Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 december 2010.

1. schween

schween Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skynda dig! :)

2. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

vore trevligt om du kunde ge info ikväll för oss som funderar på att köpa till kampanjpriset.

Ladda gärna upp en enkel youtubevideo där man ser interfacet och hur touchen fungerar. Det räcker funkar touchen bra, respons, är det mutlitouch, funkar market hack?

3. kivimart

kivimart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är inte hemms föränn kl nio ikväll då vi har julöppet. inte kul.

4. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

ok, synd.

5. Twk

Twk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Funderar du på att köpa en skulle jag absolut råda dig att göra det idag om du har en SIBA-butik nära. Som någon skrev, en Android-platta (med rk2818 faktiskt) för knappt 1200 är ju löjligt billigt. Dessutom har de väl öppet köp om du skulle ångra dig..?

Personligen tycker jag att den är med råge värd pengarna. "Surf", mail, youtube, Svt Play osv osv fungerar, dvs alla standard-grejer. Det går att koppla in tangentbord + mus om man kör via en USB-HUB (dvs den kan agera USB host för allt möjligt). Nu med möjlighet till Market är den verkligen trevlig.

Men visst händer det att någon app inte fungerar eller kraschar ibland. Vissa saker går långsammare än på min X10. Samtidigt - det är inte en tablet för 6-7000:-. Tycker man som jag om att leka med nya prylar är den perfekt, men var förberedd på att det finns lite barnsjukdomar (bl a opengl2 fungerar inte ordentligt -> Angry Birds funkar inte för närvarande, liksom på många plattor baserade på liknande hårdvara). Förhoppningsvis löses det i en framtida firmware (eller av någon "custom rom").

Nämner som en parentes att jag fått till permanent root på min egen + en "userhook" (ett shellscript man kan lägga på sdkortet som körs som root vid varje boot) genom att modifiera boot-imagen lite. Inte så snyggt för närvarande (mest ett test för att se hur långt jag kom) men det fungerar bra.

Ska försöka få tid före nyår att snygga till den och kan posta den här sedan i form av en update.img om någon är intresserad :)

edit: Swe: multi-touch funkar inte vad jag märkt åtminstone. Market funkar om man flashar den med firmwaren som drnashlenin tipsade om. Skärmen är resistiv (alltså "pekskärm") men bra för att vara en sådan (delvis en vanesak märkte jag efter ett tag). Bra ljus och kontrast på skärmen.

Last edited: 21 december 2010
  6. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Tack för svar, resistent skärm är ju inte enbart nackdel, kapacativa skärmar funkar ju inte bra i minusgrader eller med handskar på. Så i vintersverige finns det faktiskt en fördel.

7. r0bban

r0bban Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inköpt

Tänkte bara säga en sak, KÖP!

Är man nyfiken på den nya tekniken och beredd på att allt inte är perfekt är det verkligen läge idag, köp den innan den tar slut.

Jag har precis installerat om den med uppdateringen som postades i den här tråden och det funkar skitbra.

Jag kan säga att jag både har en X10, legend och en Ipad faktiskt men köpte den här som blivande julklapp (fast först behövde jag testa den). Jag har köpt den till min pappa som gillar att läsa eböcker, surfa, se på youtube, läsa epost och prata på skype.

För er som undrar om multitouch och skärmens responsivitet kan jag säga att den är ungefär 1/4 så bra som ipaden, man får det man betalar för. Bäst funkar den med penna och sämst funkar den med "dragrörelser" med fingrarna. Alltså... att skriva på tangentbordet är inga problem men att låsa upp skärmen är jobbigare. Nu har jag iofs bara testat med skyddsplasten på men det funkar, inte bra, men det funkar.

Jag ska prestandatesta den lite så återkommer jag!

8. r0bban

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bara säga att den är otroligt rapp, snabb i menyerna och reagerar DIREKT, inget lagg överhuvudtaget, är mycket positivt överraskad.

9. Twk

Twk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha testa åtminstone utan skyddsplasten innan du ger ett omdöme... (Den sprider ditt tryck lite grann över ytan -> sämre nogrannhet). Det är VERKLIGEN inte något problem med att låsa upp skärmen eller "draga" i allmänhet, iaf inte på det exet jag har)

Däremot är det ingen Ipad, det håller jag med om.

10. paulsson.henrik

paulsson.henrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dra upp lite filmer på den i action då så att man får se :)

11. r0bban

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jMehN2n0occ?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jMehN2n0occ?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>

12. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Skärmen är verkligen inget problem men kanske kräver lite tillvänjning om man är van vid kapacitiv eller van vid mindre skärmar. Mitt tips är att dra med pekfingernageln istället för fingertoppen, alternativt trycka lite lite hårdare med fingertoppen. Det är när man är "fjäderlätt" som man då och då kan råka ut för fel menyval men det är en vanesak. Självklart ingen iPad men så har ju även iPad sina begränsningar.

13. paulsson.henrik

paulsson.henrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Härlig film! Ser ju faktiskt rapp ut. Antar att den håller rätt bra för filmtittande och slösurfande i soffan.

14. BalvBam

BalvBam Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte mig en idag på rean. Håller på att laddas nu men ska försöka hinna med en snabb recension innan det blir för sent ;)

15. Mr_Skoog

Mr_Skoog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sugen som attan att köpa en idag. Har dock en iPhone 4. Ge mig användningsområden tack! Tänker själv spontant att man kan ha den bredvid datorn uppställd för att visa twitterflödet.

16. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Om man kan lita på lagerstatusen på Webben så är den slut i Växjö :(
    Avbeställde nyss min Woopad trots allt...

Last edited: 21 december 2010
  17. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Tack för videon, tyvärr ligger närmsta SIBA 6 mil bort. Hoppas de rear ut den i mellandagrna. :teeth:

18. Benga

Benga Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan ej få det att funka.

Försöker&försöker, hardresetat plattan, men det slutar alltid med att drivrutiner ej installeras.Vid försök att installera via enhetshanteraren så visas plattan som okänd enhet och "1:an" i uppgraderingsprogrammet lyser alldrig grönt.Vad gör jag för fel (USB-debugging är ej bockat((kör Win7)).Tacksam för din hjälp!
    Benga

19. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Kanske dum fråga men är du HELT säker på att du stängt av den och inte bara satt den i suspend? Håll inne avstängningsknappen i 3-5 sekunder och välj stäng av från den dialogrutan som kommer upp. Efter det väntar du i 30 sekunder, trycker ner och håller kvar mittenknappen och sen sätter du i USB'n. Då borde win 7 "plinga till" och leta efter drivrutinerna. Om du gjort så och det ändå inte funkar skulle jag byta USB-port och se till att alla tidigare anslutna USB enheter tagits bort på säkert sätt.

Kör du win 7 64bit eller 32 bitars? X86 drivrutinerna är för 32 bitars och X64 för 64 bitars. Kan du högerklicka på okänd enhet och manuellt uppdatera drivrutinen till den du skall ha?

Last edited: 22 december 2010
  20. kivimart

kivimart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag får inte svt play eller slingplayer att fungera, någon som har tipps?