Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. Tomo123

Tomo123 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Here's the final version of proposed userhook tweaks for our tablets. After a lot of testing, of course :)

#!/system/bin/busybox sh

# various tweaks

# minfree tweaks
    echo "100,200,20000,20000,20000,25000" > /sys/module/lowmemorykiller/parameters/minfree;

# vm tweaks
    echo 4096 > /proc/sys/vm/min_free_kbytes;
    echo 1 > /proc/sys/vm/oom_kill_allocating_task;

# vm "on battery" tweaks
    echo 20 > /proc/sys/vm/dirty_ratio;
    echo 5 > /proc/sys/vm/dirty_background_ratio;
    echo 500 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs;
    echo 1500 > /proc/sys/vm/dirty_expire_centisecs;
    echo 100 > /proc/sys/vm/vfs_cache_pressure;

# kernel tweaks
    echo 24188 > /proc/sys/kernel/sched_features;
    echo 8000000 > /proc/sys/kernel/sched_latency_ns;
    echo 4000000 > /proc/sys/kernel/sched_wakeup_granularity_ns;
    echo 2000000 > /proc/sys/kernel/sched_min_granularity_ns;

# swap tweaks
    echo 40 > /proc/sys/vm/swappiness;

# tcp tweaks
    echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_timestamps;
    echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_sack;
    echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_window_scaling;
    echo 600 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_keepalive_time;
    echo 30 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_fin_timeout;
    echo 30 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_keepalive_intvl;
    echo 5 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_keepalive_probes;
    echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_no_metrics_save;
    echo 512 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_max_syn_backlog;
    echo "4096 61000" > /proc/sys/net/ipv4/ip_local_port_range;
    echo "4096 16384 256960" > /proc/sys/net/ipv4/tcp_wmem;
    echo "4096 87380 256960" > /proc/sys/net/ipv4/tcp_rmem;
    echo 256960 > /proc/sys/net/core/rmem_default;
    echo 256960 > /proc/sys/net/core/rmem_max;
    echo 256960 > /proc/sys/net/core/wmem_default;
    echo 256960 > /proc/sys/net/core/wmem_max;

# prop tweaks
    setprop net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960;
    setprop net.tcp.buffersize.wifi 4096,87380,256960,4096,16384,256960;
    setprop wifi.supplicant_scan_interval 240;
    setprop windowsmgr.max_events_per_sec 60;
    setprop debug.sf.hw 1;

# load various modules if needed
    # insmod /flash/ntfs.ko;
    # insmod /flash/isofs.ko;

Home screen ( requested ):

Uploaded with ImageShack.us

EDIT:
    vfs_cache_pressure back at default 100. dirty_writeback_centicsecs back at 500. Other values caused problems in very specific scenarios ( large cache writes would lag down the system completely ). In my case, browsing with Opera, while playing music, downloading with ttorrent and running an FTP server.

Last edited: 6 maj 2011
    Twk_ och narci22 gillar detta.
  2. akeake

akeake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

swap on sdcard using ext3 swapfile or linux swap fs?

I now run my tablet using a 128MB swapfile on a ext3 filesystem on the sdcard...just for fun :)

... But one question:

Haven't still read all details about swapfiles on linux, but can you explain why you choose to have the swap file on an ext-filesystem and not a specific swap filesystem on the sd-card?

Can one use a linux swap filesystem on the sdcard instead of a swap file?

And in case of yes, what are the differences compared to running swap in a file? Performance differences?

.... if it is a long story, then some internet references would help. :P

Last edited: 7 maj 2011
  3. Tomo123

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Only reason I chose so was because of simplicity. It's easier to test out different swap file sizes on the fly with an ext3 partition. Considering performance... I don't think you'll see much increase in speeds. Plus, you can use your ext3 partition as extra storage space, or use it with App2SD or Link2SD if needed :)

4. stoffex8

stoffex8 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har plattan och som sagt som curse säger så finns det en black market som har "hackat" den riktiga, finns att ladda hem som en app på www.applanet.net(måste göra detta via plattan) där finns alla goa apps du letat efter och om du vill komma åt youtube måste du ladda ner en speciell app, den finns faktist på denna hackade applanet du söker bara youtube och tar den med ikonen med svart text på vit bakrund , den heter bara youtube . för denna plattan har inte inbyggt stöd för youtube mobile eller flash.

5. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det kom en firmware runt mitten på December som aktiverar "riktiga" android market. Läs lite bakåt i denna tråd eller i tråden om kendo M7 så hittar du den. På www.netlogic.se kan du ladda hem senaste mjukvara (skriv 7CK100 i sökfältet) eller så gör du det från signaturen Twk_ 's inlägg i denna tråd, han länkar till det längst ner i varje inlägg. Anledningen att det inte finns market med från start är att det inte officiellt stöds av Google. Det finns vissa hårdvarukrav tex kamera och GPS som måste ingå för att en enhet skall kunna ha market från första början.

6. Tomo123

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Is there any way of running fsck on our tablets, since there's no /etc/fstab?

7. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

A couple of days ago lightning struck and knocked out my dev server as well as InterNet connectivity. Since I don't know how soon I can get stuff back online and the state of the data on the hard drives, I decided to release what I have so far.

