LG Optimus X2 VS Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Hamet77, 22 dec 2010.

1. MeIoN

MeIoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frågan är ju Samsung Galaxy TVÅ eller Lg Optimus 2x tycker jag ?

2. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

SGS2 helt klart! Skärmen som SGS2an kommer ha krossar 2Xan.

3. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

LG-O-X2 såklart
    den har dual-core
    2st processorer
    hdmi-utgång

den är bästa gamer mobilen
    du kan köpa idag
    tror inte sgs2 är bättre

4. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allt det där har SGS2 också, plus vad jag tror är en bättre skärm efter det jag sett.

5. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

SGS 2 har också dual-core så jag förstår inte varför det skulle vara ett argument för LG:n.

6. android3.0

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

sgs2 ingen hdmi är svaret
    sgs2 har 16GB
    LG xxGB ?

du missade de vissa det på samsungunpacked eventet på mwc
    kollade på det
    många klagade på att sgs2 inte hade hdmi

Last edited: 20 feb 2011
  7. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, den har hdmi genom usb kontakten, då kan man ladda och spela upp samtidigt med en specifik kontakt.. så det enda den saknar är själva hdmi kontakten.

8. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Att den har HDMI är ett argument, men du angav även att LG:n hade dual-core, vilket jag inte ser som argument. Därav mitt inlägg.

9. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Glöm inte att Optimus 2X inte är ett monster i storlek,, 4.3 e enligt mig bara för stor och mitt max går vid 4 tum. Kanske inte gäller för alla men för mig är det ett argument att ha i åtanke.

10. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SGS 2 är också i samma storlek.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

en sak som folk verkar lite för kåta på är HDMI... visst det är nice men dom flesta verkar gå i villfarelsen att dom ska kunna köra ut en hdfilm på tv'n med hjälp av detta vilket inte går...
    Sanning med modifikation.. I min tanke så vill folk kunna suga ner en x264-ruller från tpb tex och köra ut på tvn.. det kommer gå men tyvärr får du inget ljud. Eftersom alla filmer mer eller mindre förutom en del ap-gamla rullar är DTS och det kan inte decodas av luren.

Så det personer som går med drömmen om att tanka ner filmer och sen köra ut via hdmi kan släppa det direkt för det kommer inte hända.

Sorry to be the bringer of bad news ;)

12. android3.0

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag blev sugen på film i mobilen haha
    vilken film rekommerar ni ?
    jag har backup voddler appen i min x10 mini pro
    har de börjat vissa film i den appen ?
    man kunde bara se trailsers förut

Last edited: 20 feb 2011
  13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nej du kan inte se film via den ännu och frågan är om du nånsin kommer kunna det. I nuläget en meningslös app.

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu skall jag, precis som herrarna här ovan, vika av från huvudämnet och berätta exakt vad jag tycker om just SGS2 vs O2X.

Till en början vill jag säga att dessa typer av diskussioner har en tendens att spåra ur, men här skall jag försöka mig på en objektiv inställning till det hela.

Hade båda telefonerna funnits på marknaden idag hade jag valt SGS2. Varför? Just för att den har i stort sett allt och lite till. Nu säger jag inte att jag varken behöver en dubbelkärnig processor, 1GB RAM eller en skärm stavad Super Amoled Plus. Men som tekniknörd lockas man självfallet även av det som man i slutändan kanske inte ens använder.

SGS kan ha varit instabil, vad Samsung gjort med SGS2 kan vi ännu inte veta. Likaså med LG:s O2X. Då ingen av dessa än finns ute på marknaden kan vi inte säga att ditt eller datt är bättre/sämre för den ena eller den andra.

Men att Samsung erbjuder en otrolig skärm som dessutom är strömsnålare än normalt, 1GB RAM, ett kraftfullare batteri i en så tunn makapär är otroligt.

Många vill gärna påpeka att 4.3" är för stort, jag kan hålla med. Men i detta fall skall vi inte låta tumstorleken lura oss. SGS2 är nämligen mindre i volym än O2X. Visst, den är 1,6 mm högre, strax under 3 mm bredare, men över 2 mm tunnare. Med detta sagt tror jag faktiskt att SGS2 kommer att kännas av mindre i byxorna också. Ett A5-papper känns ju faktiskt av mindre i fickan än en tärning, om vi nu skall dra en mindre bra jämförelse med vad jag vill få fram.

