Problem: LG3 och Clockwork. Någon som testat?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av kallt_kaffe, 29 jul 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag har inte brytt mig om att roota om telefonen efter de två senaste OTA:erna men då jag har problem med Samsungs egna blåtandstangentbord i CM10 på min Galaxy Tab 8.9 så vill jag testa om CM10 på S3:an har samma problem så jag tänkte göra en backup och blåsa på CM10.

    Problemet är att någon av de senaste OTA:erna skrev över Clockwork med stock recovery och att det nu med LG3 (senaste OTA:n) inte verkar gå att flasha Clockwork m.h.a. Odin längre. Allt ser OK ut och det står att den lyckats men bootar jag recovery så är det stock recovery som startar.

    Testat med både Chainfires Clockwork och Clockwork Touch 6.0.1.0 och med Odin3 1.85 och 3.04. Samma resultat varje gång.

    Är det någon annan med LG3 som testat detta och lyckats eller misslyckats? Jag hoppas verkligen inte att Samsung gått och låst bootloadern med senaste OTA:n.
     
  2. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    flasha in en annan ROM med ODIN och kolla om det hjälper? behöver ju inte vara Nordic ROM, alternativt en Custom ROM med ODIN.
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    You should however be aware that said OTA will most likely re-install stock recovery and remove this one. Furthermore, it may keep doing so every time you boot. CF-Root v6.3 (and newer) will try to disable this, it is advised you flash that. Just reflashing this CWM recovery will likely not help.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    kallt_kaffe gillar detta.
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Tack... nu är jag på banan igen. Hade inte detta problemet med de två först versionerna av firmwaren. Iofs var det först den 2:a och 3:e uppdateringen som jag drog in via OTA. Den första körde jag in genom Kies. Det kanske var att jag körde via OTA som ställde till det.