Hade LG varit strategiska hade de slagit på stora trumman och börjat sälja V20 i Europa medan de som beställt Note 7 letar alternativ. Gäller att smida medan järnet är varmt, men tyvärr verkar LG inte särskilt offensiva.
Det hade varit klockrent. Jag hade med största sannolikhet köpt en om den dykt upp här inom en snar framtid efter katastrofen med Note 7. Nåja, V30 nästa år kanske?
Nä deär anmärkningsvärt att LG inte är mer på tårna med tanke på deras egna bekymmer i den starka konkurrensen. Samsung lär nog också ångra i detta nu att de aldrig släppte Note 5 i EU. Hade jag varit LG hade jag också snabbt som ögat framställt en typ V20s med stylus.
Det enda som för mig talar emot en LG/V20 nuförtiden är att de är mycket svåra att ändra DPI på (kanske annat med root?). På G4 och V10 fick jag aldrig till lägre än 540 vilket för mig personligen blir som att ha en mobil för synskadade med tanke på skärmstorleken.
Mmm varenda jäkla Android är gjord för synskadade. Skärmstorlek spelar liksom ingen roll tillverkare anpassar inte efter det. Ett jäkla skämt att man ska behöva ändra själv på icke-officiell väg och att appar kanske skalar fel ibland och blir nästintill obrukbara på en del telefoner. I det avseendet har i alla fall Apple fattat hur det ska vara hela tiden.
Jag är helt inne på en V20, klart bästa telefonen i år med allt jag vill ha, och jag orkar inte vänta till i feb-maj någon gång innan nästa års flaggskepp kommer. Jag har kikat runt lite, och det finns massor att köpa på ebay från kina-trakten till rimlig peng (ca 6500:-). Frågan är, är det värt det? Känns lite scary att köpa av random kinaföretag på ebay. Man kan ju även åka på tull med lite otur och få en betydligt dyrare telefon :/. Vet ni några företag som är bra att beställa från? Eller om det finns något annat rekommenderat sätt att få tag på en?
Går rykten om en europeisk version av v20. http://m.gsmarena.com/lg_v20_s_name_trademarked_in_europe-news-21520.php Ngn som hittat mer info om detta?
Tänkte länka precis samma sak Verkar inte heller vara klart än (inte gått igenom), sen verkar patentet gälla mer än eu (hur nu det fungerar). Kan också vara för att pantera någon framtida modell (inte troligt i detta fall dock).
G4s var ju en mycket nerbantad modell av G4 så ni ska nog inte hoppas för mycket från något som heter V20s...
Vill ha en mobil med dual-sim och dedicated SD-slot. V20-dual är nog mitt val. Tyvärr ser det ut som man måste vänta ett tag