LG Optimus Black

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Labbrocken, 5 jan 2011.

1. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste kommentera lite till...har snart haft den i 2 månader.

Alltså, jag är sjuk nöjd med denna lur,
    Att den laggar som Mertzi skriver har jag inte märkt av något alls. Den är blixtsnabb och skärmen är mkt känslig. Bara att snudda och det rullar på utan prob.
    En stor anledning till att jag köpte den var den ljusstarka NOVA skärmen.
    Har provat i fullt soljus mot AMOLED skärm, SE ARC och Iphone 4. Endast Iphone 4 kom i närheten men LG skärmen var både ljusstarkare och med mer skärpa. Alltså inga problem att sitta i solen med solbrillor och surfa :)

Batteritiden har jag testat lite fram och tillbaka...
    Har maxat en laddning på 5 dygn 3 timmar. Surfade, kollade mail och väder (manuell uppdatering) sms, mms, pratade använde några appar sparsamt.

2 dygn...då använder jag det MKT. Streamar spotify eller internet radio över WIFI eller 3G i flera timmar, använder den som fjärkontroll till min sonos HIFI anläggning, surfar nån timme plus sms, MMS, filmar med HD kameran m.m

Den drar i stort sett ingenting i viloläge. Under natten drar den endast 2%

Ljudet från 3.5mm jacket är bra. Riktigt bra ljud men jag kan tänka mig att ett par kvalitetlurar säkert höjer det ett snäpp till. LGs lurar som följer med är nog inte dom bästa.

Jag tycker denna lur är grymt prisvärd. Jag har ingen användning av dubbelkärna anser jag. Den räcker till mer än väl för mina ändamål.

2. kiwi11

kiwi11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

står i valet om ja ska köpa denna eller sgs.. Någon som har provat båda som kan råda mig till rätt köp?

3. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

dom ligger ju typ på samma pris så då skulle jag satsa på black. 2999 på netonnet nu såg jag. det är ett bra pris. du får ju LED blixt, en riktigt bra skärm och en jävligt lätt telefon. dock mindre lagring, 2gb mot SGS 8.

för att kunna se lagg ska man väl ha erfarenhet av annat också. det är ingen lagg i ordets rätta bemärkelse. rätt ord är väl snarare att använda judder. kan man nåt om videotermer fattar man va jag menar. men det lider tom sgs2an av, och då har jag känt på två olika. det är bara iphone som har perfekt scrollning. hur dewess lyckats få ut 5 dygn av den är för mig obegripligt, det måste va 90% standby isåfall. på andra forum är det inte många som får ut nämnvärda batteritider. jag har upptäckt att om man kör endast 2G med 3G bara vid behov så får jag ut 2 dagar för hur jag använder den.

4. johan456

johan456 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

MINA ENHETER

Telefon:
    Nu har jag(tror jag) bestämt mig för att köpa denna LG telefon.

Men nån som har erfarenhet från tidigare smartphones och kan jämföra lite?
    Det som jag undrar är om ljudet är bra i denna telefon, främst för MP3 användande?
    Sen om man t ex lyssnar på musik i kanske 3-4 timmar om dagen + lite surfning och smsande, hur långt tror du batteriet räcker då? alltså när måste man ladda den igen.

Jag tycker ju den är snygg om man jämför olika smartphones, sen väger den inget knappt och är tunn så dom kriterierna har den ju redan, mest ljudet och batteriet jag undrar mest över.

(Har aldrig haft en smartphone om nån undrar)

5. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dryga 5 dygn på en laddning är fullt möjligt då den som jag nämde (iaf min) knappt drar nån sås alls under natten. Endast 2%. Då har jag WIFI på men all annan datatraffik av inklusive bakgundsdata. Just bakgrundsdata har jag märkt drar mkt ström. Sparsam användning dvs inte streama spotify eller köra GPS odyl så håller batteriet riktigt bra. Jag tävlade mot en nexus s gällande batteritiden men han gav upp :)
    Men som sagt, använder jag den som jag vill utan några restriktioner så är det 2 dygn som gäller men i jämförelse med o2x grabbarna är det riktigt bra...

