Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. Meriqbell

Meriqbell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan !
    NU kommer säkert halva forumet skriva jag e en idiot och ska läsa allt från början !
    Men tyvärr , jag fattar inte rikigt hur jag ska flasha min 7CK100 och hur jag får in Market på den , om någon kunde ge steg för steg på TWk 006 kunde vara väldigt snällt !

2. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det där låter riktigt lovande! För det är något jag noterat att plattan suger ström som bara den i suspend! (Kendo iofs)

3. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Visst kan vi hjälpa dig men syftet med ett forum är att vi skall driva saker och ting framåt och då är det käckt om man läser på lite. Jag har all respekt för att detta inte är enkelt så jag kommer hjälpa dig men du måste också skumma igenom tråden för att lära dig så att du i framtiden kan lära andra.

-Hur långt har du kommit på egen hand?
    -Har du laddat ner uppgraderingsfilen till din dator?
    -Har du läst den instruktionen som finns med i den filen?
    -Vad har du för operativsystem i din dator?
    -Vad har du för processor i din dator (Intel eller AMD)

Vi börjar där så får du återkomma med svar.

4. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. joakimno1

joakimno1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket.
    Den filen var inte korrupt iallafall, dock så får jag kendo vid start.
    Får bli att lägga in fw med market istället så att jag får LL bootbilden, så att man slipper att SIBA skulle påpeka något.

6. akeake

akeake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Såja nu har jag testat Huawei E220.

Resultat:

Mobile network säger först
    "Turning on"
    "USB mode switching..." syns
    sedan "Initializing...."
    Sedan går den tillbaks till frånkoppat läge
    "Turn on mobile networks"
    :(

Den tycks loopa så i all evighet och förr eller senare "brinner skärmen" :)blir helt vit) och sedan är stackars Kendon totalt "braindead".
    Sedan är det dags att ta till gemet.

Efter aktiveringen blinkar alltså modemet grönt en tid, ingen pin kod frågas, och snart går mobile networks i off läge igen osv....

Konstigt att det inte fugerara eftersom Twk_ lyckades köra med Huawei E220.
    Sim kortet är från Elisa... prövade också TDC men lika svagt slutresultat i båda fallen.

Jämfört med A-LINK så kommer Huawei längre...
    "Initializing"... , medan A-LINK slutar leken efter "Turning on" och "USB mode switching..."

Jag tog inga alogcat dumpar denna gång...
    Kanske senare....

... testade förresten på en Suse 11.3:
    Huawei fungerar
    A-Link syns inte ens som en USB device (lsusb)
    Båda fungerara bra i Windows... suck
    ------
    If something can go wrong, it will...

Last edited: 14 mar 2011
  7. Miste

Miste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Finns det något sätt att flasha sin platta från OSx eller Linux? Det är så jäkla omständigt att åka iväg till närmsta polare (7 km! 20 min med kollektivtrafik!) med windowsdator varje gång man vill uppdatera eller återställa :P

8. Nickhe

Nickhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Kör bootcamp ?

9. Miste

Miste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mjo, men då blir det till att vara olaglig eftersom att jag inte äger en windowskopia och inte planerar att köpa en licens heller. Tänkte mer om det fanns ett färdigt program för ändamålet till Mac.

10. sudo

sudo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns lagliga Win7 Beta man kan ladda hem och köra i VM. Är du student har du nog fria licenser på Windows. Vill du lägga 200:- (två bussresor?) så hittar du begagnade original på eBay.

Sedan finns ju Wine, men jag vet inte om den fixar med mjukvaran. Kan vara värt ett försök.

11. humlan

humlan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Programmet går igång under wine, men den ansluter aldrig till plattan...

Kanske går att fixa av nån wine-guru, men känns inte helt simpelt.

12. dipper

dipper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan man med detta system komma åt tex barnacle wifi från kendo? Kör nu med almightys version.

Sent from my X10i using Tapatalk

13. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Då har jag provat själv med E220 och beta1. Detta var det första modemet jag fick igång, har funkat i alla versioner jag testat så jag brydde mig inte om att testa i sista skedet av beta1, får jag erkänna.

Efter att ha kopplat in modemet och konstaterat att inget fungerade alls plockade jag ur sim-kortet och vände det rätt, efter att ha upptäckt att det går att sätta dem åt fel håll :cool:

Det funkade fortfarande inte, och drog mig då till minnes att E220 vägrat fungera tidigare också om jag inte haft orginal-kabeln som följde med modemet närmast modemet, alltså den med vit/genomskinlig plast med synlig, flätad skärm inuti, måste vara kopplad direkt till modemet, och adaptern till plattan. Vänder man på det (vilket passar fysiskt) så funkar det "nästan" men inte hela vägen.

