LG Optimus X2 VS Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Hamet77, 22 dec 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ursäkta mig, men vad exakt vill du att jag ska svara när jag redan försökt förklara gånggång? Jag kan lika gärna avboka Optmius 2X och vänta på den där skitfula Thunderbird eller vad den nu heter. Eller på den där Samsung-telefonen som också kommer ha ARM:s nyaste CPU.

Försök förstå mig rätt: Den främsta anledningen till att jag ville ha en LG Optmius 2X, är att den har 8GB internt minne där jag kan flytta över alla mina apps istället för att genomlida ännu ett år med min HTC Desire som bara har 512MB. Sen att den hade dual-core med Tegra 2 var bara bonus.

Egentligen var jag ju sugen på Nexus S. Jag hade planer på att importera den från USA då jag har släktingar där efter att ha i princip varit delaktig i denna tråd, men sen kom LG Star-förhandstitten på Engadget och då beslöt jag mig att vänta lite.

Jag ville faktiskt betala 5500 för en telefon med annorlunda design, 16GB internt minne och samma specar som en SGS, mest på grund av det lilla helvetet jag haft med min HTC Desire.

Har du förstått mig bättre nu? Nej, LG Optmius 2X kommer inte bli bäst i mars eftersom då kommer komma en annan telefon, å efter det en till å till sommaren kommer iPhone 5. Så mkt kommer hända, men generellt sätt är LG Optmius 2X (jag fick den för 4615 kr) riktigt prisvärd med tanke på vad den har.

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 506

MINA ENHETER

Att ni orkar, vänta åtmistone på ett test, LG är ju inte direkt kända för kvalitet...

3. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

för mig har LG alltid varit kvalité , de har fungerat bäst utan att strula.

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Du har nog inte läst vad jag skrivit i tråden, och därmed missat vad jag syftar på, då det enda jag skrivit om Optimus 2X är att det är ett underbetyg till LG om den inte skulle vara bättre än SGS, med tanke på hur mycket de satsat och hur länge sedan SGS släpptes. Det handlade alltså inte alls om biten att LG's nya telefon skulle vara bättre eller sämre.

Ska man köpa en telefon snart är det ju klart att Optimus 2X och Nexus S är starkare kandidater än de som släpptes förra året (Nexus S släpptes såklart också förra året, samt är ungefär som en SGS, men poängen framgår nog).

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    I början av den här tråden var Norsehawk rätt nöjd med sin Desire:
    Sedan fick han lite mothugg när inte alla höll med om att SGS var 100% rent skräp och då blev Desiren bättre:
    Dessutom var den tydligen perfekt redan från början:
    Detta gör mig lite nyfiken på det senaste inlägget där det verkar som det finns en antydan till en liten liten skada i perfektheten:
    Vad är det för ett litet helvete du haft med ett av dina bästa köp någonsin, NH?

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är väl på tiden att dom kommer ikapp, SGS har funnits på marknaden ganska så länge. Och det vore ju en gigantisk skandal om en Cortex A9MPc inte var snabbare, tycker det är amärkningsvärt att Tegra 2 inte presterar mer än 10-15% bättre i 3D än hummingbird. Det är större prestandaskillnad i 3D på Snapdragon gen2 vs Hummingbird än Hummingbird vs Tegra 2.

Detta pga. att nvidia inte brytt sig om att utveckla en ny gpu till Tegra 2 utan dom kör på med samma som i Tegra 1, med lite överklock.

Samsung har fö. handlat Tegra 2 kretsar för några hundra milj. dollar, oklart när/var dessa kommer implementeras men jag gissar på Galaxy Tab 2 i första hand.

7. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vad jag förstår beror detta främst på att google annonserade att uppbygnaden av honeycomb skulle baseras på tegra2 chipen och inte att de nödvändigtvis skulle vara bättre. Kom även ihåg att Samsung själv utvecklar/utvecklade en dubbelkärnig ( Orion ). Vet dock inte säkert om de har skrotat den idén helt och hållet?

8. remtml

remtml Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Imorgon börjar väl CES, enligt live.androidandme.com.

Jag vågar inte sia om hur bra telefonen blir(har förbeställt och hoppas på det bästa :P), det som är intressant är att se de andra tillverkarnas nya telefoner också. Förresten är det bara jag eller har LG fått väldigt mycket HYPE kring sin telefon... Normalt sett brukar andra tillverkare vara väldigt snabba med att svara medan nu har det varit väldigt tyst från andra tillverkare. Ligger de efter eller har de sina ess i ärmen och väntar? Vad tror ni?

9. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    HTC har något på lur. Samsung vet jag inget om dock. o_O

10. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eventuell playstation telefon är jag jättenyfiken på, behöver den iofs inte då jag inte spelar överdrivet mycket, men vilken pryl...

Jag är mycket mer nyfiken på vad Google har på gång än vilka lurar som trillar in närmsta halvåret, tror denna generation (Nexus, Desire, SGS osv) klarar sig fint ett tag till. En fingervisning om det är ju Nexus S som iofs är bättre än alla de uppräknade men inte med så mycket som man kunde ha trott och definitivt inte någon "nästa generations"-lur.
    Jag har personligen inget krav på ökad prestanda, allt flyter som smör på min SGS.

Väntar på den där slutgiltiga uppdateringen då android slår KO på allt annat. Känns som att den kanske kan komma i år?

11. larzs0n

larzs0n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tänkt ganska länga å kommit fram till att ja vill beställa en sgs ist för att vänta, hittade en billig på webbhallen http://www.webhallen.com/hemelektronik/110520-samsung_gt-i9000_galaxy_s-svart

OBS! Telefonen levereras utan svenskt operativsystem och tangentbord

om man flaschar den å rootar å allt som man gör kan man fixa så man får svenskt operativsystem å tangentbord eller blir det mkt mer krångel?

skulle va kul me snabbt svar för vill beställa ikväll :D:D:D

mvh

12. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Orion är på gång, den bygger på precis samma Cortex A9MPc cpu som Tegra 2. Samsung bygger dock en gpu i praitet med cpu, rykten om en 4-kärnig variant av SGX540 har cirkulerat. Samsung väljer sannolikt Tegra 2 pga. att deras Orion inte blir klar i tid.

Båda bygger på ARM's Cortex A9 arkitektur, så cpu prestandan per klock är identisk.

http://www.arm.com/products/processors/cortex-a/cortex-a9.php

13. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ja, det är en import telefon. Eshop247 säljer import lurar också, dock ej som nya och för runt 3500:-. Finns under outlet på deras sida, har köpt en därifrån själv och den var i absolut nyskick. Dock ej i orginal kartongen.

14. larzs0n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, men frågan va vell, om ja köper denna utan svenskt operativsystem så är det några konstigheter om man uppdaterar till 2.2 å fixa svenska på den då? :O

15. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Nä det är inga problem, det är inte så enkelt som en knapptryckning i menyerna bara men svårt är det inte direkt.

Du ändrar produktkod i registret så kies tror att du har en nordisk lur sen är det bara att uppdatera genom kies. Var väldigt länge sedan jag gjorde det men det finns nåt script/register nyckel som fixar det automatiskt, sett det på XDA nånstanns.

Finns topics om det här också tror jag, det är ganska många som har import lurar.

16. larzs0n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej tack för hjälpen då :D köper den från webbhallen. spara 600 kr på de. kan va värt pysslet antar ja :O

tack för svaret!
    mvh

17. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Expert säljer också SGS, förmodligen ej importerad, 3990 :-...

18. larzs0n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

inte va jag sett ?

http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=5369618

EDIT; bha såg nu på rean ja.. snyggt där .. fuck :/
    panik ska ja avbryta köpet från webbhallen å köpa den på expert ist?!?!

Last edited: 4 jan 2011
  19. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    http://www.expert.se/Start/kampanjblad.aspx

Står i reklambladet. Den är dock slut på internet. Kolla om den finns i butikslager där du bor?

Om du ska avbryta köpet på webhallen eller inte vet du bäst själv. Det är upp till dig hur viktigt det är om telefonen är importerad eller inte. Telefonen är fortfarande densamma och att få svenska menyer är bara ett par knapptryck bort.

Last edited: 4 jan 2011
  20. larzs0n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

anledningen är vell endast att jag är rädd att jag inte ska klara av det där knapptrycket :/ aldrig hackat en telefon förut.. finns ju bra guider men fan jag hatar å pilla utan att nån visar hur man gör :D haha, ni får lägga upp film guider ;P ska gå ner å kolla nu när dom öppnar, om det finns köper ja den nog å avbeställer annars låter ja de nog komma !

mvh