Så nöjd, skulle inte byta mot nån annan lur

Jämförde kameran mot brosans se xeperia 8mpix och det blev betydligt bättre bilder med blackens 5mpix. Han var inte glad...

/D

6. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Var ute o testade på olika telefoner, denna telefonen vägde knappt något jämfört med de andra :P, verkar vara en grym telefonen, blir nog ett köp inom de närmaste dagarna när man har tid ;)

7. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Då var den beställd på NetOnNet.se!
    Det blev en vit version av den :)

Beställde även ett minneskort på 16 gb så sammanlagt blev det ca 3300 kr :) Helt okej!

Några trevliga appar som rekomenderas?

8. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har en LG Optimus x2 som är inne på verkstan för reparation men bestämde mig för att prova att köpa lillebror Optimus Black i vit version som en tidig födelsedagspresent till mig själv.

Då jag vet vad som LG gjort bättre och sämre sen tidigare så ska jag se vad jag kan få ut för batteritid med black. Återkommer med intryck nästa vecka.

9. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag skulle bli nöjd om batteriet räcker iaf minst 1 dag efter ca 3-4 timmars musiklyssnande, lite internetsurfning och lite sms:ande + nåt samtal.

Någon som vet hur ljudet är på denna så man kan längta ännu mera tills man får luren eller om man helt enkelt får acceptera att ljudet inte är så bra, när man lyssnar på musik tänkte jag då. Har en iRiver E10 som Mp3 spelare just nu (iofs trasig) så¨hade varit underbart om man slapp använda både mp3 spelare och en telefon i varsin ficka.

10. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1 dag ska inte vara några problem om du använder den som mp3 spelare. min räcker 2 dagar men då streamar jag över wifi eller 3g vilket borde dra mer sås. ljudet tycker jag är bra. Har inte kännt att det skulle vara dåligt på nåt sätt. jag hör ingen skillnad på min förra SE walkman mobil

11. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har hittills inte lyckats göra slut på batteriet under 1 dygn. När jag har legat på drygt ett dygn så har jag använt nallen så mkt att det tidsmässigt inte ar möjligt att knäcka batteriet mer dvs jag har istort sett haft igång den konstant (somnat med musiken på under hela natten)

12. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Okej Okej, men det låter ju lovande.
    Hur länge har du haft mobilen? och är det så att batteriet blir bättre och bättre ju mer du laddar den, så som X2an (som många säger, inkl min vän)

Och vad innebär egentligen streama wifi eller 3G, är det alltså att vara ute på internet? Eller kollar du filmer eller så?

13. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte den när den kom i maj. ja mitt batt blev mkt bättre efter 3-4 laddningar. med streama menar jag att jag lyssnar på tex spotify eller internetradio över wifi hemma eller 3G utanför hemmet.

14. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Hur är mobilen spelmässigt? hann inte testa några spel när jag va o klämde på den. :P

15. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det enda jag spelat är angry bird och det funka fint :)

16. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Okej så att streama musik från spotify tar betydligt mer på batteriet än att spela upp musik som en Mp3 spelare i mobilen? (dåligt förklarat där men tror du fattar)

Du har inte lust att lägga upp några screens på din homescreen och på mobilen som en överblick liksom? :)
    Vad har du installerat för appar och hur funkar dom?

17. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Någon som vet om det finns en sida där man kan köpa skal? (iaf ett bakstycke som dom på bilden)

18. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Går förmodligen att importera lätt, mobilen är riktigt sent ute i Sverige, besökte Hong Kong nyligen o där hade mobilen redan varit ute 1 månad+, såg bland annat många tillbehör.

19. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Mjo säkerligen går det att importera fast du vet ingen sida där man kan köpa skal då? Eller måste man åka ända till Asien för det..

Dessutom har ju dewess haft sin LG Optimus Black i snart 2 månader så har ju funnits i sverige en tid oxå (om han nu inte köpte den i asien?).

20. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Det blev lite fel där, 1 månad hade den varit ute när den lanserades i Sverige. Vet tyvärr inga hemsidor, var mest bara småbutiker som jag såg tillbehören. Tvivlar på att de har hemsidor.