Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. nonprogrammertechie

nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

@android3.0 Ha ha! Det var faktiskt ett av de rappaste o roligaste käftsvar jag någonsin fått! :-D

Ok, jag kryper till korset; (aspergersapan, jag lägger mig...) jag undrar om jag kan få ett "gensvar" utan att läsa 1456 stycken trådar...?

2. patrikeson

patrikeson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med min 7CK100...

Igår kväll tog batteriet slut och paddan släcktes ned, nu vägrar den starta.

Den var flashad med "LL_7CK100_working_market_20101220_V1.4.0" imagen och har fungerat klockrent fram tills igår.

Detta är nuläget:
    * Tar laddning via DC och USB
    * När man trycker in powerknappen tänds knapparna upp och de slocknar när man släpper den.
    * Hållt inne powerknappen i över en minut utan resultat.
    * Prövat flertalet "knappcombon", inget resultat.
    * "Gemreset" ger inget resultat.
    * Windows hittar enheten, då som enhet och inte diskenhet.
    * Går att flasha om den med "RKAndroidBatchUpgrade", gjort detta men ingen skillnad.

Jag börjar luta åt hårdvarufel, eller har någon annan en brilljant idé?

3. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

dra ur alla strömkablar och usb
    så batteriet ska ta slut helt

testa sen att ladda batteriet på nytt

den kan hängt sig på något sätt

när störmen är helt slut

ska den gå ur det

4. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Prova flasha med twk 006.:cool:

5. MrMr

MrMr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hopp!
    Investerade i en LL på tradera härom dagen. Starta igång och insåg snabbt att en uppdatering behövdes. Hittade hit och tjongade i twk006 och plattan blev något trevligare (tack twk). Däremot måste jag säga att jag inte blir riktigt vän med touchfunktionen. Är ingen expert på detta men kan ju säga att SE x10 flyter ruggigt mycket bättre. Hur gör djur hölla jaf på att fråga, men jag menar ju givtvis hur ni gör. Använder ni "fingrarna" eller naglarna eller nån penna? Är lite smått tjurig och slänger snart plattan eller säljer den på Tradera :)

6. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Skulle eventuellt kunna bero på att LL-plattan har en resistiv skärm, vilket innebär att man måste "trycka" på den för att den ska reagera. Det kräver antagligen lite tid för att man ska vänja sig.

MrMr gillar detta.
  7. Dava

Dava Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har använt många resisitva skärmar i mina där och brukade ofta använda en vanlig reklamstiftpenna där jag tryckt in stiftet. Skulle jag bara kolla något snabbt använde jag naglen.

Är lite sugen på nämnd platta, vad är rimligt pris på tradera?

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

8. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Max 800 skulle jag säga. Den kostar bara 1500 ny och då har du alla garantier och liknande, plus en helt ny platta.

9. MrMr

MrMr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu blivit mer vän med LL faktiskt. Helt ok platt för 800 spänn :)
    Kan dock inte köra angry birds season på den. Nån mer som har det bekymmret?

10. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ja, det har avhandlats redan i trådarna om Kendo och LL, har med open GL och grafikkortet att göra

11. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Undrar..

Tjenare grabbar/gubbar/tjejer :D

Jag undrar om där finns nån eventuellt uppdateringar på gång ?

Undrade rent allmänt bara..

Take care....

12. ny på LL

ny på LL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej en fråga

Kan man ansluta usb disk till miniusb porten ?

13. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ja det går bra med USB minne men du måste först ställa USB mode till "host" i inställningsmenyn sen kan du se filerna på USB-minnet från "Explorer-filhanteraren".

Har inte testat med extern hårddisk men borde gå så länge HDD'n har extern strömförsörjning.

Edit: glömde säga att du behöver en adapter som gör mini usb hane ---> USB hona. Jag köpte artnr 68613 på "Kjell"

Last edited: 22 feb 2011
  14. jackster86

jackster86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som försökt överklocka processor, och hur mycket isåfall?:P

15. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det har låst på 312 MHz(av twk_ kanske?), försökte överklocka det utan resultat....:ehm:

16. jackster86

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm, ska den inte vara låst på 600mhz? konstigt....

17. jackster86

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Twk007 ska möjligtvis inte komma ut snart?:P

18. kn3pp

kn3pp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad kan förbättras? :)

19. humlan

humlan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Imo så skulle man kunna ha lite bättre default-inställningar i launchern, samt man borde ha stöd för CIFS installerat.

Men den är rätt färdig som den är, skulle vara kul om de har framgång på att få till en 2.2, 2.3, 3.0-rom istället.... Om det nu alls går.

20. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Tror du verkligen jag skulle låsa CPUn medvetet med tanke på de övriga förändringar jag gjort på firmware jämfört med orginal? :eek: 311.29 <b>BogoMIPS</b> är för övrigt bussfrekvensen i det här fallet som dubblas internt i CPUn (antar jag). BogoMIPS avspeglar inte nödvändigtvis den fulla CPU-frekvensen (därav "Bogo")

Den dagen jag kompilerat en egen kernel där <b>alla</b> delar funkar som de ska (hint, hint) kommer den självklart inte vara låst på något sätt om det går att undvika. Gissningsvis är den låst idag eftersom det är enklare att få ett OS stabilt om CPUfrekevensen inte ändras stup i kvarten. Någonstans runt 620-625 MHz kör den alltså f.n.

Jo man hoppas, fast det är ju bra om det finns några förbättringar förutom bara ett högre versionsnummer :P Skämt åsido, tyvärr har jag haft väldigt lite tid sista tiden. Det lilla jag haft har fokuserats på två saker: Kompilera en fullt fungerande kernel från scratch och 3G-donglar.

Jag har en alphaversion av twk-007 där några donglar fungerar hjälpligt som möjligen skulle kunna bli beta någon gång under/strax efter helgen. Postar länk här som vanligt så fort jag har något tillräckligt bra. Inga andra nyheter som det ser ut just nu dock, så det är kanske ingen större mening att dra in den om man inte har en 3G-dongle att testa med (om man inte tycker det är kul att hjälpa till med stabilitets-test rent allmänt såklart)

Håller helt med, särskilt CIFS. Eftersom jag inte hinner göra allt själv som jag skulle vilja, eller ens en liten del av det, tar jag tacksamt emot paketerade/dokumenterade lösningar jag kan lägga med i nästa version, som jag efterlyst tidigare. Om jag missat något inlägg ber jag om ursäkt och tar gärna en tillrättavisning tillsammans med en länk där lösningen avhandlats :)

Vad gäller default-inställningar har säkert alla olika uppfattningar om vad som är "bra". Jag har valt att inte ändra på något utan den är som den kommer när man laddar ned den själv. Man behöver ju inte göra factory default sådär våldsamt ofta, och alla gör väl backup löpande som i alla andra sammanhang :cool: (Ja, det är främst för att det var enklast att inte ändra på något vilket ger tid över för annat, såklart)

Jag har absolut inte avslutat arbetet, men olika perioder har man olika mycket tid över för sådant här. Det är synd att inte fler velat förkovra sig dock.

Last edited: 3 mar 2011
    Tornankan och jackster86 gillar detta.