LG990 Ingen usb ansluting

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av dola, 19 jun 2011.

1. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det skumma är att den inte finns i enhetshanteraren... har kollat där både när den är i och urkopplad till datorn, verkar inte finnas ngt som har med telefonen att göra...Ingen av de saker jag ser i enhetshanteraren på den andra datorn ser jag inte på denna dator.
    Den här dator är formaterad i början av juni och fram till nu har det fungerat super.

2. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Fungerade inte så bra trots allt. Lyckades koppla ihop som USB-masslagring, när jag efter det vill prova med LG pc suite så fungerade det inte och har inte lyckats någon mer gång.

På Elgiganten när jag skulle reklamera mobilen så ringde han en kollega som sa att han talat med en tekniker på LG som sa att det var ett känt problem och skulle åtgärdas med en uppdatering. Någon som har lust att ringa LG och få det bekräftat?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

dola gillar detta.
  3. dola

dola Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick tillbaka min mobil från Telia i onsdags. Allting fungerade och jag uppgraderade telefonen via LG update (Basbandversion: 1035.21_20110622) LGE-version LGP990-V10c). Efter detta så är det samma fel ingen! Det känns som att det är en bugg i mjukvaran. Då dom har bytt mainbord och det låter inte troligt att det sak också vara defekt. Ska förbli Telia på måndag om dom vet om en bugg eller om man kan få en ny telefon.

Ni som har haft samma problem vilken version har ni? Kan man nedgradera telefon på något sätt?

Skickat ett mail till LG där jag fråga om mitt problem och länkat till tråden också.

Last edited: 8 jul 2011
  4. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Det är fick min att fungera btw!

5. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nu är allt fuckat, får inte igång USB-anslutning på någon av datorerna jag testat nu, har även testat på flickvännens. Ingenting, men telefonen laddar.

Jag ringde till support, han sa att jag skulle Wipea telefonen eller att jag skulle uppdatera till 10c via Wifi, men jag sitter på CM7 och kan inte uppdatera till nya stock-uppdateringen och en wipe har inte heller hjälpt.

Nu när jag ska köra NVFlash så får ju såklart datorn ingen kontakt med telefonen då heller, så jag kan inte återställa till Stock med den metoden, finns det någon Nandroid-backup från stock som jag kan lägga in på mitt SD-kort? och flasha in det med CWM? borde kanske funka?

Jag kan ju göra allt jag behöver genom att lägga in det på SD-kortet och sedan in med det i datorn, så överdriven kris är det ju inte, men det vore kul om man slapp krångla varje gång man ska byta nightly eller bara lägga över nån fil.

6. dola

dola Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick ett svar från LG och dom vet inte vad felet kan komma ifrån. Han gav mig ett tips att köra en hard reset, men det hjälpt inte :( Ska försöka gå förbi Telia imorgon och köra en DOA på mobilen.

7. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Har ni installerat drivrutinerna som någon här länka till? Det hjälpte mig i alla fall

Skickad ifrån min O2X

8. perror

perror Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Prövat Linux?

Nu kör jag inte Linux själv men det OS jag kör behöver inga drivrutiner för att telefonen ska dyka upp som en USB-enhet. Det är ju enkelt att fixa en bootbar CD med Linux och på såvis begränsa problemet till mobil och PC-hårdvara. Du får själv ta reda på om (och hur) det är meningen att det ska funka på Linux.

9. dola

dola Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prövat i Linux också.

fyi
    Om man kör tail -f /var/log/messages ska det kommer upp information när man kopplar in telefonen

10. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Tog mig tid och åkte till giganterna idag, förklarade lite snabbt nöjt case igen och sa att jag ville ha en fungerande telefon. Killen bad mig prata med en telefonförsäljare, gick och gjorde det och hon försvann ett tag. Kom tillbaka och sa att alla o2x har problem med usb-anslutningen och att det skulle vara likadant om jag fick en ny mobil. Hävdade motsatsen och bad tjejen prova med deras demoex som fungerade klockrent. Kopplade in min igen och inget hände som vanligt... Hon gick med på att jag skulle få en ny men skulle inte komma och klaga på samma fel isf. Vi öppnade en ny kartong och den fungerade också som den skulle. Sa nu sitter jag här med en fungerande mobil :) Har iofs inte provat den hemma om den fungerar om det ska.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk