Tips: Lista av Galaxy Nexus kompatibla in-ear hörlurar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av fireon, 1 jan 2012.

  1. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det ska nog gå att lösa med en vanlig 3,5 mm sladd med hane och hona, som då även har en svarsknapp på sig. Om du använder det tillsammans med dina Shure lurar och installerar JAYS Remote app (eller Klipsch app, eller Headsetdroid), se post #2 ovan, så kan du styra svara/play/pause/next/previous/volym med olika kombinationer på den knappen, exempelvis dubbeltryck för nästa, håll in för volym upp etc. Finns tyvärr ingen adapter som har volymknappar osv på sig... (inte som fungerar till Android iaf)

    Denna på NetonNet borde fungera: Griffin SmartTalk Headphone Adapter Griffin-Smart Talk iPhone
     
  2. Noob

    Noob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har läst massor med reviewer av dessa (Nocs NS400): Nocs NS400 Titanium iPhone hörlur med mic och fjärr - Svart / NS400-001 / Nocs NS400 Titanium / Nocs / Headset & mikrofoner / Hörlurar & Högtalare / Hem / mstore - din Mac-butik på nätet!

    ...och de får strålande betyg. Någon som testat dem?

    EDIT: Här står det att det är precis samma innehåll i dessa som i de lite billigare NS200: http://www.gadgetmac.com/gadgetmac/nocs-ns400-titanium-in-ear-headphones-review.html

    ...det verkar bara vara höljet som skiljer dem åt! Titanium/aluminium. Fast verkar bara vara 70kr det skiljer, såg mer på nåt annat ställe. Nåja...
     
    Last edited: 18 jan 2012
    fireon gillar detta.
  3. Jocke_Inc

    Jocke_Inc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    fireon och 4305ms gillar detta.
  4. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Helt otroligt att man inte kan hitta ett par schyssta lurar som har både den fina knappen för att byta låt/gå fram/bakåt och FUNGERANDE volymknappar... riktigt störande. I Sverige kan jag förstå att det är mestadels iPhone anpassade lurar eftersom de har ca 70% av smartphone marknaden men i övriga världen där Android är betydligt större än iPhone borde det ju finnas lurar med fungerande volymknappar...


    MW600 is not an option... :)
     
    Last edited: 18 jan 2012
  5. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det beror på att iPhone lurarna har en annan hårvarukoppling på 3,5 mm uttaget. Har säkert med något patent att göra ;)

    Så det finns inga andra produkter än Apples som kan ta emot signalen från volymknapparna. Bara synd att Android inte har en egen standard. Men inom Androidfamiljen så skiljer det ju också. Många av de lurarna som fungerar till SGSII och GN fungerar exempelvis inte till Sony Ericssons lurar, dem har också någon speciallösning...
     
  6. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Shit vilka snugga lurar!!! Ångrar mig att jag redan har köpt JAYS! Samma pris också...

    Hur är noise canceling och basen på dem? De verkar ju inte riktigt vara några vanliga in-ear...

    Ska lägga till dem i listan tillsammans med Noc lurarna som också såg trevliga ut. Båda lurarna borde fungera med Jays remote app så att man kan få fler funktioner för mittenknappen...

    Edit: Läst en del review's av Marshal Minor nu och folk verkar väldigt kluvna till dem. Designen är grym, även kvalitén (några har dock fått lurar där ena sidan har lagt av, men det händer dem flesta). Men många tycker att dem är jobbiga att ha på sig en längre tid, vissa tycker att dem sitter stenhårt medans vissa tycker att dem sitter för löst. Allt beror på hur ens öra är uppbyggt, vi är ju alla olika, så man skulle nog gärna vilja testa dem innan köp! Sen så klagar många på basen eftersom att dem inte är riktiga in-ear lurar, några säger att alla runt omkring en hör vad man lyssnar på mm.
     
    Last edited: 18 jan 2012
  7. Jocke_Inc

    Jocke_Inc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testade Jays-appen precis och den funkar hur bra som helst.

    Jag är jättekass på ljudkvalité och vad som är bra eller inte men mycket bättre än orginallurarna. Jag köpte dom på Phonehouse i Nordstan och fick testa dom innan.

    Kan nämna att jag fick med en sån där adapter vissa iphonelurar kan behöva. Men den behövde jag inte använda. Fick även med 4 olika storlekar på plupparna man trär in i "öronböjen".
     
  8. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Okej, låter nice! Vad kostade dem på Phonehouse i Nordstan??
     
  9. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    fireon gillar detta.
  10. Jocke_Inc

    Jocke_Inc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    De kostade 599kr även i butik och dom hade ett ex kvar ute i butiken när jag var där igår. Hon nämnde också att de kör en drive nu med tre mobil-tillbehör för priset av två ifall man är sugen på något mer.

    Mina sitter bra i öronen och inte i närheten att lossna om man skakar på huvudet. Kan återkomma imorgon om hur de sitter när man joggar om någon undrar.

    Ja, det läcker ljud från dom men inte alls i samma klass som iphone-orginallurarna. Kollegan som sitter drygt 2,5m ifrån hörde först något ljud tre steg från maxvolymen och det är tyst hos oss.
     
  11. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja, det är riktigt synd att man inte tagit fram en standard för att kunna sända volymknappstryckningar... rent av märkligt. Hur tänkte de där? När jag lyssnar på musik är ju telefon där den ska vara (oftast) i någon ficka och det känns riktigt drygt att behöva plocka upp den för att höja/sänka volymen...

