LG O1 vs Blade, och: köpa O1 nu?

Diskussion i 'Optimus One' startad av Nummerskivan, 4 okt 2011.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag ska köpa en ny telefon till ena sonen. Andra har ju en LG O1 som vi köpte i januari ungefär (den jag skriver om dammet).

    Jag kollar omdömen på prisjakt, och ser förstås att Blade ligger bara snäppet efter, medan alla andra billiga lurar ligger långt efter.

    Jag har ändå en känsla av att Bladen dras med mer fel, och att det endast är skärmen som är bättre.

    Då sonen så gärna vill ha min lur (SGS) så är det ju skärmen som drar mycket, men jag tror ändå att LG O1 är bättre, verkar bara ha dammproblemet och det där med hur kontakter presenteras.

    Någon här som har erfarenhet av Blade också, och kan berätta om skillnader? Är den segare och slöare t.ex.?

    Helst hade jag kanske velat köpa en nyare telefon nu när O1 är ett år, men alla andra billiga nyare lurar har ju mycket sämre omdömen på prisjakt, O1 verkar vara en riktigt bra telefon i sin klass. Den och min maken Defy är klart mer pålitliga och mer problemfria än både min SGS och andra sonens Galaxy 5.

    Jag har tänkt lägga max 1 500 kr på telefonen till sonen (som fyller år om 25 dagar så jag kan inte invänta nya modeller).

    Tror ni att en vit O1 kan vara ett bra val i alla fall?

    En fördel (i konsumtionssamhället) med både Blade och O1, är att de är rätt så ovanliga. Det är inte som med en gammal Desire, att alla börjar gasta "förra årets modell - gammal!!" så fort de ser den, utan de undra bara "vad är det för lur".