Diskussion: LG Tone Free HBS-FN6 true wireless

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 6 okt 2020.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Beställde ett par LG HBS-FS6 true wireless från Amazon. Mest för att de är gjorda av någon speciellt material som inte ska vara allergiskt framkallande.. haft problem med alla andra lurar som har silikon i sig så tänkte att det var värt att testa. Ipod Pro-kopior utan ANC. Helt ok reviews där de ska ha en naturlig ljudbild. Lite kul att de ska döda bakterier med UV-ljus :) finns även lillebrorsan utan UV-ljus som då heter HBS-FN4 (kostar dock nästan lika mycket på Amazon..

    USB-C litet fordral osv..

    Återkommer med en liten review när jag fått dem (nästa vecka)

    • Meridian sound technology.
    • UV cleaning to kill germs on the earpieces.
    • With more than 5 hours of battery life – with the use of the charging case even more than 18 hours.
    • IPX4 splash protection.
    https://www.amazon.de/gp/product/B089H6YXPQ/?tag=oid02-21
     
    allerkrans92, RURAL och bernard gillar detta.
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag drar en liten review nu när jag haft dem i några veckor.

    Plus

    • Litet smidigt etui
    • USB-C
    • Bra batteritid
    • Bra ljud för pengarna
    • Plupparna är utvecklade för att minska allergisk reaktion
    • Bakteriedödande UV (har ingen möjlighet att testa) ¯\_(ツ)_/¯
    • Smidigt format
    • Bra app
    Saker som kunde vara bättre
    • Basen
    • Passform
    • Touch-ytan
    Jag har länge haft problem med att jag fått allergisk reaktion av silikon i buds vilket har tvingat mig att köra over ear vilket jag absolut inte föredrar.. därför bestämde jag mig för att testa dessa eftersom de inte använder silikon utan någon medicinskt rent material (?) och visst stämmer det, kan använda dessa helt utan att uppleva några besvär!

    Vad som dock är ett besvär är avsaknaden av bas. Eller det finns bas men om man är van vid over ear/powerbeats pro osv så är jusude djupa tonerna inte speciellt framträdande.. that said så är mid och highs riktigt bra! Dessa är mycket bra lurar för folk som föredrar naturligt platta designade ljudbilder.

    Lägg till att amazon.de tar typ 1000kr för dem så är de riktigt bra.
    Passform är ju personligt och kunde vara bättre enligt mig - de behöver tryckas in i öronen vilket leder till att de även glider ut lite för lätt vid t.ex träning.

    Appen är riktigt bra och påminner mycket om Samsung Galaxy Buds- app för de som vet..

    Hörlurarna har pass through vilket är smidigt när man behöver höra saker runt sig och det funkar bra.

    Budsen har touch som sitter på samma ställe som airpods gen1/2 vilket fungerar bra men tyvärr så kommer man åt de heeeela tiden så fort man ska rätta till hörlurarna vilket leder till massa feltryck..
    Men summering är för 1k värt - mer än så så finns det bättre alternativ - OM du inte är som jag och är allergisk mot alla andra - för då finns det bara dessa...
     
    Jörgen Ö, Anthraxabuz, RURAL och 1 annan gillar detta.