    Jag är ju ute efter ett par bra lurar, men störs också av att man köper grisen i säcken när det gäller passform... vet inte hur många "billiga" lurar jag köpt genom åren bara för att hitta ett par som faktiskt sitter skönt i öronen under längre tid. Jays One verkar iaf. vara ett alternativ minus volymproblematiken...

    Någon som vet ett par bra BT lurar som är värda att slänga ett öga på (förutom MW600) ?
     
  12. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag fick bekräftat när jag läste infon för appen Headset Droid att det är Apple som har patent på volymknapparna. Helt sanslöst, jag hatar Apple ibland, fy fan vad dem hindrar utvecklingen!

    Du vet väl att du ändå kan höja och sänka volymen med svarsknappen om du använder Headset Droid, Jays Remote app eller Klipsch app? Jag har använt Jays, men ska nog gå över till Headset droid pga lite fler valmöjligheter. Kostar dock 19 kr, men det är det värt. Det är han som har utvecklat Jays app förövrigt...

    Om du nu kan tänka dig BT-headset, vad är det för fel på MW600? Tycker dem fungerar bra som BT headset.
     
  13. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

  14. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja, vet att man kan ordna via app så att man även kan höja/sänka med den "enda" knappen, men det är lite omständigt... men men, det viktigaste är väl iofs. att man får ett riktigt bra ljud i lurarna ;-)

    Har haft MW600 och kan väl inte riktigt säga att jag var 100% nöjd. De var ok, men skulle inte köpa de igen. Tyckte inte om touchbaserade volymknappshistorien och tyckte väl passformen var sisådär och sen fick jag hålla i dem eller trycka in och hålla i för att få någorlunda basåtergivning...
     
  15. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Ja, den touchbaserade volymknappen tycker jag också är hemsk. Men i övrigt så är det inget fel på dem tycker jag :)
     
  16. kavvis

    kavvis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte Jays one+ 349kr på teknikmagasinet.. fungerar grymt. Kan svars höja sänka byta låt.. allt medc1 knapp

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  17. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Sådär nu har man ett par marshall minor så man kan ersätta mina ipod hörlurar, väldigt nöjd med köpet. Känns som dom verkligen sitter i örona itan att bli helt isolerad från omgivningen. Det gör inte saken sämre att det är snygg överdrag över kablarna med guldplätterad kontakt.. ;-)

    Köpte mina på netonnet för typ 549kr, kommer inte ihåg exakt och skriver detta med min telefon så kan inte kolla.
     
  18. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Var nära att starta en ny tråd. Hittade denna istället. :)

    **
    Jag köpte min Galaxy Nexus begagnat, och de Samsung-lurarna jag fick med, var nog till en annan Samsung-lur. Ljudet hörs jättekonstigt, som om bara ena kanalens ljud går till både höger och vänster. Jag har testat med en adapter, som gör att ljudet blir rätt, men då fungerar inte knappen.

    Jag har testat lurarna i äldre iPhones och iPads och även min Nexus One, och de enda som de verkar funka på, är iPad gen2 och någon iPhone också, typ iPhone4 eller nått. På andra enheter låter det som på min Galaxy Nexus.

    Jag har just nu ett par Koss porta pro headset modellen, och det funkar bra. Knappen funkar också, och jag kan starta och stanna musik (oftast) och byta låt (dubbelklick) och svara och lägga på samtal, och ibland även long press och och starta Google Now för att ringa upp någon.

    Dock är jag trött på att se ut som ett freak på stan med Koss på huvudet, och skulle vilja ha ett lite mer normalt headset.

    Det verkar inte finnas jättemånga modeller, och jag är osäker på vilka som funkar som de ska. Både med ljudet, men även med knappen. (Det räcker med en knapp för mig. Fler är ok, om de alla gör vad de ska i så fall).

    Är det någon som kanske kan tips om vad som funkar, och även vilka som är "bra". Vill bara det ska låta ok (gärna som mina koss). Har haft lite problem med andra in-ear som jag hade till en gammal iPad, då de bara gav diskant om de liksom inte satt helt perfekt långt in som fan.

    Tack på förhand.


    EDIT: Så, är det Noc eller Jays som gäller om man vill lägga 3-400 kr max? Måste man köra med massa extra appar för att det ska funka? Funkar det inte bara med en knapp för att göra de ett gäng med saker?

    /Söder
     
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag kör med jays och en app för att ställa in vad jag vill att knappen ska göra. Funkar ok

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  20. crewz

    crewz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kan då rekommendera "Jabra Street2". Bra basåtergivning och lurarna tycker jag funkar alldeles utmärkt. Använder bluetooth headset inom jobbet mestadels för att slippa ha på sig osköna hörselskydd eller de stora peltor-lurarna.

    De utesluter tillräckligt när man borrar och lever rövare. Plus att när man kör musik är det kittet perfekt. Funkar lika bra att prata i också. Dock så levererar den inte mer än max 8 timmar frekvent musiklyssnande på relativt hög ljudnivå.

    Den kostar en femhundring på netonnet. Har haft en innan så är inne på min andra (tappade bort den första på en kryssning), och den har klarat av smuts som betongdamm av alla dess sorter. Det negativa är att tillverkarna har tydligen valt att använda den äldre standarden av strömanslutning microUSB.

    http://jabra.com/Products/Bluetooth/JABRA_STREET2/Jabra_STREET2

    MVH