LG Optimus Black

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Labbrocken, 5 jan 2011.

1. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Arm cortex a8 på 1ghz, ram minne på 512mb, LG Nova 480x640. Hoppas det sjunker :), jag menar för 4000:-.. är det nog lika bra att satsa på Tegra.

2. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nere på 3690 :- nu exklusive frakt via Katsching i alla fall. Men jag gör nog som du och satsar på O2X om den bara dyker upp någon gång.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=830098

Och här är en nylig review från italien så man begriper ju inte ett ord, eller jag gör det inte i alla fall, men man kan väl se funktionaliteten i alla fall. Synd att man inte får se mer av browsingen när sidan väl laddat klart för det verkar ju flyta bra då men det hinner man ju som sagt knappt se. Menyer och annat verkar också rappare och det kanske beror på att tidigare ex hade ne programvara som itne var färdigutvecklad vilket dom påpekat i flera andra reviews.

http://www.youtube.com/watch?v=AMqvuUGroqg&feature=relmfu

Last edited: 8 mar 2011
  3. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Känner att jag är väldigt intresserad i denna telefon. Är det någon som vet om procesorn är samma som sitter i Desire Hdn

4. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Näh, ARM Cortex-A8 (TI OMAP 3630) som jag skrev i mitt föregående post. Desire HD har en Snapdragon.

5. scenemaster

scenemaster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde denna lur från Dustin i fredags. Kommer in i deras lager 2011-03-30.
    Återkommer gärna med en liten recension senare i veckan. /sm

6. Linus K

Linus K Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Telefon 2:
    Samsung Xcover 4s
    Platta:
    Lenovo TAB4 8 Plus
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S6 Lite
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra
    Nest Mini
    Nest Hub
    Har du fått din telefon? Enligt Prisjakt så är det ingen butik som har fått in den ännu. Så jag mailade LG och frågade när den kan tänkas dyka upp i svenska butiker men fick tillsvar att den redan ska finnas ute. o_O

7. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Tyvärr har den en dåligt GPU, samma som motorla Defy.

Den ligger i samma prisklass som SE Neo och den har bättre GPU och HDMI.
    Dock så är ju Black tunnare och har större skärm.

Skulle va kul om swedroid tog hem en sådan och se vad den går för!

8. scenemaster

scenemaster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick uppskjutet leveransdatum till 15:e april så jag bokade av och är numera ägare till en LG Optimus 2x istället. (LGP990), kan rekommendera den starkt.
    /sm

9. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Kollade lite mer noga på 2x i butiken idag, lutar mest mot den. Optimus Black tar lång tid på sig att dyka upp.

10. jelu0000

jelu0000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har koll vad LG Optimus Black har för passningstid. Hittar inte nån info om detta någon stans:(

11. chjp82

chjp82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Dålig gpu? Är väl samma som i Samsung galaxy S, och den är ju allt utom dålig.

Förresten var i kontakt med lg-norden idag, och de sa att till 90% kommer där var repfritt gorillaglas av någon typ på den. Men lg hade inte officiellt gått ut med det än.

Last edited: 12 apr 2011
  12. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Nej den har inte samma GPU som Galaxy S tyvärr. Black har SGX530 och galaxy s har SGX540. SGX530 kretsen fanns redan 2005 har jag för mig så den är rätt gammal. Jag vet inte hur mycket det påverkar användning i mobilen men i spel är den ingen höjdare.

Den vita var riktigt snygg!
    http://www.mobil.se/nyheter/lg-black-borjar-saljas-i-maj-1.467682.html

13. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte den i söndags. Kanonnöjd. Funkar perfekt. Lätt, snygg, snabb och ljusstark skärm. Inga problem i solen. Det var värt att vänta på den och inte slå till på O2X.

14. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Nice! märkte att den dök upp i affärerna de senaste dagarna. Har du känt av att mobilen kanske är seg eller liknande? Android verkar inte vara så optimerad för dualcore ännu, så jag väntar med O2X och kanske kör på denna .. om allt flyter på :P

15. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej absolut inte seg och laggar inte alls.
    Skärmen är väldigt känslig och svarar direkt.

Batteriet blir bättre och bättre för varje laddning. Räckte 24 tim första och andra laddningen och nu på tredje så är jag på 25% efter 27 tim. Då har jag använt den en hel del. Under natten tappade den endast 2%.

Är mkt nöjd än så länge.

16. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mer positivt:
    Känns gedigen fast den är så lätt och tunn. Ligger bra i handen, riktig bra med avsmalnande kanter. Känns välbyggd med kvalitet i både material och knappar.

Bra samtalsljud, lite tunt kanske men helt ok

Kameran är bra, säkert inte den bästa men duger mer än väl för mig.

Tycker att vibratorn skulle kunna vibrera lite starkare men det är ett lyx problem:)

17. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Så, för knappt 3K är den ett värt köp i dag tycker ni?

Hur är ljudet när man lyssnar på musik?

18. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag köpte den i förra veckan för 3199 och jag tycker väl egentligen att den är värd max 3000 men jag orkade inte vänta till efter sommaren på ZTE skate som bara fördröjs hela jävla tidäään.

jag tycker svenskar har blivit extremt prisomedvetna, jag menar 5000 (eller t om 6000 om vi snackar iphone) ÄR inte rimligt för en telefon, hur bra den än är. för dom pengarna får man en bra laptop, en riktigt bra stationär (utan skärm) eller en bra tv i 42"-klassen.

jag köpte min förra måndagen på cdon för 3199, och då kostade optimus 2X 3800 hos trovärdiga återförsäljare, men i förrgår sänkte elgiganten den till 3490. hade jag varit en vecka senare ute hade jag lätt valt den. 300 till för att få dubbelkärnigt samt redan stöd för custom roms och troligtvis stöd för flash i HD (vilket inte blacken klarar) och en bättre kamera, 8MP ist för 5. blacken är en riktigt sjysst telefon, det ska jag inte säga annat, men 3500 för 2Xan är mer prisvärt.

förresten, menar du ljudet från hörlursuttaget eller inbyggda högtalarna?

Rospigg gillar detta.
  19. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

mina tidiga intryck av telefonen är att den är inte klanderfri. som tidigare inläggare skrivit att det inte laggar alls, det stämmer inte. ibland noterar jag mindre lagg när jag scrollar mellan homescreensens eller i browsern. men det är inte alls så det stör mig. däremot är den även enligt mig mycket känslig så visst är det en bra skärm men vi snackar inte iphone här, men genom att inte ha en iphone slipper man allt annat som har med apples misärvärld att göra. det är fortfarande det enda som är bättre med en iphone, skärmkänsklighet och respons. nu vet jag dock inte hur någon av dom dubbelkärniga androiderna är, har bara erfarenhet av min optimus black och brorsans desire HD och jag tycker dom är likvärdiga varandra, dvs bra men inte iphone-bra.

i övrigt har du väl allt som du har med vilken annan lite bättre androidlur som helst. kameran är ganska bra och har led, frontkamera för videochat (inget jag provat än) och ett trevligt slimmat yttre. hade android 2.3 cyanogenmod i min gamla HTC tattoo och i denna är det bara android 2.2 men hittills har jag inte stött på nåt som jag bara kunde göra med 2.3. hade det varit 2.1 hade det dock varit en annan femma, det vet jag med säkerhet.

Rospigg gillar detta.
  20. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Bra svar från er bägge!
    Tankarna går vidare , nu ändå kanske mot en 2x , trots allt den lider av. Förr eller senare måste det ordnas.
    På listan över tänkbara lurar finns även Defy.

Ljudet jag tänkte på var ur 3,5mm jacket. Tycker att det är lite lågt ur Legenden.