Tips: Lista av Galaxy Nexus kompatibla in-ear hörlurar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av fireon, 1 jan 2012.

  1. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    #Post 2 visar en påbörjad lista med kompatibla in-ears med mikrofon och fjärrkontroll.

    ------
    Hej!

    Jag är på jakt efter ett par bra in-ear hörlurar med kontroller för play/pause, prev/next och gärna volym också om det går. Självklart ska det vara mikrofon också :) Edit: Blev ett par a-JAYS Four.

    Men eftersom alla märken kör olika standarder på hörlursuttag osv så blir jag inte klok på det här. Har letat i diverse trådar och på internet efter Galaxy Nexus kompatibla lurar utan att ha blivit klokare, så jag försöker här istället :)

    Har redan två par BT-headsets, MW600 och HBH-IS800, men tycker att det är jobbigt med BT kopplingen så jag vill ha ett par 3,5mm nu.
    ------

    Kan ni som har in-ear hörlurar med mikrofon och kontroller rekommendera eller delge era erfarenheter och komma med tips?

    Om vi kommer fram till bra lurar så ska jag se till att försöka uppdatera denna sida så att vi får en bra lista med kompatibla in-ear lurar!
     
    Last edited: 14 jan 2012
  2. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Lista över Galaxy Nexus kompatibla in-ears:

    ------
    Samsungs originallurar som följer med Galaxy Nexus
    Tycker själv att dessa är bedrövligt dåliga för att vara in-ear lurar! Dålig bas och volym, trasslig sladd.
    ------
    a-JAYS One+
    ca 395 kr
    http://www.jays.se/products/earphones/a-jays-one-plus.html
    Har Android-app för styrning: https://market.android.com/details?id=se.jays.headsetcontrol,
    Review: http://www.trustedreviews.com/jays-a-jays-one-1_Headphones_review
    ------
    a-JAYS Four
    ca 599 kr
    http://jays.se/products/earphones/a-jays-four.html
    JAYS android app ovan fungerar till dessa också, dock så fungerar ej volymknapparna, men mittenknappen fungerar med appen precis likadant som för One+. Mikrofonen är grym, helt störningsfritt ljud. Finns i svart och vitt.
    ------
    Klipsch S4a
    ca 699 kr
    http://www.klipsch.com/image-S4A-headphones
    Har Android-app för styrning: https://market.android.com/details?id=com.outsidesource.klipschcontrol
    Borde fungera lika bra med S4i och appen, men likt a-JAYS Four ovan så kommer inte volymknapparna fungera på dem.
    ------
    Marshal Minor
    ca 599 kr
    http://www.marshallheadphones.com/product/minor
    Grymt snygga lurar!!! Dock inte riktiga in-ear.
    ------
    Nocs NS400 Titanium
    ca 665 kr på mstore
    http://www.gadgetmac.com/gadgetmac/nocs-ns400-titanium-in-ear-headphones-review.html
    Bra recensioner och snygga!
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Tips:

    Ett tips är att om man tycker om några iPhone-kompatibla lurar så kan man ladda ner JAYS eller Klipsch android-appar (se ovan) för att få svarsknappen att fungera även för next/prev/volym etc. iPhonehörlurars volymknappar fungerar dock aldrig till Galaxy Nexus.

    Equalizer är en grym app som ordnar problemet med att det inte finns någon equalizer för Spotify i Android.
     
    Last edited: 18 jan 2012
  3. misterbull

    misterbull Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör med beatslurarna jag fick med min SensationXL. Fungerar klockrent! Riktigt svinbra hörlurar alltså.

    Skickat från min GN via Tapatalk.
     
  4. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Dem går väl dem inte att köpa, utan att köpa en HTC telefon?
    Dessutom så har dem ju inte samma koppling som Samsung, så kontrollerna fungerar nog inte till en Galaxy Nexus.

    Lutar åt a-JAYS One+ med deras app JAYS headset control, för 395 kr på NetonNet så verkar dem vara ett riktigt kap. Har fått bra kritik. Någon som har testat dem??
     
  5. whiteman

    whiteman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Klipsch s4a..
    Annars kan du ladda ner klipsch appen.. Funkar med alla 1 knappslurar
     
  6. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Verkar vara Klipsch svar på JAYS... Synd att dem inte är snyggare. Hade gärna velat veta vilka som låter bäst, är ju rätt stor prisskillnad på dem!
     
