Fråga: LG Optimus 4X HD (P880) eller Galaxy S2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nytråd, 3 feb 2013.

1. Nytråd

Nytråd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Valet står mellan de två telefonerna.

Är det inte smart av LG att sluta uppdatera Optimus 4X och sedan lansera en ny telefon med senaste versionen av Android? På detta sätt tvingas man köpa en ny telefon för att hänga med den bästa mjukvaran.

2. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Det är väl ingen som tvingar dig ? Det brukar gå bra att köra den näst senaste version av android eller ännu äldre ganska länge. För kom ihåg att väldigt få tillverkare erbjuder hela tiden den senaste versionen av android. Samsung t.ex ligger ju alltid steget efter dom erbjuder 4.1.X medans 4.2.X är den mest aktuella version som finns ute.. Apparna som finns brukar också fungera ifall man har näst senaste versionen av android.. Gingerbread där går väl gränsen då t.ex inte chrome funkar med GB finns alltid custom rom för den som absolut måste ligga steget före och ha den senaste versionen av android

3. Nytråd

Nytråd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Generellt sett så är ju LGn en mycket bättre telefon än S2an men S2an kanske blir snabbare än LGn med tanke på att den snart får Jelly Bean, eftersom Jelly Bean kommer med prestandahöjningar.

4. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hade inte köpt en LG-mobil med deras egen mjukvara. Har inte lyckats förtränga 2X-fiaskot, även känd som min sämsta investering någonsin än.

5. Nytråd

Nytråd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vilken siffra mjukvaran hade var mitt minsta problem. Det kom en hel del små uppdateringar efter Gingerbread-uppdateringen och den blev bara sämre och sämre. Till slut var den så seg att den inte gick att använda. LG har inte med Androidmjukvaran att göra. De ska bara bygga telefonen, stoppa i Vanilla Android och se jävligt glada ut om någon faktiskt köper den, trots att de behandlar sina kunder som en påse skit.

7. Nytråd

Nytråd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla jag känner som äger en 4X är riktigt nöjda med telefonen. Priset spelar ingen roll för mig men det står mellan en 4X och S2.

Förstår inte riktigt problemet med 4Xen. :P

8. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Klarspråk: Litar inte på LG eftersom min förra mobil, LG Optimus 2X, förmodligen är den sämsta Androidtelefonen någonsin.

9. Nytråd

Nytråd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara hört negativt om 2Xen men 4Xen verkar ju faktiskt lovande med tanke på att LG officiellt bekräftat att Jelly Bean kommer till den och det betyder väl att de uppdaterar den? :)

10. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Du verkar inte förstå. Felet var inte brist på uppdateringar utan att det uppdateringarna förde med sig var ren skit.

11. Nytråd

Nytråd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men Jelly Bean är väl samma till alla telefoner? :o

12. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Nej det stämmer tyvärr inte, de flesta telefontillverkare har egna skins på androidversionerna.
    Samsung har tillexempel Touchwiz, HTC har sitt Sense och vet inte vad LG's heter men dom har också ett! Dessa kallas launchers.
    Ett skin är kort sagt: deras tolkning av androidversionen!
    de lägger till egna appar, egna ikoner och förändrar mest utseendet, men de har även sin egna tolkning av mjukvaran generellt, så i grund och botten är det samma, men sen lägger alla tilvlerkare till egna saker! och detta har LG varit urusla på tidigare.

13. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Den enda LG telefon jag skulle kunna tänka mig är Nexus 4, pga samarbetet med Google. Tack vare att det är en Nexus telefon så kommer den garanterat få officiella uppdateringar under en längre tid samt att många utvecklare kommer att stödja den. Har själv haft en 2X, lyckades efter att ha lämnat in den tre gånger få pengarna tillbaka och istället köpa en S2, mitt bästa byte någonsin.

S2 har en fördel jämfört med 4X, då det är betyldigt många fler som äger en S2, vilket brukar generera i att fler utvecklare stödjer mobilen längre, t.ex. via XDA. Att köpa en S2 i dagsläget är kanske man kan ifrågasätta mtp åldern. Jag antar att det är en budgetfråga? Det finns väldigt många trevliga alternativ även om jag är väldigt nöjd med min egna som närmar sig två års bruk.