Line in xperia x10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Lindroth, 9 apr 2011.

  1. Lindroth

    Lindroth Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan prova själv men får nog ganska fort svar här.
    Är det möjligt via hörlursuttaget spela in ljud. Alltså som en lineingång?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Du har givetvis en ingång där men den är för mikrofon, inte line. Det är ganska stor skillnad på spänningsnivå så att försöka använda den som linein fungerar troligen inte.
     
  3. Lindroth

    Lindroth Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så du menar att jag kan ansluta en extra mikrofon till hörlursuttaget och spela in???
     
  4. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det kommer inte att fungera. Precis som Buzz skriver så är den anpassad för mikrofonsignal och kommer med all säkerhet inte att fungera. Skulle du mot all förmodan lyckas så kommer spänningen/amplituden bli alldeles för hög vilket i värsta fall kan resultera i en förstörd mikrofoningång (eller mik-preamp på ljudteknikspråk).
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Du kan nog inte sätta dit en extra men istället för att koppla in ett "headset"/hörlur så borde du kunna sätta dit en mikrofon och spela in från den, ja. Men du måste kontrollera att det är en mikrofon av rätt typ och rätt kontakt. Det finns olika sorters mikrofoner också nämligen och där får någon annan svara på vad man ska titta efter.
     
  6. Lindroth

    Lindroth Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det som kan anslutas är alltså en passiv mikrofon? Alltså att telefonen driver den. Kom ju precis på min nöt att headseatet har ju mic. Hmmmm. Kan ju filtrera ingångsnivån till det lägre. Då borde det funka. Men å andra sidan blir det väl knappast mp3 kvalité. Men tack ändå för svaren.