  7. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Är de som följer med så kassa? Har inte testat än..
     
  8. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag Köpte one+ igår och dem är helt ok. Når inte upp i några fantastiska nivåer men gör sitt jobb. Ångrar lite att det inte blev four istället.
     
  9. Angshed

    Angshed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har ett par Jays Four hörlurar som jag köpte till min iPhone, dom är riktigt bra ljudmässigt. Men nu till Nexusen så kan jag inte höja eller sänka volymen, inte heller byta låt. Det är bara play/pause som funkar. (Mikrofonen har jag inte testat ännu)

    Sent from my Galaxy Nexus
     
  10. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag kan byta låt också med dubbeltryck på play/pause.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
    Mr.Kock gillar detta.
  11. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Undra om en sådan adapter till iPhone-lurar hade funkat för att iaf få igång låtbytarknappen? Kostar 35 kr på NetonNet... Finns säkert på Teknikmagasinet också...
     
  12. Angshed

    Angshed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Som Blondyz skrev så kunde jag visst byta låt med play/pause knappen, hade visst missat det. Men bara framåt tyvärr.

    Sent from my Galaxy Nexus
     
  13. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag slog till på ett par a-JAYS Four nu! 599 på Kjell & Co. Måste säga att ljudet är riktigt bra. Däremot så är appen Equalizer ett måste om man ska få bra ljud med Spotify, gör sjukt stor skillnad när man kan justera bas och diskant en aning! Så dåligt av Spotify att inte ha en equalizer inbyggd i appen, tom Androids standardmusikspelare har det ju nu :)

    Kan rekommendera att du laddar ner JAYS appen, då fungerar både nästa, föregående och volym med mittenknappen på a-JAYS Four! Riktigt nöjd än så länge :P

    Stod och övervägde länge om man skulle ta One+ eller Four, skiljer ju 200 kr, men jag ville inte chansa med ljudet i One+ (även om det säkert är bra), så jag tog Four.
     
  14. Add3

    Add3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har bestämt mig för att köpa ett par a-JAYS jag med då de verkar funka att byta låt, höja och sänka m.m med appen men kan inte bestämma mig för om jag ska ta four eller one+.
    Är verkligen ljudet i four värt 200kr mer än ljudet i one+? annars får man ju bara två onödiga knappar på four som man ändå inte använder till sin GN. 600 spänn känns jävligt mkt :P beslutsångest!!! ^^
     
  15. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag hade också riktig beslutsångest när jag skulle välja mellan dessa. Men det blev Four till slut, jag ville gärna ha vita lurar och det fanns inte till One+. Four har högre frekvensområde men båda lurarna har samma frekvens på de låga nivåerna. Läste en hel del recensioner och det ska vara så att Four har mer punch och är lite bättre. Dock har båda lurarna fått höga betyg, svårt att veta hur mycket priset har spelat in i bedömningen. Tror att du blir nöjd med båda, men jag ångrar inte mitt köp av Four!
     
    Add3 gillar detta.
  16. Add3

    Add3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Ska köpa mina imorgon så har lite tid kvar att fundera :P Är också sugen på vita lurar så lutar mot Four nu, men hinner säkert ändra mig 100ggr innan jag står i butiken imorgon och väljer haha. Skönt att höra att du är nöjd :)
     
  17. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Haha, känner igen mig! :-)

    Ett tips bara, om du kör Spotify så måste du ladda hem appen Equalizer (tycker Rock som preset är bäst, tillsammans med 15% Bass boost)! Det gör en enorm skillnad för ljudet! Om du kör vanliga musikappen så finns det ju numera inbyggd equalizer där!
     
  18. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hrmm har ett par Shure jag vill använda till min Nexus, nån som vet om det finns/kommer en adapter med svarsknapp, volymkontroller och nästa spår till den? Inte intresserad av andra lurar då inget kommer upp i samma klass, vill bara ha en adapter.
     
  19. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Vill du länka till den appen? Hittar två som heter equalizer :o

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  20. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Finns länk i post #2 ovan. Ligger under a-JAYS One+ :)