskande
De säger väl bara att LG inte har ett datum, men det betyder ju inte att den inte kommer hit förr eller senare.
Ska man skratta eller gråta eller bara bli förbannad? När äntligen LG kanske nyktrat till och tagit fram en mobil med en kamera som förhoppningsvis sniffar på den suveräna nivå G4/V10ans kamera hade, ja då bestämmer LG Sverige att plötsligt att "ta paus" från marknaden, inte ta hit något nytt och istället fokusera på att bara sälja utgångna halvmediokra modeller... Man kan ibland tro att LGs strateger består av ett gäng ullaredspraktikanter. Edit: Såg just artikeln var publicerad 1 april. Törs man hoppas att det var ett aprilsäkmt?
Idag har embargot släppts för g8 och en strid ström av recensioner har kommit ut. Ja konsensus är väl att g8 är bra på de mesta men inte bäst. Priset är nog de största problemet. De tar betalt för premium lur men deras lur ligger inte i toppklass på något.
Har kollat på några reviews, tar man bort alla gimicks så känns det verkligen som en gedigen mobil, kameran verkar ha förbättrats rejält jämfört med tidigare modeller. Jag kan mycket väl tänka mig köpa den när priset har sjunkit. View: https://www.youtube.com/watch?v=4aJR1WgKq6Q View: https://www.youtube.com/watch?v=9APieviEyYI&t=290s View: https://www.youtube.com/watch?v=C54_ApuVVHE View: https://www.youtube.com/watch?v=qSuYGlUwgE4&t=390s Juan Bagnell är likt jag ett fan av LG (förutom deras otroligt dåliga uppdateringstakt utanför Korea), han gillar den verkligen.
Verkar som att G8S släpps första Augusti i UK LG G8S ThinQ 128GB SIM-Free 4G Smartphone, 6.2" Full HD+ Display, 6GB RAM, Black | Laptop Outlet, UK Men hur blir det med Sverige?
LG G8s är ett skämt, större notch (vad jag kan se), ingen Sound on Display, väger mer trots enbart 50 MaH större batteri, power knappen ser också ut att sitta mycket högt upp... Allt du får är pyttelite mer batteri och telephoto kameran. När man nu kan importera den vanliga G8an från USA för ca 4000 kr, istället för att betala 6500 för en sämre variant av G8:an. Jämför notchen/power knappen: LG G8 LG G8s Precis som med LG G6 så blir vi i Europa helt bortgjorda av LG
LG G8 verkar vara en väldigt lyckad modell. Många Youtubers favoritmobil, kameramässigt m.m.. Fast med LG.s strategi att dra sig ur nästan alla marknader så blir vi i Sverige lidande tyvärr. View: https://m.youtube.com/watch?v=FeT611_WWms
Ja om man bor i USA så är denna det bästa bang for the buck, säljs väldigt billigt just nu. Dessutom har dom äntligen lanserat LG pay utanför Korea i USA (samma teknik som Samsung pay).
Slog just till och beställde ifrån USA, närmare bestämt denna: LG G8 ThinQ - 128GB -Smartphone Gray (Sprint) 9/10 GSM UNLOCKED | eBay Kostnad blev 3800 kr inklusive frakt/import (plus Postnords egna avgift vid hantering, så vi säger väl typ 3900 kr). Ett riktigt bra pris för ett flaggskepp med 855 processorn! Detta är den upplåsta Sprint varianten, checkade dess frekvensband mot Tele2's, allt såg ut att stämma Visserligen blir det svårt vid garantiärenden, men har aldrig haft något hårdvaruproblem med alla forna LG mobiler jag ägt (LG G2, LG G6, LG G7, LG V35).