Vad gäller design gillar jag återigen SGS2:s tunnhet, men jag måste faktiskt säga att Samsungs hemknapp inte faller mig i smaken, där gillar jag O2X bättre.

Som någon tidigare påpekat är det väldigt mycket folk som är kåta på det här med HDMI. Visst, en till "feature" är väl aldrig fel, och jag vet inte vad ni har för användningsområden, men handen på hjärtat... hur många gånger kommer ni använda det?

Är jag hemma kopplar jag in datorn till TVn om jag vill surfa stort, vill jag spela känner jag att jag får en större upplevelse genom att spela Heavy Rain på PS3 än att sitta och skicka iväg arga fåglar från en mobiltelefon inkopplad till TVn.

Många använder sig av påståendet att det vore hur gött som helst att skicka in en film till mobilen för att sedan spela upp hos "polarn". Snälla nån, skicka över filen till ett USB-minne och spela upp hos honom/henne istället? Att spela upp HD från mobilen kommer suga ut ett fulladdat batteri på drygt 3 timmar. Ska ni spela upp material från mobilen kom ihåg sladdomvandlare, samt en laddare. Ett USB-minne tar mindre storlek. Ni vill kanske då påstå att kompisen minsann faktiskt både har laddare och en HDMI-omkopplare så ingen materiell behövs ta med. Har kompisen detta antar jag även att han/hon har en dator med HDMI, så återigen, ta med USB-stickan.

"Jag är ofta iväg på hotell så HDMI ut skulle passa mig kanon". Ja, kanske det, men om du ofta är på hotell antar jag att du "bor" där pga jobbet (pratar vi semester är det väl en skam att ligga framför TVn på hotellet)? I såna fall förmodar jag också att en dator är (borde vara) inblandad i bilden.

Nu låter det lite som om jag är emot hela grejen med HDMI men icke. Visst är det bra med fler möjligheter, men summan av kardemumman så är det väl inget ni kommer nyttja dagligen? Folk gillar gärna att använda detta som ett argument för att av någon märklig anledning tycka den egna telefonen är den bästa. Låt folk tycka och köpa det dem vill.

Och Samsung, visst, den nya tekniken, HDMI genom USB samt laddning samtidigt. Självfallet är det framtiden, då slipper vi detta med att uppspelningen på TVn suger ur batteriet. Men då skall faktiskt TVn stödja tekniken också, vilket mer och mer är på ingång. Men att återigen dra upp detta som argument känns lika svalt som att använda NFC som ett köpargument när det idag inte ens finns något utbyggt "nät" som nyttjar denna nya teknik.

Nu blev det lite väl mycket text, men jag vill åter knyta ihop allt. Hade både mobilerna funnits på marknaden idag, då hade jag valt SGS2 helt klart. Nu är ju denna mobil långt ifrån leveransklar och därför kommer jag om några veckor förhoppningsvis vara en glad ägare till O2X. Hur kommer det sig att jag väljer denna mobil när jag förespråkat SGS2? Just av den enkla anledningen att det nu är dags att köpa nytt. Och genom att vara först med det nya, att nu vara LG, ger en bra spark i röven för företaget att börja samla marknadsandelar. Jag väljer O2X pga att LG är snabbast ut på marknaden.

God natt.

15. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Var ju SGS 2 jag syftade på...

16. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Själv så föredrar jag Galaxy s framför dualcore mobiler. Tycker inte det gör så stor skillnad i verkligheten, mest hype som gör det hela bättre. har man en sgs med super optimerad kernel och rom så spöar den det mesta. ser man på några youtube videos så förstår man..

17. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Läste detta om 2X:
    Tangentbordet som är förinstallerat är ingen höjdare, men går lätt att byta ut mot något annat (det inbyggda saknar till exempel dedikerade svenska tecken.
    Vi upplever dock batteritiden som något sämre än exempelvis en HTC Desire,

Verkar ju lite sådär....