LG Optimus One 2.3

Diskussion i 'Optimus One' startad av Tobias901222, 2 jul 2011.

?

Fått 2.3?

  1. Ja

    12 röst(er)
    63,2%
  2. Nej

    7 röst(er)
    36,8%
  1. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  2. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Ok, missade det.. men väldigt dold info..dåligt av swedroid :(
     
  3. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Har också installerat nu.. Mkt efterlängtad enligt mig..
    Snyggare definitivt. Men tkr det är en aningen segare än 2.2abn??? Ellear något fel på min
     
  4. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Borde inte bli segare, snarare tvärtom.. har du testat att starta om telefonen?
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Fabrikståerställning kan kanske ta bort problem, särskilt vid en så här stor uppdatering.
     
  6. loefaas

    loefaas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade tjejens O1 till 2.3 igår och facebook slutade fungera *kris*, något som haft liknande bekymmer? lösning?
     
  7. HenkeOSD

    HenkeOSD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har någon av er som uppgradera till 2.3 fått problem med kameran? Min sparar bara filmer och bilder i ett dygn. Sen är dem borta..
     
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ni som fått problem, har ni fabriksåterställt? Verkar särskilt vanligt att det är lämpligt att göra när det är en såpass stor uppdatering som från 2.2 till 2.3.
     
  9. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Min FB försvann helt å hållet oxå, Bara å in å ladda ner från market igen på nytt
     
  10. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nej, har faktiskt inte gjort en total återställning, kan ju mkt väl vara det. Men vill inte behöva lägga till alla ord om igen i tangentbordets ordlista. Kör med ADW ex med gingerbread tema nu och det flyter på bra:D:D
     
  11. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har inte varit så noga med sådant. Men annars finns det ju metoder för att backa upp sådant där. Speciellt om man har rootat (men jag kan inte allt om det eftersom jag alltid kört original och orootat).

    Däremot så sparar jag undan filer som står för inställningar på t.ex. widgetsoid (en dold mapp, sådan med punkt före, syns i SGS och på andra lurar kanske man måste ladda hem en bra filhanterare. Jag vet tyvärr inte hur det är med LG O1 eftersom jag inte kollat detta i den).

    Fast fabriksåterställning tar inte alltid bort alla mappar, t.ex. alla bilder och media brukar finnas kvar, samt att jag formaterade eländet just för att en massa appars skräpmappar låg kvar.

    Jag kan tänka mig, men vet inte, att ordlistorna kanske finns i filer som går att se och spara undan på t.ex. datorn, om det är sådant som fabriksåterställning raderar.

    När jag har uppdaterat, har jag alltid fabriksåterställt, eftersom jag såg så många med problem som löstes av det. Jag brukar då alltså även formatera eftersom jag stör mig enormt på skräp.

    Och efter en sådan procedur, blir telefonen oftast väldigt pigg igen om man haft några problem. Som ny (med de brister nuvarande OS-version har förstås).
     
  12. flowerbranch

    flowerbranch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad less jag blir.. tänkte uppdatera till 2.3 med hjälp av LGs programvara för en stund sedan... Uppdateringen avbrörs och telefonen hänger sig på LGloggan när man startar den! Några tips till en novis?
     
  13. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Får ni 2.3 med LGs uppdateringsprogramvara?
     
  14. Bigfoot

    Bigfoot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som fått 2.3, kör ni engelsk version eller något?
    Jag har pluggat i frugans telefon i datorn och kört uppdateringsprogrammet och det säger bara att det inte finns några uppdateringar till telefonen.
     
  15. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nej, jag kör svenska versionen.. Vet inte när jag uppdaterade min, men säkert över en månadsen, och då fungerade det galant..
     
  16. tomdude175

    tomdude175 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej jag har längtat jätte mycket efter upptaderingen :)
    men när jag laddar ner och kör lg mobile uptade så hittar jag inte min lgp500 någon somvet hur man gör !!!
     
  17. Bigfoot

    Bigfoot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skickade en fråga till LG varför programmet inte hittar någon uppdatering. Svaret jag fick var att det finns en uppdatering och att dom tyckte att jag skulle försöka via wifi och ringa kundtjänst om inte det heller fungerade. Varför uppdateringsprogrammet inte hittar någon uppdatering fick jag inget svar på. Nu vet jag inte exakt vad dom avser med "uppdatera via wifi", men bland dom medlevererade programmen finns det en ikon som ser ut som ett 'i' och uppenbarligen är något uppdateringsprogram, men jag hittar ingen info om vad det egentligen uppdaterar. Jag försökte i alla fall, men då fick jag ett meddelande som sade något i stil med att modellen saknar i databasen.
    (Jag har inte bestämt mig än om jag ska orka ringa. Jag börjar tröttna på LG:s kassa uppdateringsprogram och support.)

    En vild gissning är att det kan finnas två olika varianter av något chip på telefonen och att den använder ett id från detta för att identifiera sig. Sedan har någon borta i Korea missat att registrera det ena id:t för 2.3-uppdateringen i deras databas. Men det lär väl varken vi eller LG:s svenska kundtjänst någonsin få veta. Telefonen som jag inte kan uppdatera är köpt i December 2010, det kan ju vara intressant att höra när ni andra köpt era telefoner och om ni lyckats uppdatera eller inte för att se om det finns något samband.
     
  18. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade missat att 2.3 kommit till telefonen. Tänkte uppdatera men måste jag återställa något före? Jag rootade den, tror jag (?). Följde hur som helst guiden här
    Custom recovery Optimus One P500/Thunderg - Android Forums
    för att kunna fixa JIT från här:
    Enable Jit on LG Optimus S, One, Vortex - Android Forums

    Edit:
    Det gick bra ändå. Såg något om att den skulle uppdatera till V10H, googlade och trodde det var något 2.2.x. Så jag var lite våghalsig och körde på den åtminstone.
    Hipp happ så sitter jag här med Gingerbread :)

    Edit 2:
    Jag måste läst fel, V10H kanske var vad som jag hade inlagt. Står V20G i telefonen.
     
    Last edited: 11 okt 2011
  19. löparn

    löparn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min flickväns Optimus One nu idag, min första uppdatering så jag var lite skraj..haha :)

    Följde stegen på LGs egen hemsida
    LG Product Support for LGP500

    Måste jag säga att LGs egen PC-suite inte fungerade något vidare - rekommenderar inte den skiten.

    Körde en backup med MyBackUp Pro innan jag tog mig an uppdatering (telefonen är inte rootad).

    Till min förvåning gick alla steg helt utan problem och behövde inte köra några hard reset för att få 2.3:an att gå igång. Dock var jag lite orolig ett tag då telefonen upphöll sig oroväckande länge på "android startskärmen". Men efter ett tag så rullade den igång och hittills verkar det fungera bra (alla apps/bilder sms etc var kvar).

    Men funderar på om jag ska köra en fabriksåterställning i alla fall, för att vara säker på att det inte är något gammalt skräp kvar...vi får se :)
     
  20. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, kör en fabriksåterställning. Det gör alltid jag, faktiskt både precis före och efter uppdatering för att försöka minimera problemrisker. Har läst om många som fått problem efter uppdateringar, och där det lösts med återställning. Och så känns det fräscht och bra att starta om ibland.

    Många appar har inställningar m.m. som man kan flytta till externa kortet, t.ex. för att spara alla widgetsoid-inställningat.