det funkar kalas till youtube och tabcasta men du kan ju typ inte använda nån videotjänst alls vilket gör det rätt.. skitkasst
Jo om du inte är "renlärig" för då behovs Googles proprietära Chrome samt då likaså proprietära casttillägg. Bara att installera!
Youtube har jag fått att funka tidigare med får inget ljud till tv om jag skickar iväg en flik t.ex. play.spotify.com Fast nu har jag dock installerat Chrome OS (inte chromium) på min laptop och sen kör jag det sidan om ubuntu med xfce under samma kernel och det funkar skit bra!
I love it! Men systray ikonerna brukar vara sjukt buggiga. nm-applet och sound applet :/. Antar buggen ligger i awesome.
Jovisst gör det det men det är inte "renlärigt".... Googles kod är ju proprietär för just Google Chrome samt chromecasttillägget Retar gallfeber på de "rättrogna"!
Njau... man hamnar i en något primitiv miljö då men är klart bra om man hamnar i trubbel, sen glömde du F3-F6.... F7 sedan är klart bra för den late
Hipp hipp hurra för Linux idag [emoji6] " Linus Torvalds Started a Revolution on August 25, 1991. Happy Birthday, Linux!" http://m.softpedia.com/linus-torval...gust-25-1991-happy-birthday-linux-456212.html Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Har en mp3a som vägrar sluta spelas. Ubuntu 14.04. Kan man se aktiva processer precis som i Windows så man kan döda den? Kan inte starta om datorn just nu nämligen... // mobilt
Vet inte om 'system monitor' finns kvar sen ubuntu lämnade GNOME för Unity. Leta under systemtools eller liknande [emoji6] Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Jag brukar använda htop, men oftast kör jag med kill. Varför krångla till det? ~ Sent from my LG G2 using Tapatalk ~
Htop är en textbaserad systemövervakare med en del olika finesser. kill är ett enkelt kommando som avslutar processer. ~ Sent from my LG G2 using Tapatalk ~
https://drive.google.com/file/d/0B6M5ImB4RNl7WlNzNTFaMFVwclk/view?usp=sharing Någon som kan tänka sig veta varför det blir så här när jag försöker använda google maps i Linux mint 17? (se länk) Har testa olka grafik drivrutiner som förslås i lista över dem o ingen av dem funkar?