First out is twk-006b. This is intended to be a stable release for everyday use, but is less tweaker friendly. Most good features from 007-beta and 007-beta2 (unreleased) is included in 006b. It's really an updated and bugfixed 007-beta1. Changes since 007-beta1 include:
    - "force close" at boot fixed propely once and for all.
    - /system mounted read-only, but still ext3 of course
    - Scandinavian keyboard fixed (app updated)
    - Several patched and recompiled binaries: /init, wpa_supplicant, static versions of mke2fs & tune2fs. Mostly to fix the "force close" issue.
    - Betterterm installation and userhook disabled (sorry). The reason for this is I don't have it working properly after the new way of booting. It will be back in 007-beta2 once I have it working. Still, it doesn't affect normal usage.

Get it here:

twk.m7-series.006b-ll.zip

Have you tried using e2fsck <device> directly?

Last edited: 13 maj 2011
    Tomo123 och drnashlenin gillar detta.
  8. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Tomo123 gillar detta.
  9. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Quick post: Here's twk-007-beta2 with working userhook back, it was an easy fix after all.

twk.m7-series.007-beta2.zip

I was really hoping to add all the great contributions by Akeake and others in 007-beta2. Unfortunately it'll have to wait until next version :(

twk-007-beta2 is basically the same as twk-006b (see my previous post) except userhook is working, and Tomo123's tweaks are included (Betterterm is also back). Also, readonly mode can easily be disabled by commenting out a line in /flash/userhook.

Please note that this version is beta, and as such may be unstable. No real testing has been done. That said, please report any bugs you find. Also, since Tomo123's tweaks are the main difference between 006b and 007-beta2, now would be an excellent moment to do performance testing and report things working better/worse in whichever version. This is important, so please help out if you decide to test out 007-beta2.

I will be offline for a few days so any questions may go unanswered for a while.

Have fun! /Twk

josost001, humlan och Tomo123 gillar detta.
  10. Tomo123

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Big thanks, Twk!

11. josost001

josost001 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis fått in 007-beta2 och stötte på problem med 3g-dongeln på en gång. Först skrev jag in APN och hittar nu inte vad man ska skriva under Dial-up, man kan inte spara apn-inställningarna utan att fylla i den heller.

Sen står det också att processen com.android.phone avslutats oväntat så fort man försöker slå på/bocka i mobile networks oavsett om man switchat USB host mode innan eller inte. Provat att starta om och det blir samma sak varje gång :/

Är inte alls insatt i varken android och programmering så jag vet inte hur jag ska kunna göra för att fixa det men.. jag tänkte i alla fall berätta vad som händer när jag provade 007 beta-tvåan :)

Och så vill jag tillägga; Tusen tack för allt arbete du lägger ner Twk! Jag är tacksam över personer som dig, som hjälper att förbättra andras tabs!

Last edited: 14 maj 2011
  12. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Testa att skriva *99# i dial up. Finns en wiki här på forumet vilka inställningar som gäller för resp operatör. 3g är lite svajigt, kan ev bero på spänningen i usb uttaget. Om ditt modem även har minneskortläsare inbyggd rekommenderar jag att ta ur minneskortet.

13. Favour007

Favour007 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Same problem here on my Kendo, stop direct in process com.android.phone.. Before, once the stick was connected after 30sec came a message box to enter the pin number for the stick, this does not show its self at all. Using an powered usb hub has not made any difference.

Aside from that I have not had any force close messages, and he general feel is that this is more responsive than before. TWK_ has once again done an excellent job. :)

Devastating to here TWK_ server was struck.

14. Tomo123

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I am going to flash the new firmware and test it out in a day or two.

Did you manage to enlarge the /data/data folder, Twk? Sorry to hear about the server. I know how it feels...

15. josost001

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, jag kikade i wikin men det stod inget om dail upen där, vad jag minns. Kan dock totalt översett den delen, är väldigt bra på att skumläsa och ignorera delar av text..:P
    Något minneskort var ej heller i, har btw ett huawei e1550 och telenor som operatör.

Jag gav upp efter ett antal försök och omstarter och tryckte in senaste 006 istället.. har dock inte försökt få in modemet i den efter det än.

Och sen såg jag någonting om att ad hoc-nätverk, har det här hemma just nu nämligen då trådlösa routern tvärdött, och ad-hocen hittades i 007-beta-2an också men precis som det stod tidigare i tråden så får man inget IP-nummer. Vad kan man göra för att fixa det måntro?

Tillägg: fick igång samma modem utan problem i 007-beta1

16. danne2079

danne2079 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har samma problem med min 3g dongel från Glocalnet som josost001 jag vet inte om den ska funka har inte prövat den tidigare men har hittat apn-inställningarna i wikin ???

17. josost001

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

orkar du roota om den kan du ju prova om dongeln funkar i någon av de andra versionerna? Vilken modell är det? för såvitt jag vet, verkar de flesta huawei-donglarna funka i 007-beta1 :)

18. muhajr

muhajr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

This ROM is great. Maybe I'm a bit subjective, but I have feeling it's more responsive and it has better touch accuracy.
    My huawei E160x still doesn't work, but that's no news - it hasn't worked on 007-beta1 either... But no problem, I've managed a connection to my iPhone, which now has wifi hotspot capability (not ad-hoc) so it works just fine.

Thanx for (another) great ROM!!!

19. danne2079

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt vilken tillverkare som har byggt denna 3g dongel men ska jag ska prova den i beta 1an

20. danne2079

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER