Skulle vilja inflika något här rörande Navigon. Har själv använt Navigon. Delar dina positiva synpunkter ovan om själva programmet men deras kundservice är under ALL kritik.
Innan jag beställde Navigon frågade jag om kartorna täckte alla länder jag behövde (reser en del i jobbet och hade en mycket specifik fråga rörande Malta). Fick svaret att: JA det gör det.
Laddar ned programmet och kör några dagar. När jag senare skall byta telefon och updatera programmet så börjar strulet. Jag kom tillslut upp i tvåsiffrigt antal samtal till supporten. Alla ger mig olika instruktioner om att jag skall installera av, installera på igen. Att deras kollegor gjort fel etc men ingen löser problemet.
DESSUTOM säger de att jag med mitt abonemang (det enda som finns) inte kan upgradera till kartor nyare än Q12010 (och bland dessa finns INTE malta med), dvs man har ljugit för mig när jag frågade om Malta ingick, hade jag fått korrekt info där hade jaginte köpt programmet.
Jag påtalar detta och blir lovad att de skall kontakta mig och häva köpet. Detta händer inte så jag påminner och blir åter lovad att man skall kontakta mig vilket inte sker.
Nu sitter jag alltså med ett program som jag inte kan använda på mina tjänsteresor. Detta som en följd av att jag gavs felaktig info när jag kontaktade kundtjänst och frågade om produkten. Navigon hör inte av dig som utlovat trots påstötningar. OCH jag har lagt en betydande del av min arbetstid på att sitta i samtal med kundtjänst och fått råd som inte varit applicerbara.
Jag säger INTE att programmet i sig inte är bra om det fungerar (för det är bra) men kombinationen av kaosartad, felaktig info samt nonchalant bemötande gör att jag idag aldrig skulle köpa Navigon igen.
//undvik gärna att citera så mkt, goa200
Last edited by a moderator: Dec 12, 2010