LG Optimus Black

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Labbrocken, 5 jan 2011.

1. johan456

johan456 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

MINA ENHETER

Telefon:
    Ahh okej.
    Fan vad teasad jag är just nu, fick sms avisering att telefonen anländit till posten nu på ICA och jag har inte pengar nog att hämta ut den ännu, får ju län nästa tisdag, suck :(

Riktigt surt att man vet att telefonen ligger och väntar på en, jag som trodde den skulle komma fram tidigast på fredag, ajja bara att vänta till löningen då.
    Ja jag beställde den mot postförskott, ville ha den samma dag jag fick löning, så beställde lite i förväg.

2. torbjorne

torbjorne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Haha lame :)

3. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Haha nu är det bara några dagar kvar så har jag min käre LG Optimus Black (White). Super spännande må jag säga.

Nå mer info om telefonen, ni som nu haft den ett tag? och som kan vara bra att tänka på dessutom?

EDIT: Tycker fan Denna telefon borde få en egen sektion som de andra telefonerna, denna är ju typ topp 3 bland LGs telefoner.

Last edited: 22 jul 2011
  4. torbjorne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Johan jag lider med dig.
    Dock är förväntan det bästa. Njut de sista dagarna innan julafton ;)

5. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Hehe så sant som det är sagt!
    Man hinner ju dessutom ta reda på mer info innan man får telefonen, sen kolla på mer videoreview. Haha måste dessutom kollat om dom flesta reviewerna minst 2-3 ggr :)

Nu har ju du inte Optimus Black, men du har ju iaf en LG telefon. Vad kan du säga om LG so far?

Jag har en LG platt-tv och aldrig haft problem me den, så jag får ju uppfattningen att LG gör bra grejjer till bra pris iaf.

6. torbjorne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tycker att hårdvarumässigt har lg presterat otroligt bra med den här telefonen. Med mjukvaran däremot riktigt dåligt.

Det ska bli spännande att höra om din. Jag gissar att de satsar mycket på det nu så det kommer nog lösa sig (de är ju körda annars...)

7. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Okej Okej vad tänker du på för program då? eller är det hela gränssnittet som du inte gillar?

8. torbjorne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det går ju att byta med en launcher. Jag tänker mer på omstarter och batteritid.

9. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Okej, well batteritiden "ska" väl vara bättre på Optimus Black iochmed den nya NOVA skärmen, som reducerar 50 % mindre batteritid eller vad dom sagt. Säkerligen mycket mer prat än fakta men lite har dom nog rätt i när man läst att flera reviews sagt att det stämmer till viss del eller så.

10. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Nu står det säkerligen i manualen man får med i boxen men någon som vet om det är så att man ska ladda telefonen i 24 timmar innan man använder den? (borde väl vara samma för alla smartphones så även dom som inte har en LG Optimus Black/White kan ju svara)

Och kan man använda telefonen medans den laddar för första gången eller måste det vara en laddning utan att mobilen är påslagen typ?

Tacksam för svar :)

11. Soeterlund

Soeterlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bullshit

Finns ingenting som säger att man ska ladda luren i 24H, förutom en gammal myt från de äldre mobiltelefonerna.

använd upp dom 30% som batteriet säkerligen har när du får den sen laddar du tills den säger att den är klar, för det kan ju inte bli mer laddat än 100% ;)

Däremot kan du försöka köra slut och ladda till 100% (avstängd telefon under laddningen kan vara bra) första 3-4 laddningarna för att optimera batteriet.
    Sen kommer det bli bättre och bättre efter det också.

Kom gärna med en lite recension efter ett par dagar om vad du tycker om luren om du skulle ha tid. Är sugen på en sådan här jag med :)

12. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jo precis från de gamla mobiltelefonerna så var det ju så att man "alltid" skulle ladda iaf ett dygn men okej så det behövs då inte kanske. Och läste oxå nånstans att ett lithium batteri trivs bäst när det är mellan 70-90% och därför ska man aldrig ladda det fult, kanske bara ibörjan då som du säger.

jag kan absolut skriva en kort liten recension kanske lagom till helgen då jag haft den i några dagar då. Fast det ska tilläggas att jag aldrig haft en smartphone och det kan bli risk att jag höjer den till skyarna, men ska försöka att inte göra det bara för detr min första smarta telefon.

Fan om det inte hade hunnit komma dubbelkärniga telefoner hade ju detta var en av dom bästa typ, och ändå får den knappt nån uppmärksamhet alls, eftersom nu jämför man den med antingen iPhone angående skärmen och sen SGSII med tunnheten och vikten..fast kanske ändå stort att man jämför med dom telefonerna hehe.

13. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Har nu iaf fått telefonen och riktigt kul att ha en Smartphone haha, lite nybörjare är man alltså :)

Det var dock bara 16 % första gången jag slog på den så han bara leka pyttelite och nu är den på laddning. Men jag kan återkomma lite senare ikväll och säga mina första riktiga intryck, dom snabba intrycken var att det flöt på väldigt bra, inget lagg eller nåt sånt allt, fast det kanske kommer när man använt den lite mer och installerat fler appar eller så.

Sen är ju telefonen sjuuukt lätt (alltså väger inget!), man har ju läst att den skulle vara väldigt lätt fast man hade nog kanske inte trott att den skulle kännas såhär lätt, riktigt bra tycker jag då det är precis vad jag ville ha, en lätt telefon som inte tynger ner jack/byx-fickan eller så.
    Jag har den vita versionen, och den är riktigt snygg kan jag säga!

Och jag tyckte skärmen vad ljus redan från början, fast det visade sig att ljusstyrkan t om bara var på halva, det gick alltså att få den dubbelt så ljus, inte för att det är så nödvändigt i ett vanligt halvljust rum.

Men som sagt kommer med lite mer ingående info lite senare, och ännu mera till helgen.

Bör sägas igen att första gången jag leker med en smartphone just so you know!

14. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Okej nu har jag använt telefonen ett tag jag är överlag vääldigt nöjd med telefonen!

Det som jag tycker var bättre än jag trodde...

..var som sagt att det väger knappt nånting.
    ..är ljudet när man lyssnar på musik, väldigt likvärdig mot min iRiver E10 Mp3 -Spelare!
    ..att den inte laggar någonting än så länge.
    ..att det finns så mycket att göra och så mycket bra nyttiga grejer, fast det kanske är mer att det är en smartphone än just denna lur, typ.
    ..att batteritiden när man inte gör nåt och har låst skärmen är att den tar typ ingenting på batteriet.

Det dåliga är väl ändå att batteriet tar slut lite väl snabbt, fast det tar väl några laddningar innan det kommit upp till det optimala, samt att jag kanske inte leker med den LIKA mycket hela tiden med tiden, fan suttit ca 7-8 timmar i streck och lekt med lite mellanrum av och till. Fast borde ändå vara bättre batteritid men det är väl Smartphones akilleshäl, eller?

15. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Haha, originellt namn på luren ;)

16. dewess

dewess Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Johan... det är precis det jag sagt hela tiden :) detta ar en riktigt bra lur. den borde få en egen black tråd här. Den e duktigt underskattad då 2x fått all uppmarksamhet både bra och dåligt....älskar denna lur. den bara leverar och gör det man vill utan strula!

17. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

ahh den vita var riktig snygg, är dock väldigt skeptisk till LG som mobiltillverkare. om den får CM7 så kanske man kan tänka sig en.

tänker swedroif utföra en recension på denna lur?

dock så har den ingen bra gpu så det blev en dealbreaker för mig. 530 är gammal gpu som defy använder sig av bla

Last edited: 28 jul 2011
  18. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Och det är vad jag oxå sa att den borde få en egen Black sektion, fan så mkt bättre än optimus one och alla andra, förutom kanske 2X och 3D fast kan man jämföra med dubbelkärninga? Iaf den bästa enkelkärniga LG telefonen.

Ja den vita är riktigt snygg fan :)
    Inte alla telefoner som har vit som alternativ.

Haha jag vet inte ens vad GPU är :P, hmm är det nåt med grafiken, är det de G:et står för?

19. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

grafikkortet precis :P men håller med om att den vita är otrolig snygg ;)

20. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Snyggaste smartphonen atm?
    Det kan jag tycka, iaf den vita :)...som jag har ^^

Jag är förövrigt fortsatt nöjd med telefonen, dock har jag märkt att nåt program äter batteri som fan, tror det är Inköpslistan. Sen är väl inte batteriet på toppen ännu skulle jag gissa.

Sen måste jag fråga, går det inte att radera program som fanns på telefonen när man köpte den?