När jag ändrade på detta som jag brukat ha det tidigare så hoppade det igång, och jag har nu testkört igen hela vägen med ett tre-abb, och det funkar med E220 med beta1.

Om du gör exakt enligt ovan och du fortfarande inte ens får kontakt med mobil-nätet får vi jämföra hårdvaru- och mjukvaru-versioner. Jag flashade bl a om mitt Tre-brandade E220 i samband med att jag tog bort operatörs-låset, möjligen skulle något där kunna spela in, men det är tveksamt. Det identifieras korrekt som E220 och funkar fortfarande i Windows med Tre's egna programvara t ex.

Ibland kan man få vara lite envis och aktivera nätverket ett par ggr innan det funkar, eventuellt är det någon delay i ett script jag behöver skruva lite på.

En annan grej som är bra att tänka på för alla som testar: Browsern är kinkig om man kört igång den utan aktiv nätverks-koppling. Vänta därför med att alls starta browsern efter boot tills du fått upp "data-connection is available", annars vill den inte vara med verkar det som.

Om inte A-Link har något Linux-stöd alls blir det nog svårt att få igång det om du inte är beredd att själv ta fram de parametrar som behövs för usb_modeswitch-scripten. Du kan ju alltid googla och se om det nyligen tagits fram någon lösning, men det är självklart så att alla modem kommer vi inte få igång.

EDIT: Testade på en Kendo-platta för övrigt.

Last edited: 15 mar 2011
  14. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jag hittade den ursprungliga till slut längst in i ett hörn ;) Kan vi få upp lite speglar på den vore det bra, den här frågan återkommer med jämna mellanrum.

Orginalfirmware Limited Label 7CK100, utan market, från 2010-11-23. Inklusive flashverktyg för Windows.
    http://www.megaupload.com/?d=2ECJRVG8

drnashlenin gillar detta.
  15. akeake

akeake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej!
    Originalkabeln har hunden ätit upp... :teeth: ... men bra att veta för alla
    lyckliga, med originalkabeln till hands!
    På Windows och linux fungerade Huawei E220 med en standard USB-kabel, men då är såklart inte två USB-kablar inblandade...

Anyway: Nu testade jag Huawei E173 som ju inte har någon mini-usb kontakt och därför inte behöver två kablar.
    Den fungerar perfekt genast!

Så i stället för att stressa med support för alla världens NätStickor kan vi konstatera att "Huawei is the choice"... och därtill kommer extrautmaningar med de modeller som har en mini-usb port (E220).
    Om man kan hitta en usb-kabel mini-usb<->mini-usb så kanske ochså Huawei E220 kunde fungera för hundägare :)

Huawei E173 fungerara också direkt på EeePC med Ubuntu 10.10, Troligen fungerar den också på Suse 11.3 (orkade inte testa).

I stället för att förstöra livet med att mixa med A-LINK stickan, tror jag att
    stöd för Blåtand eller USB GPS-dongle kunde vara nästa utmaning ;) .

-----

Jag håller också med om att Kendon i viloläge äter batteri mycket mindre nu än med twk v 6

Last edited: 15 mar 2011
  16. ny på LL

ny på LL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

min skype vill ej logga in, det fungerar på windows datan, men ej på LL

synbolen laddarner, snurrar 5 minuter inget hender.

kan någon första varför.

17. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Verkar tyvärr vara så för alla. Har inte sett någon lösning på det heller.

18. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det är fler än du som har det problemet. Skype vet om problemet och jobbar på en lösning.
    Det är alltså inte fel på plattan i sig utan på att android och skype inte lirar så bra ihop. Verkar nästan som alla plattor förutom Galaxy-tab har detta problem.

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=749143&st=0

Last edited: 16 mar 2011
  19. ny på LL

ny på LL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

radio

tack för svaret om Tune in.

Har hittat ett liknande program

Resco Radio Free.

20. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Installerade just twk-007. Grym!

Upplever plattan som märkbart snabbare och av någon anledning känns touchen mycket mer följsam. Tycker det är mycket lättare att skriva på standardtangentbordet - inbillning?

Det enda som är lite irriterande är att symbolen för "ingen kontakt med mobilnätet" visas i statusraden hela tiden, vilket ju knappast är någon överraskning. :P Kan man ta bort den på något sätt?

Stort tack till twk!