Så vill ni köra Ubuntu och alla dessa bloats. Så be my guest. INte mig emot alls. Men det är ju en smaksak. Ubuntu/Windows. Same same
Jo och det gör ju just Ubuntu-familjens olika distar som alldeles utmärkta. Linux Mint är också¨ett bra val. Att sedan kunna hantera källkod och kompilera tex för Android är ju det man borde sträva efter.... att sätta upp en dist manuellt är bortkastad tid enligt min mening.
Njau... det är betydligt knöligare att hantera en utvecklarmiljö med en Windooze-burk. Det mest använda köket för HTC-lurar är Dsixda's http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=633246 571 sidor.... Men i sak sedan så finns det inte mycket på applikationsnivå som numera är någon höjdare med en linuxburk, GNU dräneras snabbt på duktiga utvecklare.
själv kör jag numera arch men tanken med ubuntu minimal är ju tex... man är nybörjare och orkar/vill inte lägga ner den tiden det tar att sätta upp ett bra system från grunden ensam. Förövrigt klarar den störra skalan av människor inte av det det första dom gör heller. Då är minimal-versionen helt klart ett bra alternativ. du har snabbt ett fungerade enkelt skött system där du fritt kan välja att installera den mjukvara du vill ha. För de allra flesta är det ett mycket mer lockande alternativ än gentoo, arch, slack, tiny core osv osv osv...
Eftersom jag är rätt n00b så föredrar jag nog att installera ett bloatat system och sen plocka bort det jag aldrig använder efter hand. Sen, när jag har kommit fram till vilken mjukvara jag vill ha så kan jag ge mig på ett mer bart system. I dagsläget är det inte det minsta intressant och jag lider inte direkt över bloaten.
Finns det någon här som lyckats få igång Xbmcbuntu på en usbsticka ? Jag försökte igår med ett par "usb-to-pendrive" installers (som har fungerat) , men när jag bootar får jag "Boot error". Dock så testade jag att göra någon rawdisc-grej i VirtualBox (som jag kunde mounta) och där fungerade den klockrent.
Om du startar det via terminalen borde du få någon output som kan vara till hjälp? Läs deras Wiki, dom har en installationsguide som är större än bibeln. Med hjälp av den skulle mamma kunna installera Arch. Jag tror att det är yngre och nya användare som är fanboys. Dom mer erfarna brukar ge blanka fan i vad du använder och inte. Han var inne på Mint och då tyckte jag att det var en passande rekommendation. Vill man ha nytt så är väl Arch och deras testing-repo rätt fräscht. ~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~
... Om inte mitt bios hade kunnat boota från usb, så hade den inte ens sagt boot error... Den hade bootat windows. Och jag har som sagt använt unetbootin.. (och jag har kört fedora 16 från usb, så det fungerar) Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Prova dd, jag använde det verktyget metoden när Unetbootin inte fungerade. ~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~
Men då borde den inte fungera virtuellt, kan man tycka :-\ Dd? Utveckla om du kan :-) Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Verkar vara ett kommando. http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/learn-the-dd-command-362506/
Plz tell me mister googler, how do i execute this in BIOS without terminal-access?!? i'd be mucho happi, coz itz no working in Kommandoprompten running Windows 7...
https://wiki.archlinux.org/index.php/USB_Installation_Media ~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~
Returnerar detta, kasst billigt usb minne från jobb, det usb jag fick under skoltid fungerar fortfarande :-P Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2